Så fik jeg en anden nr2 bil - gæt en pris.
Fra : JSM

Dato : 27-08-07 22:09

Så fik jeg en anden nr2 bil. En 1995 Toyota Carina E 1,6 Xli Commander der
har gået 126kkm. Og efter at have kørt rundt i den i et par uger er jeg
meget tilfreds. Den kører rigtig godt. Kabinen er pæn og velholdt. Alle
service er overholdt og i det hele taget virker alt på bilen stadigt
imponerende "stramt" for en 12 år gammel bil. Den enlige diminutive rustplet
jeg har fundet på den ene dørkant har forhandleren lovet at lave når jeg her
i ugen kommer ud for at få udskiftet den originale Toyota-radio med den nye
RDS-radio jeg fik med i handlen.
Jeg havde godt set bilen på hans hjemmeside men var ikke interesseret i den
pga. prisen. 46.8k + lev. (3200,-) syntes jeg var i overkanten. Men i.f.m.
at jeg havde vores Renault til service hos ham, gav han mig så Carinaen som
lånebil. Da jeg afhentede Renaulten sagde jeg til ham, at jeg syntes
Carinaen virkede som en dejlig bil, men at den var lidt for højt prissat
efter min smag. Han spurgte hvad jeg så ville give for den. Da han var
færdig med at grine af mit første bud gik vi over til de mere seriøse
forhandlinger og endte med en pris som jeg var mere tilfreds med. Men hvad
endte jeg så med at give for bilen ? Jeres bud kan forhåbentlig give mig en
ide om hvorvidt jeg har fået bilen til en rimelig pris eller ej. pfh. tak
for hjælpen.

/Jesper

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 27-08-07 22:13

JSM wrote:

> [...]
> forhåbentlig give mig en ide om hvorvidt jeg har fået bilen til en
> rimelig pris eller ej. pfh. tak for hjælpen.

41.500 inkl. levering og RDS-radioen.

Knus
Regnar

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 22:35

"JSM" <jesper@spamnejtakaagade33.dk> skrev i en meddelelse
> Så fik jeg en anden nr2 bil. En 1995 Toyota Carina E 1,6 Xli Commander der
> har gået 126kkm. Og efter at have kørt rundt i den i et par uger er jeg

38000,- alt incl.

Fra : Broegger

Dato : 28-08-07 06:29

> [...]

> Jeres bud kan forhåbentlig give mig en ide om hvorvidt jeg har fået
> bilen til en rimelig pris eller ej. pfh. tak for hjælpen.

42 kroner. Mere kan det da ikke være nødvendigt at give for en Carina.

Dertil kommer så fodringen af statskassen og forhandleren så du har nok
givet omkr. 35.000 kr.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : JSM

Dato : 28-08-07 20:29

> 42 kroner. Mere kan det da ikke være nødvendigt at give for en Carina.
>
> Dertil kommer så fodringen af statskassen og forhandleren så du har nok
> givet omkr. 35.000 kr.

Bingo. Jeg gav ialt 35.000 lige ud. Få minutters prutten om prisen og den
røg ned på 2/3 af det oprindeligt annoncerede.

mvh
Jesper

Fra : Broegger

Dato : 29-08-07 07:02

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev

> Bingo. Jeg gav ialt 35.000 lige ud. Få minutters prutten om prisen og
> den røg ned på 2/3 af det oprindeligt annoncerede.

Hvad har jeg vundet?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : JSM

Dato : 28-08-07 20:29

Fra : Mogens

Dato : 29-08-07 19:36

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse

> Bingo. Jeg gav ialt 35.000 lige ud. Få minutters prutten om prisen og den
> røg ned på 2/3 af det oprindeligt annoncerede.

Du lyder som ham nordjyden, der købte een af mine Alfa. Han gik kun
efter at presse mig max uden skelen til bil eller andet. Da handlen var
gjort
kun han (de) SLET IKKE skjule deres enorme sejrsrus i at have presset
mig mange tusinde kroner. Hvad de ikke vidste var det forhold, at jeg
derved kun tjente 50% ift. min indkøbspris...
(og vi taler ikke om småpenge)

Ja, vi skreg af grin, da vi gik hjemad - og de så det

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 06:29

"JSM" <jesper@spamnejtakaagade33.dk> skrev i en meddelelse
> ? Jeres bud kan forhåbentlig give mig en ide om hvorvidt jeg har fået
> bilen til en rimelig pris eller ej. pfh. tak for hjælpen.

Mon ikke du har handlet den til 40.000,- ? Måske ovenikøbet inkl.
leveringsomkostninger.

Det er en super stabil bil. Jeg havde en 95'er (også commander) som jeg
kørte i 3 år (100.000 km)
Skiftede sealing i alle fire dørebunde, fik den undervognsbehandlet,
skiftede en trækaksel og en generator.
(advarsel: hvis et bilbatteri begynder at lugte af svovl, så skal man
slukke - ellers kan den tage al elektronikken med sig ned. I mit tilfælde
ladede generatoren med 18,3V)
Ellers kun olieskift, og dejlig og velkørende RUMMELIG bil.
Mvh Tommy