/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Politiken og trafikdrab
Fra : Thomas H.


Dato : 27-08-07 05:58


http://politiken.dk/archive/00204/233trafikdrab_204720a.swf

Egentlig en lidt ubehagelig "kalender" men når man skimter hen over den, og
prøver at læse dem, er jeg egentlig lidt overrasket over alder på de dræbte
og årsagen til uheldene. Der er mange gamle (+60) og mange i slut 30'erne,
de færreste har ret meget med fart at gøre, mange er pga. overset vigepligt
og kørsel over for rødt. ....jeg troede jo det var unge og høj fart der var
skyle i næsten alle uheld



 
 
Kim Frederiksen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 27-08-07 06:58

Thomas H. wrote:
> http://politiken.dk/archive/00204/233trafikdrab_204720a.swf
>
> Egentlig en lidt ubehagelig "kalender" men når man skimter hen over
> den, og prøver at læse dem, er jeg egentlig lidt overrasket over
> alder på de dræbte og årsagen til uheldene. Der er mange gamle (+60)
> og mange i slut 30'erne, de færreste har ret meget med fart at gøre,
> mange er pga. overset vigepligt og kørsel over for rødt. ....jeg
> troede jo det var unge og høj fart der var skyle i næsten alle uheld

Unge, fart og alkohol. Der findes kun de 3 mulige årsager.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Autocadster (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 27-08-07 12:31

Kim Frederiksen forklarede:
> Thomas H. wrote:
>> http://politiken.dk/archive/00204/233trafikdrab_204720a.swf
>>
>> Egentlig en lidt ubehagelig "kalender" men når man skimter hen over
>> den, og prøver at læse dem, er jeg egentlig lidt overrasket over
>> alder på de dræbte og årsagen til uheldene. Der er mange gamle (+60)
>> og mange i slut 30'erne, de færreste har ret meget med fart at gøre,
>> mange er pga. overset vigepligt og kørsel over for rødt. ....jeg
>> troede jo det var unge og høj fart der var skyle i næsten alle uheld
>
> Unge, fart og alkohol. Der findes kun de 3 mulige årsager.

!?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620



Kim Frederiksen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 27-08-07 12:47

Autocadster wrote:
>
> !?

Hvis man skal tro medierne og politikerne, findes der kun de 3 nævnte
årsager til bilulykker. Os der kører bil til hverdag, ved bedre.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Autocadster (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 27-08-07 18:49

Kim Frederiksen skrev den 27-08-2007:
> Autocadster wrote:
>>
>> !?
>
> Hvis man skal tro medierne og politikerne, findes der kun de 3 nævnte årsager
> til bilulykker. Os der kører bil til hverdag, ved bedre.



--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620



MikLarsen@gmail.com (27-08-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 27-08-07 07:56

On 27 Aug., 06:57, "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpok...@gmail.com>
wrote:
> http://politiken.dk/archive/00204/233trafikdrab_204720a.swf
>
> Egentlig en lidt ubehagelig "kalender" men når man skimter hen over den, og
> prøver at læse dem, er jeg egentlig lidt overrasket over alder på de dræbte
> og årsagen til uheldene. Der er mange gamle (+60) og mange i slut 30'erne,
> de færreste har ret meget med fart at gøre, mange er pga. overset vigepligt
> og kørsel over for rødt. ....jeg troede jo det var unge og høj fart der var
> skyle i næsten alle uheld

Der må være fejl i oplysningerne. Det er kun farten der dræber, jeg
har da aldrig hørt andet.

Der blev for nogle år siden lavet et forsøg i Århus med
fotoovervågning i lyskryds, så folk der kørte over for rødt fik bøder
tilsendt, ligesom med ATK.
Fungere det stadigvæk eller er det droppet og hvis det er, er der så
nogen der ved hvorfor?

Mikael


Jacob Rungwald (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 27-08-07 08:13


<MikLarsen@gmail.com> wrote in message
>Der må være fejl i oplysningerne. Det er kun farten der dræber, jeg
>har da aldrig hørt andet.

Den skulle være god nok.

>Der blev for nogle år siden lavet et forsøg i Århus med
>fotoovervågning i lyskryds, så folk der kørte over for rødt fik bøder
>tilsendt, ligesom med ATK.
>Fungere det stadigvæk eller er det droppet og hvis det er, er der så
>nogen der ved hvorfor?

Det fungerer ihvertifald ikke mere :)

Mvh
Jacob



Kåre (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 27-08-07 08:58


"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> skrev i en meddelelse
news:46d27956$0$98083$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
>>Der må være fejl i oplysningerne. Det er kun farten der dræber, jeg
>>har da aldrig hørt andet.
>
> Den skulle være god nok.
>

Det ville da være underligt andet.
Gæt hvor mange der ville blive dræbt hvis vi alle kørte 1 km/t.
Gæt hvor mange der ville blive dræbt hvis vi alle kørte 5 km/t.
..... 10 km/t
......20 km/t
......50 km/t
......100 km/t

Selv en et-benet cyklist vil kunne nå at undvige en blind i et højresving,
hvis hastigheden er 1 km/t.

mvh
Kåre



Kim Frederiksen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 27-08-07 09:09

Kåre wrote:
>
> Det ville da være underligt andet.
> Gæt hvor mange der ville blive dræbt hvis vi alle kørte 1 km/t.
> Gæt hvor mange der ville blive dræbt hvis vi alle kørte 5 km/t.
> .... 10 km/t
> .....20 km/t
> .....50 km/t
> .....100 km/t
>
> Selv en et-benet cyklist vil kunne nå at undvige en blind i et
> højresving, hvis hastigheden er 1 km/t.
>

Du har helt ret. Nu ser jeg dog Verden som at den der begår dumheden i
trafikken, står med ansvaret. De fleste af de ulykker jeg har læst om, bærer
meget præg af at Vor Herre har ryddet op i genpoolen, sådan lidt groft sagt.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



BJ (27-08-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-08-07 10:14


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:46d286c0$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Det ville da være underligt andet.
>> Gæt hvor mange der ville blive dræbt hvis vi alle kørte 1 km/t.
>> Gæt hvor mange der ville blive dræbt hvis vi alle kørte 5 km/t.
>> .... 10 km/t
>> .....20 km/t
>> .....50 km/t
>> .....100 km/t
>>
>> Selv en et-benet cyklist vil kunne nå at undvige en blind i et
>> højresving, hvis hastigheden er 1 km/t.
>>
>
> Du har helt ret. Nu ser jeg dog Verden som at den der begår dumheden i
> trafikken, står med ansvaret. De fleste af de ulykker jeg har læst om,
> bærer meget præg af at Vor Herre har ryddet op i genpoolen, sådan lidt
> groft sagt.

Det må være oprydning i genpoolen lidt li´som de godt 30 unge mennesker, der
er døde af druk på sommerudflugten til sydens sol...

mvh
Bjørn J.



Kim Frederiksen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 27-08-07 10:20

BJ wrote:
>
> Det må være oprydning i genpoolen lidt li´som de godt 30 unge
> mennesker, der er døde af druk på sommerudflugten til sydens sol...
>

Ja... man drikker sig ikke "bare" ihjel. Enten er alkoholen forgiftet med et
eller andet, eller også fatter man bare minus.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Leonard (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-08-07 10:34

On Mon, 27 Aug 2007 11:19:55 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> Ja... man drikker sig ikke "bare" ihjel. Enten er alkoholen forgiftet med et
> eller andet, eller også fatter man bare minus.

Men når NoBrain kører en familie ihjel og slipper uskadt igennem, er det
så ikke de forkerte gener, der ryddes væk fra poolen?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Jacob Rungwald (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 27-08-07 10:53


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message
news:12u6jr83p1vap$.pdgiw7cdfwzl$.dlg@40tude.net...
> On Mon, 27 Aug 2007 11:19:55 +0200, Kim Frederiksen wrote:
>
>> Ja... man drikker sig ikke "bare" ihjel. Enten er alkoholen forgiftet med
>> et
>> eller andet, eller også fatter man bare minus.
>
> Men når NoBrain kører en familie ihjel og slipper uskadt igennem, er det
> så ikke de forkerte gener, der ryddes væk fra poolen?

Jo, men det er ikke den slags uheld der er flest af i følge den statistik vi
snakker om.

Mvh
Jacob



Kim Frederiksen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 27-08-07 12:14

Jacob Rungwald wrote:
>
> Jo, men det er ikke den slags uheld der er flest af i følge den
> statistik vi snakker om.
>

Du kom mig i forkøbet. Og du har helt ret.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Henrik Stidsen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-08-07 17:32

MikLarsen@gmail.com wrote in
news:1188197738.208379.24820@d55g2000hsg.googlegroups.com:

> Fungere det stadigvæk eller er det droppet og hvis det er, er der så
> nogen der ved hvorfor?

Det virkede vist ikke ordentligt og blev derfor droppet.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

alexbo (27-08-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-08-07 09:52


"Thomas H." skrev

> Egentlig en lidt ubehagelig "kalender" men når man skimter hen over den,
> og prøver at læse dem, er jeg egentlig lidt overrasket over alder på de
> dræbte og årsagen til uheldene. Der er mange gamle (+60) og mange i slut
> 30'erne, de færreste har ret meget med fart at gøre, mange er pga. overset
> vigepligt og kørsel over for rødt. ....jeg troede jo det var unge og høj
> fart der var skyle i næsten alle uheld

Nu er den skyldige ikke nødvendigvis den samme som den dræbte.
Når en 92 årig bliver dræbt i et fodgængerfelt, er det nok ikke ham der har
løbet over vejen.

Men sjovt nok kunne jeg lige umiddelbart kun finde en ulykke der havde med
sprit at
gøre, kan man der ud af konkludere at det er alle de ædru der laver
ulykkerne.

mvh
Alex Christensen





Kent Oldhøj (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 27-08-07 11:26

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in
news:46d290c7$2$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Men sjovt nok kunne jeg lige umiddelbart kun finde en ulykke der
> havde med sprit at gøre, kan man der ud af konkludere at det er alle de
> ædru der laver ulykkerne.

En sand statistiker kunne endda konkludere at det er farligt at køre bil
ædru.

Bruno (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 27-08-07 12:51

Thomas H. wrote:
> Egentlig en lidt ubehagelig "kalender" men når man skimter hen over den, og
> prøver at læse dem, er jeg egentlig lidt overrasket over alder på de dræbte
> og årsagen til uheldene. Der er mange gamle (+60) og mange i slut 30'erne,
> de færreste har ret meget med fart at gøre, mange er pga. overset vigepligt
> og kørsel over for rødt. ....jeg troede jo det var unge og høj fart der var
> skyle i næsten alle uheld
>

Faktisk vil jeg tro en del af de der "bil kom over modkørende trafik og
ramte lastbil" uheld dækker over selvmord, men præcis hvor mange er
svært at sige.

Mvh
Bruno

Folmer Rasmussen (29-08-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-08-07 16:08

On Mon, 27 Aug 2007 13:50:59 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Thomas H. wrote:
>> Egentlig en lidt ubehagelig "kalender" men når man skimter hen over den, og
>> prøver at læse dem, er jeg egentlig lidt overrasket over alder på de dræbte
>> og årsagen til uheldene. Der er mange gamle (+60) og mange i slut 30'erne,
>> de færreste har ret meget med fart at gøre, mange er pga. overset vigepligt
>> og kørsel over for rødt. ....jeg troede jo det var unge og høj fart der var
>> skyle i næsten alle uheld
>>
>
>Faktisk vil jeg tro en del af de der "bil kom over modkørende trafik og
>ramte lastbil" uheld dækker over selvmord, men præcis hvor mange er
>svært at sige.

>--

Lige præcis det har man forsket meget i, i Finland og Norge.

Jeg har ikke lige tallene ved hånden, men skal man tro på eksperterne,
så er det flere end man tror, der benytter den udvej.

--

Venlig hilsen
Folmer

alexbo (30-08-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-08-07 00:46


"Folmer Rasmussen" skrev

> Jeg har ikke lige tallene ved hånden, men skal man tro på eksperterne,
> så er det flere end man tror, der benytter den udvej.

Hvaba! flere end man tror?
Jeg tror de eksperter er dummere end man regner med.

mvh
Alex Christensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste