Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket er bedst ?
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 27-08-07 16:25

Hej Gruppe, jeg skal havde ny maskine og skal dermed også havde nyt
grafikkort, jeg skal ikke bruge et monsterkort, men bare et der modsvarer
mit Gf7600GT (agp),
jeg har kig på 3 kort, alle fra gigabyte og PCI-X16, et 8600GT, 8600GTS og
et 7950GT.
Det først nævte koster ca. 800,- de 2 næste ca. 1500,-

Hvilket giver mest for pengene, dx10 er jeg som sådant ligeglad med.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 17:52

Tonny Poulsen wrote:
> jeg har kig på 3 kort, alle fra gigabyte og PCI-X16, et 8600GT, 8600GTS og

PCI-X er ikke PCI Express.

http://en.wikipedia.org/wiki/PCI-X

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-08-07 08:42

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Det først nævte koster ca. 800,- de 2 næste ca. 1500,-
>
> Hvilket giver mest for pengene, dx10 er jeg som sådant ligeglad med.

Du kan (som du måske allerede ved) checke performance imellem forskellige
kort her.

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Check eventuelt også X1950Pro fra ATI. Det kan fåes for ca. 1000,- og ligger
lunt i svinget performance mæssigt.

Bjarne K.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 28-08-07 15:00

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> Du kan (som du måske allerede ved) checke performance imellem forskellige
> kort her.
>
> http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Takker, jeg nupper sgu et 7950gt det ser til at banke 8600gts'en og 8600gt
er vist lige så langsomt som mit nuværende.
mvh tp