Ferie/uheld!
Fra : M. Hoey

Dato : 25-08-07 16:56

Hej til gruppen

I skrivende stund sidder jeg og udfylder forsikringspapirer, efter at være
kommet hjem fra ferie i Spanien/Frankrig.

Var så uheldig at blive ramt af en bagfra kommende bil i
Carcassonne/Sydfrankrig, og måtte en tur i asfalten sammen med min kære
Honda...

Jeg blev ramt bagfra, da jeg kom kørende på en firesporet vej, 2 i hver
retning, bagfra kommende holdt ikke afstand og overså mig, da jeg satte
farten ned! Pas på i France, selv politiet holder ikke afstand til en, når
man ligger foran dem! Jeg fik udvekslet data med den franske kone, på en
lokal cafe, hvor det lykkedes os at finde en der kunne oversætte til
engelsk, samt kontaktet SOS international. Det lokale politi kunne ikke
engelsk, så det var et forgæves opkald til dem.Men jeg fik senere at vide,
at de kun optager rapport, hvis der er tale om personskade. I dette tilfælde
slap jeg med skrækken og en temmelig smadret VFR, alle kåbedele/tank er
røget en tur, bagstellet er skævt, og den er nu begyndt at hoppe ud af
gearene, min gearpedal er blevet godt bukket ind i stellet efter faldet. Min
nye Garmin Zumo 550 røg også en tur, så det var på papir-kort de
efterfølgende kilometer!

Pas på derude - også sydpå, de kører til kanten!

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1590

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-08-07 07:32

M. Hoey skrev:
> [...]
> Honda...
>
> Jeg blev ramt bagfra,
>
> Pas på derude - også sydpå, de kører til kanten!

For pokker da Mick!

Når ondt skal være - er det godt at der ikke skete mere, end at du kunne
køre videre og at du (antageligt) ikke selv er kommet noget til.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-08-07 09:32

M. Hoey skrev den 25 aug 2007 i

> Var så uheldig at blive ramt af en bagfra kommende bil i
> Carcassonne/Sydfrankrig, og måtte en tur i asfalten sammen med min kære
> Honda...

Surt! Og godt der ikke skete noget med dig.
Håber du får en god løsning med forsikringsselskabet.

Fra : Armand

Dato : 09-09-07 22:41

"M. Hoey" <mhoey@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Var så uheldig at blive ramt af en bagfra kommende bil i
> Carcassonne/Sydfrankrig, og måtte en tur i asfalten sammen med min kære

Kondolerer!
Den med gearpedals-bulen i stellet kan godt blive fatal

Egen nylig ferie- uheldsoplevelsesfrustration:
Checker ind på Days Inn i Gainesville Nord for Atlanta og sludrer med den
unge manager hvorunder snakken hurtigt går på motorcykler (han kørte selv
R6): "Det ér måske p.g.a. "Tail of the Dragon" (á tidligere nævnt her på
gruppen for sine 400 efterfølgende sving!) at du kommer hertil helt fra DK?"
spørger ka'len!
Til mit benægtende svar konkluderer han trøstende at det også er mindst 100
miles væk, men at området nord for byen også er vældigt godt med masser af
sving, specielt til og fra en flække der hedder Sucches!
Heldigt nok med sådan en kompetent vært, og så snart programmet tillod det
tog vi os en tur omkring Sucches hvorunder specielt en skovrig strækning med
skarpe sving mellem 70° og 190° der alle var vældigt oplagte (á stejlkurve)
og således nærmest havde et lille hop mellem kort efterfølgende højre og
venstresvings skift af hældning ("camper" er det engelske udtryk, og jag kan
sgut'te få et ordentligt lydende dansk ord frem) frydede mig!

Uheldet?
Vi var på fire hjul - En 3 tons lejet Pontiac Grand Prix og Linnea nåede
ligefrem at blive køresyg af turens skarpe sving og biles bevægelser imellem
de varierende "camper's"!

Forøvrigt fandt værten det oplagt at jeg skulle huske ham på det ved et
andet besøg forudbestilling, således at han kunne støve en motorcykel op til
låns så vi kunne få en tur samme på dragehalen

Måske at en given USA-ferie i fremtiden ikke skal sigte mod Miami, som
sædvanen ellers er blevet her i huset

--
Armand.