Opbevaring af org. udstødning???
Fra : Steen

Dato : 25-08-07 15:15

Hej NG

Har lige købt mig Suzuki Intruder m800, 2006, den har fået ny udstødning
(med en fantastisk lyd......), den originale udstødning fik jeg med, og nu
er spørgsmålet, hvordan opbevare jeg den bedst uden at den ruster væk?

MVH.

Steen

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 25-08-07 16:40

"Steen" <12@45.dk> wrote in message
> [...]
> (med en fantastisk lyd......), den originale udstødning fik jeg med, og nu
> er spørgsmålet, hvordan opbevare jeg den bedst uden at den ruster væk?

Hej Steen,

Er den ikke i rustfri sådan en fætter? Nuvel, jeg opbevarer mine originale
potter i værkstedet i en kasse med bobleplast. Der har de ligget de sidste 3
år uden at tage det mindste skade.

--
Mvh,
Allan

Fra : Jan

Dato : 25-08-07 17:19

Hej Steen..
Gør den ren, puds den med en olieret klud, og læg den er tørt sted.. så
"løber" den ingen steder..

Mvh Jan j

Fra : steen madsen

Dato : 25-08-07 22:49

"Jan" <helja@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Steen..
> Gør den ren, puds den med en olieret klud, og læg den er tørt sted.. så
> [...]
Tak for svarene ;0)

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-08-07 08:25

Steen wrote:
> [...]
> (med en fantastisk lyd......), den originale udstødning fik jeg med, og nu
> er spørgsmålet, hvordan opbevare jeg den bedst uden at den ruster væk?

Uden at være ekspert vil jeg mene at det er værst indefra (hvor syren
er) - jeg ville spule den godt igennem, tørre den og måske fordele lidt
olie i den. Udenpå voks. Og så opbevaring et tørt, temperaurstabilt sted.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 09-09-07 22:11

> Uden at være ekspert vil jeg mene at det er værst indefra (hvor syren
> er)...................
Jup!
Og eks.vis Allan ved derfor ikke en pind om hvor gode hans Aprilia-potter er
(medmindre at dé er i rustfast stål) førend at han får kørt en halv sæson
med dem!

> jeg ville spule den godt igennem, tørre den og måske fordele lidt olie i
> den. Udenpå voks. Og så opbevaring et tørt, temperaurstabilt sted.

Jeg har ingen erfaring omkring radikale konserveringer; men vil tro at man
ikke kommer udenom en gennemskylning (á nedsænkning af hele potten?) i alt
andet end vand (petroleum?; diesel?; spildolie?) og efterfølgende lufttæt
(og vandtæt af hensyn udsivende til restvædske indefra!) opbevaring!

--
Armand.