Knald i potten!
Fra : HKN

Dato : 25-08-07 11:40

Hej,

Som bekendt fik jeg monteret en Vance & Hines udstødning på min
Intruder for noget tid siden, hvilket gav en mærkbar forbedring af
bundtrækket (det er en 800ccm).
Indtil igår har jeg kun "cruiset" på den - dvs ingen motorvejskørsel -
og det har været helt perfekt.
Igår tog jeg så turen til arbejde (ca. 50 km motorvejskørsel), og
oplevede at når jeg overhalede og hastigheden kom op på 130 - 140 km/
t, så kom der virkelig en del knald fra potten - hvorfor det?

Når jeg så kom ned på tilladt hastighed igen, var det ligesom om at
motorkraften var væk i en 10 - 15 sek, ikke død, men bare ikke noget
træk?

Jeg går ud fra at jeg skal dyse den om for at slippe for det, men hvad
sker der så ved de lavere hastigheder, som jeg kører mest? Og ikke
mindst, hvordan finder jeg frem til de rette dyser?

En anden ting jeg må konstatere, er at den virkelig er tørstig ved
motorvejskørsl ift tidligere!

God week-end

Mvh
Henrik

Fra : Dr. Enduro

Dato : 26-08-07 08:16

Hej Henrik

Hvis den skal dysses om og det skal være helt optimalt, så må du finde
et værksted med et rullefelt, det koster nok ca. en tusse (afhængigt af,
hvor lettilgængeligt karburatoren er anbragt).

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-08-07 09:37

HKN skrev den 25 aug 2007 i

> Som bekendt fik jeg monteret en Vance & Hines udstødning på min
> Intruder for noget tid siden, hvilket gav en mærkbar forbedring af
> bundtrækket (det er en 800ccm).

Eller også giver det øgede bulder en større "bundtræksfornemmelse"?

> oplevede at når jeg overhalede og hastigheden kom op på 130 - 140 km/
> t, så kom der virkelig en del knald fra potten - hvorfor det?

Forkert udstødning monteret?

Fra : HKN

Dato : 26-08-07 09:53

> Forkert udstødning monteret?
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen /http://dfmc.dk/?id=183

Ikke ifølge Vance & Hines - de laver kun en model til Intruder (og de
ved vistnok lidt om at lave potter. De siger også, at som
udgangspunkt, skal 800 'eren ikke dysses om, hvorimod de anbefaler det
på 1400'eren.

Nå, det lyder som om jeg skal finde nogen der har et rullefelt.

-Henrik

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-08-07 07:49

HKN wrote:

> [...]
> ved vistnok lidt om at lave potter. De siger også, at som
> udgangspunkt, skal 800 'eren ikke dysses om, hvorimod de anbefaler det

Det lyder som om du lige har bevist at V&H ikke ved særlig meget om at lave
potter.

Men ingen tvivl om at de ved meget om at SÆLGE potter.

/jim

Fra : HKN

Dato : 27-08-07 11:36

> Det lyder som om du lige har bevist at V&H ikke ved særlig meget om at lave
> potter.
>
> Men ingen tvivl om at de ved meget om at SÆLGE potter.
>
> /jim

Du er er off-topic her - PLONK!!

-Henrik

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-08-07 11:52

HKN skrev:

> Du er er off-topic her - PLONK!!

???
Det er nok ikke kun potterne der larmer hva?

Jeg mener da Jim er On-Topic!

Forøvrigt tog det mindre end 2 min at finde en manual fra V&H der siger
at der skal dysses om også for 800 - så hvis det står til troende at V&H
kun laver een model til intruder, såååå :-/

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold