Nordland
Fra : DeepD

Dato : 25-08-07 16:13

er der nogle der kender nordland (Eckernfjörde) i tyskland. er den tiden
værd at tage en tur der ned.

Fra : Alan

Dato : 27-08-07 15:48

Jeg tror ikke det er den store vrag oplevelse der venter der. Jeg har
ikke selv dykket på den, men i den tyske bog "Vrack tauchen im ostsee"
af Stephan Brahe (kan ikke finde bogen lige nu, derfor kan titel og
navn være stavet forkert) bliver den ikke tildelt megen opmærksomhed.
Der står at lokale dykkercentre brugen den som træningsobjekt, men
sigten er som regl meget ringe.
Vraget er stærkt bombet/nedsprængt, og der er vist ikke meget der
ligner den danske fregatten Niels Juel, som Nordland hed inden
tyskerne tog den under anden verdenskrig.

Alan

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-08-07 16:50

"Alan" <alan.dyk@lungfish.dk> skrev i en meddelelse
>Vraget er stærkt bombet/nedsprængt, og der er vist ikke meget der
>ligner den danske fregatten Niels Juel, som Nordland hed inden
>tyskerne tog den under anden verdenskrig.

Skibets historie kan læses på:
http://www.navalhistory.dk/Danish/Skibene/N/NielsJuel(1923).htm

Allan Hansen

Fra : DeepD

Dato : 27-08-07 18:57

ok, så gider jeg ikke tage der ned. men man vidste jo aldrig. lidt nyt
skader jo ikke.