-::PH::- tastede:
> Lidt teknisk nysgerrighed:
> Jeg har sådan nogenlunde forståelse for hvodden kobling, ruller
> og
> begrænsningen i vario-gearet virker, men hvordan bliver en
> (kinesisk)
> 4-takt-scooter omdrejningsreguleret? Min thansenkinøjser kører
> præcis
> 30 både op og ned ad bakke. Det skal den egentlig bare blive
> ved med,
> men jeg er nysgerrig efter at vide hvordan motoren
> omdrejningsbegrænses. Hvis det er i tændingsmodulet - jamen,
> den kan
> da ikke bare springe tændinger over når den når max
> omdrejningstal?
> Eller er det grunden til kun ca. 22km/liter? Den har jo fuld
> power
> ved ca. 1/3 gashåndtag, resten giver bare et møøøh fra
> indsugningen.
>
> Fortæl - fortæl...
Mange slår simpelthen tændingen fra når de når de magiske 30
km/t, det er ret irreterende at køre med da det giver en rykvis
kørsel.
Hvis den kører bedst ved 1/3 gas skal du have en anden dyse i
karburatoren, mange af 4 takterne er simpelthen så underdysede
for at opretholde de lovkrav der stilles til den slags køretøjer,
så snak med serviceværkstedet om det næste gang du skal til
service.
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.