Problemer med fluer.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-08-07 19:39

Nu hvor vi ikke længere er plaget af myg, er det
ligesom fluerne har taget over.
Det er godt nok ondsindet denne gang, ellers er jeg
måske blevet meget følsom, for hold da k... hvor
de bider (eller hvad det er de laver).
Er der ikke en der har et godt råd (eller flere) til
hvordan man kommer dem til livs.
De dersens klisterede fluefangere undgår de nemt.
Tror jeg efterhånden har klasket et halvt hundrede
her til aften, bare for at vi kan få ro og fred til at
se lidt tv.

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : -::PH::-

Dato : 24-08-07 19:58

"Andersen [3650

> Er der ikke en der har et godt råd (eller flere) til
> hvordan man kommer dem til livs.

Hvad med din personlige hygiejne?

Nej undskyld - det var for at være sjov..

Per

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-08-07 20:16

"-::PH::-" <no-spam@no-spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med din personlige hygiejne?
>
> Nej undskyld - det var for at være sjov..

Den var ventet, så den tager jeg ikke personligt.
Fordi I andre kender til flueproblemet pga lugt,
er jo ikke ens betydende med at jeg har samme
problemstilling (desangående).

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-08-07 21:42

Andersen [3650] wrote:
> Nu hvor vi ikke længere er plaget af myg, er det
> ligesom fluerne har taget over.

Det er da en skam, at myggene hvor jeg bor ikke har hørt om det. Og
så har "de kloge" endda proklameret, at myggesæsonen vil vare en
måned længere i år på grund af de ekstreme vejrforhold. Det vrimler
simpelthen med dem her, og jeg har kløende myggestik alle vegne.

> [...]
> Tror jeg efterhånden har klasket et halvt hundrede
> her til aften, bare for at vi kan få ro og fred til at

De klistrede fluefangere giver jeg nu heller ikke meget for. Man
kunne tidligere købe nogle strips (med gift på) som man kunne
klistre på vinduespartiet hvor fluerne kommer ind. Der er også
insektlamper som rister dem når de kommer for nær. Der er fluespray,
som stinker forfærdeligt og næsten er værre end fluerne. Mit bedste
middel er fluesmækkere, hvor jeg har placeret dem i de forskellige
værelser så de næsten allesammen er inden for rækkevidde. Man kan
selvfølgelig også sætte insektnet for de vinduer og døre man har
åbne.

Det var vist hvad jeg sådan lige på stående fod kunne komme i tanke
om.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 26-08-07 16:55

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> måned længere i år på grund af de ekstreme vejrforhold. Det vrimler
> simpelthen med dem her, og jeg har kløende myggestik alle vegne.

Her har myggene desværre heller ikke hørt om at de er færdige
Godt nok synes jeg også her er ret mange fluer i disse dage, men de har
nu ikke bidt mig. De er bare hamrende irriterende fordi de altid skal
summe omkring ens hoved.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-08-07 21:06

Tove Krieger skrev:

> Det var vist hvad jeg sådan lige på stående fod kunne komme i tanke
> om.

Der er osse nogen der er så heldige at have en hund der fanger og spiser
fluer
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 25-08-07 06:25

Hej!

Vi har købt en elektrisk insektfanger i Land og Fritid. Den tager både myg
og fluer. Den lokker insekterne til med en ultraviolet lyskilde. På vej hen
til lyskilden skal de igennem tråde med højspænding og dér bliver bæsterne
ristet.

Den virker både mod myg og fluer og andre flyvende insekter.

Hilsen
Peter

Fra : Cindy

Dato : 25-08-07 20:38

"Peter Løhde Svarre" skrev i en meddelelse

> [...]
> bæsterne ristet.
>
> Den virker både mod myg og fluer og andre flyvende insekter.

Men når nu Andersen taler om at blive stukket og bidt af fluer, er det så
korrekt. Tager du ikke fejl af en anden slags myg, som jeg mener at jeg hver
aften får ind ad havedøren? Når jeg klapper sammen om dem med begge hænder,
føles det som om de er en smule "tykkere" end de sædvanlige, og lidt
langsommere, for de er nemmere at klapse i luften.

Jeg synes da ikke, jeg har set noget til nogen flueplage. Er der mange, som
synes vi er plaget af fluer?

Hilsen Cindy

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-07 21:52

Cindy wrote:

> Jeg synes da ikke, jeg har set noget til nogen flueplage. Er der
> mange, som synes vi er plaget af fluer?

Nej, jeg synes egentlig ikke, at det har været så slemt hos os i
år - men myg - vorherrebevares. De er på nippet til at drive mig til
vanvid. Når de så er væk, så huserer mitterne, og de er mindst lige
så slemme, og stikker lige så vildt. Dem har fanden da skabt.

Fra : Cindy

Dato : 25-08-07 23:36

"Tove Krieger" skrev i en meddelelse

> [...]
> så er væk, så huserer mitterne, og de er mindst lige så slemme, og stikker

Jamen hvad er det, som du kalder 'mitterne'? Er det mon dem, som jeg prøver
at klapse med hænderne? De flyver rundt og stikker, når man sover. Jeg
vågnede en morgen ved at det kløede ovenpå foden, bag på hælen, nede under
midten af foden, på to af tæerne, det var dog rasendes irriterende.

Men ellers nyder jeg nu hver en dag, som er sommerlig.

Hilsen Cindy

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-07 09:58

Cindy wrote:

> [...]
> når man sover. Jeg vågnede en morgen ved at det kløede ovenpå
> foden, bag på hælen, nede under midten af foden, på to af tæerne,

Det er meget små stikmyg. De er kun 1-2 mm. store. De kommer gerne i
begyndelsen af efteråret, og vi har dem i stor mængde hvor jeg bor.
Her er et link der fortæller lidt om dem:

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/mitter.htm

Og de er faktisk lige så slemme som de store myg, og stikker lige så
væmmeligt.

Fra : Cindy

Dato : 26-08-07 20:09

> [...]
>
> http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/mitter.htm
>
> Og de er faktisk lige så slemme som de store myg, og stikker lige så

Mange tak skal du have. Det var da et fint lille link. Joh, jeg har set
nogle stykker, der var så små både ude og inde i løbet af de sidste dage,
men jeg troede da ikke, DE kunne stikke.

Jeg ringede til min veninde som bor oppe i nærheden af Trollhättan, og
spurgte, hvad de små stikkende insekter hedder, som de har været ved at
blive vanvittige af oppe ved dem. De hedder altså knotter på de kanter.

Hilsen Cindy

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-08-07 08:35

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse
> Men når nu Andersen taler om at blive stukket og bidt af fluer, er det så
> korrekt.

Tro mig. Det er fluer.
Normalt kan jeg godt lade en flue trampe rundt på mig.
Men nu. Det er ligesom de niver eller bider, og det er
hele familien der brokker sig.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-08-07 08:39

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Den virker både mod myg og fluer og andre flyvende insekter.

Mod fluer og andre flyvende insekter ja.
Men ikke mod myg. Jeg har en stående og
den har til dato ingen myg taget.
Jeg har efterfølgende ladet mig fortælle at myg
gå ikke efter lyset, men efter den varme
udånding vi laver (CO2), og det kan jeg
umiddelbart godt tilslutte mig.

Fra : finn

Dato : 29-08-07 21:45

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> den har til dato ingen myg taget.
> Jeg har efterfølgende ladet mig fortælle at myg
> gå ikke efter lyset, men efter den varme

Jeg købte sidste år et par elektriske fluesmækkere de virker med
højspænding og dem bruger min kone og jeg en halv time inden vi sover
med at grille myg og når vi ikke kan se flere prøver vi at sove , og
hvad sker der, i samme øjeblik lyset er slukket er der straks et par
stykker til , jeg har så galt set at de flyver ind af næsten lukkede
vinduer jeg tror som en skrev de går efter vores udåndings luft