Bosch Rotak 43 Li.
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 24-08-07 17:09

Er der nogen, som har denne model, vil jeg meget gerne høre jeres
erfaringer.
Er den pengene værd?
Er støjen til at holde ud, også for naboerne?
Holder kapaciteten på batteriet til 300 kvadratmeter pr. batteri?
Lad mig høre godt eller skidt om den, inden jeg måske køber en sådan.

--
Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : tp

Dato : 24-08-07 19:51

> [...]
> Holder kapaciteten på batteriet til 300 kvadratmeter pr. batteri?
> Lad mig høre godt eller skidt om den, inden jeg måske køber en sådan.

Jeg kan svare for den model med 220v. Maskinen er vel ca det samme blot med
"ekstern" power..

Vi er ikke for gode til at slå græsset, så nogen gange må den kæmpe sig
igennem 25cm tæt græs, og det gør den uden det mindste knurren. Larm? tjae
den siger da lidt, men sammenlignet med en benzin er det intet! Vi er meget
glade for vores, selvom den var markant dyere end alle andre (vi gav 2000
for 220v udgaven)

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 25-08-07 09:11

> [...]
> tjae den siger da lidt, men sammenlignet med en benzin er det intet! Vi
> er meget glade for vores, selvom den var markant dyere end alle andre (vi
Tak for svaret. Jeg var lidt bange for støjen, da jeg har set et støjtal på
så vidt jeg husker 81 dB, som jo lyder voldsomt.
Er det korrekt, at den er god til at komme ud til kanterne?
Mvh. Jørgen.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-08-07 09:28

Jørgen Christensen <jchrist@slet> wrote:

> Tak for svaret. Jeg var lidt bange for støjen, da jeg har set et støjtal på
> så vidt jeg husker 81 dB, som jo lyder voldsomt.

På min benzinklipper står der 95dB.

Ifølge <http://da.wikipedia.org/wiki/Decibel> svarer 10 decibel til en
fordobling af lydstyrken.

--
-René

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 25-08-07 18:52

> Ifølge <http://da.wikipedia.org/wiki/Decibel> svarer 10 decibel til en
> fordobling af lydstyrken.

Det er nu 3 dB der svarer til en fordobling...

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 25-08-07 19:01

Du har lidt ret, for 6-10 dB svarer til det øret opfatter som det dobbelte

> Det er nu 3 dB der svarer til en fordobling...

Dok på ovenstående:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/ord/decibel.php :P

Fra : Mogens Sandgaard \(3~

Dato : 25-08-07 09:54

Hej;
Jeg har sådan én!

Den støjer ikke! ( jeg er ikke sikker på hvorledes de måler disse støjtal )
og ja - den er god til kanterne.
300 m2? Det er ikke helt ved siden af - hvis græsset slås 2 gange om ugen!!!
Det bliver det ikke hos mig så jeg ( dvs. min kone! ) kan godt bruge et par
opladninger.

Mogens

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 25-08-07 10:22

> [...]
> ugen!!!
> Det bliver det ikke hos mig så jeg ( dvs. min kone! ) kan godt bruge et

Tak for svarene. Mogens, du mener forhåbentlig 300 m2 pr. batteri.
Jamen så er det jo kun at finde den billigste pris her eller i udlandet. Min
håndskubber gik i stykker i går.
Tak for hjælpen.
Mvh. Jørgen.