forvirret æbletræ!
Fra : HvB

Dato : 24-08-07 15:53

Altså både mit ablætræ og min kejserbusk er helt ude af systemet: De
blomstrer begge to. På mit æbletræ sidder der fuldmodne æble og nydelige
hvide blomster....

Det har jeg aldrig set før. Er det normalt?

Venlig hilsen

HvB

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-08-07 16:02

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-08-07 16:06

HvB wrote:
> Altså både mit ablætræ og min kejserbusk er helt ude af systemet:
> De blomstrer begge to. På mit æbletræ sidder der fuldmodne æble
> og nydelige hvide blomster....
>
> Det har jeg aldrig set før. Er det normalt?

Der er vist intet i haven der er normalt i år. Vores Magnolia har
både blade og blomster p.t. . Bladene plejer først komme efter
blomsterne, så det er anden gang den blomstrer. Både Kaprifolie og
Ranunkelbusk blomstrer også for anden gang. Det er helt vildt
Jeg har ikke checket grundigt endnu, men der er sikkert meget mere
som ikke er helt normalt.

Fra : Max

Dato : 24-08-07 19:49

Hej Tove

> Der er vist intet i haven der er normalt i år. Vores Magnolia har
> både blade og blomster p.t. . Bladene plejer først komme efter
> blomsterne, så det er anden gang den blomstrer. Både Kaprifolie og

Det gør magnolia også her i kvarteret, men det gjorde de forøvrigt
også sidste sensommer, så det er åbenbart normalt når vi har
sommer med flere varmeperioder.

--
Mvh Max

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-08-07 17:04

"HvB" <baldrian**@@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvide blomster....
>
> Det har jeg aldrig set før. Er det normalt?

Verden er af lave i år.
Hos mig blomstrer jordbær, kejserbusk, duftsnebolle og min kirsebærlaurbær
samt min tidligst blomstrende hvide rhododendron, og selvsåede
perlehyacinter har sat blade.
Jeg går ud fra, det er kombinationen af tidlig varme og tørke, og bagefter
kulde og regn, der har forvirret planterne.
Gad vide, hvad der sker, når det engang bliver forår?

Hilsen Inger

Fra : Anette

Dato : 25-08-07 00:03

Inger Pedersen wrote:
> [...]
> bagefter kulde og regn, der har forvirret planterne.
> Gad vide, hvad der sker, når det engang bliver forår?

Her er "planteverden" også gået i forårsmode - men det er nu sket før. Ikke
så voldsomt som i år, men...
( vi har et par "gode hjørner" hvor (skov)jordbærrene blomster og sætter bær
mindst to gange hver sommer)
og næste forår kommer alle blomster frem, som de plejer her

/ Anette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-08-07 12:30

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hos mig blomstrer jordbær, kejserbusk, duftsnebolle og min kirsebærlaurbær
> samt min tidligst blomstrende hvide rhododendron, og selvsåede
> perlehyacinter har sat blade.

- og jo, ved nærmere eftersyn er der knopper i et æbletræ og nyligt
afblomstrede blomster + en sød lillebitte ny pære i pæretræet.

Hilsen Inger