Opsætning af radiatorer
Fra : PDA

Dato : 24-08-07 08:20

Vi skal opsætte vores radiatorer på en gipspladevæg. Men, - hvordan gør jeg?
Kan den holde hvis jeg bare sætter beslagene op med gipspladeskruer eller
bør jeg lime/skrue en anden plade på væggen hvor beslagene skal være og så
sætte radiatorerne op på den?

Vh

PDA

Fra : jones_net

Dato : 24-08-07 09:27

"PDA" <xxpda81xx@xxhotmail.comxx> wrote in message
> [...]
> eller bør jeg lime/skrue en anden plade på væggen hvor beslagene skal være

Du skal bare have fat i et par rawplugs, som er beregnet til gipsplader, så
kan du sagtens hænge radiatoren op på en gipsvæg.
Jeg har selv hængt en radiator op i en enkeltplade-væg.

De rigtige plugs kan købes i alle byggemarkeder.

/J

Fra : Kåre

Dato : 24-08-07 09:54

"PDA" <xxpda81xx@xxhotmail.comxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller bør jeg lime/skrue en anden plade på væggen hvor beslagene skal være

Hvis konstruktionen bag er OK, er det evt. er to lag gips, så er der nok
intet problem.
Du kan få to typer plugs til gipsvægge: En almindelig plastik plug, og så
nogle af metal.
Jeg har brugt dem af metal et par gange, og de holder ekstremt godt fast!
De ekspanderer bag gipspladen, og holder fast på et ret stort areal. Det er
så godt nok en maskinskrue man skruer i til sidst, men mon ikke det kan
bruges?
Det er noget møj når man skal fjerne dem igen. Men det skal du nok ikke når
det er til en radiator...

mvh
Kåre