hvilken type olie?
Fra : MH

Dato : 24-08-07 07:49

Jeg har købt et spisebord i egetræ og skal ha' behandlet det, så der er
mindst mulig chance for at det "tar skade" af den daglige brug. Hvilken
slags oliering vil være bedst/mest holdbar for at bordet klarer sig bedst?

mvh
mh

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 24-08-07 08:16

Ege voks

Fra : MH

Dato : 24-08-07 09:13

"Stig Rasmussen" skrev i meddelelsen ...
> Ege voks

Hej Stig,
interessant mht voks behandling. Den havde jeg ikke tænkt på. Bordet er
grundolieret fra producents side af. Vil det ha nogen indflydelse ? Hva gør
voksen helt præcist ved træet? Er der nogen synlige forandringer ved brug af
voks vs. olie ?

mvh
mh

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 25-08-07 06:47

Der er i egetræ en naturlig olie som gør det nemt at holde hvis der er
massivt, vi har haft 2 søren holst sofaborde i ca 15 år og en klud med
lunken vand gør underværker
når børnebørnene har huseret, men vi har også haft egetræs møbler hvor vi
brugte
egevoks som jo er en i grunden olie ca hvert andet år det er pænt, det
bliver en anelse mørkere som det også vil blive med olie.

Fra : John V.

Dato : 26-08-07 13:11

Man skal være klar over at voks er rigtigt flot - indtil man sætter et glas
med en våd bund på det..

John
www.taform.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-08-07 12:31

Jeg ville helt klart anvende Nano.... har selv et sæbebehandlet borg som er
behandlet, - det skyr alt, øl vin vand osv ligger som perler ovenpå..

Mich.

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-08-07 18:18

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville helt klart anvende Nano.... har selv et sæbebehandlet borg som
> er behandlet, - det skyr alt, øl vin vand osv ligger som perler ovenpå..

Hvordan fornyer du så sæbebehandlingen?

- Martin

Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-08-07 19:22

Den fornyes ikke, bordet ændre sig ikke i farve o.l.

Mich