Opbevaring af trailer i gareage
Fra : Kasper

Dato : 23-08-07 22:52

Hej

Er der nogle der har fundet på noget smart så man kan sætte ens trailer op
på siden i garagen så den ikke fylder så meget, men på en måde så man ikke
ødelægger skærm etc?

Vi står og vil anskaffe os en trailer, men ved ikke lige hvor vi skal
placere den når den ikke er i brug :(

Kasper

Fra : Max

Dato : 23-08-07 23:10

Hej Kasper

> Vi står og vil anskaffe os en trailer, men ved ikke lige hvor vi skal
> placere den når den ikke er i brug :(

Min nabo vælter den om på siden i carporten, en anden jeg
kender trækker den op på endevægen i garagen med et
elektrisk spil.

--
Mvh Max

Fra : Kasper

Dato : 23-08-07 23:19

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Kasper

> Min nabo vælter den om på siden i carporten, en anden jeg
> kender trækker den op på endevægen i garagen med et
> elektrisk spil.

Det med op på enden, tror jeg giver problemer for mig i højden med træk
stangen.... så skal der laves en slice i taget?

Kasper

Fra : Max

Dato : 23-08-07 23:26

Hej Kasper

> Det med op på enden, tror jeg giver problemer for mig i højden med
> træk stangen.... så skal der laves en slice i taget?

Så lav hul i gulvet :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 23:09

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> wrote in message
> [...]
> på siden i garagen så den ikke fylder så meget, men på en måde så man ikke

silvans easyline kan i de små størrelser (model 200 og ned) stå lodret på
bagenden uden der sker noget, de er faktisk beregnet til det, desværre
stopper det ved den model der kan have plads til hele plader, ved ikke om
andre producenter har lavet samme ting.

Christian Holst

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 24-08-07 02:08

En trailer kan fint stå ude med en pressing som afdækning.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-08-07 07:24

On Thu, 23 Aug 2007 23:52:18 +0200, "Kasper" <kasper@kasper.kasper>
wrote:

> [...]
>ødelægger skærm etc?
>
>Vi står og vil anskaffe os en trailer, men ved ikke lige hvor vi skal

For nogle år siden så jeg nogle beslag man kunne montere på siden af
traileren, hvorefter man let kunne vippe den rundt på siden. Så var der
vist et par små hjul på beslagene, så man let kunne køre den ind i
garagen.

Desværre kna jeg ikke huske hvad de hed eller hvor man kan/kunne få dem.
Men ideen virkede ret smart.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Niels

Dato : 24-08-07 09:19

> [...]
> garagen.
>
> Desværre kna jeg ikke huske hvad de hed eller hvor man kan/kunne få dem.

Sådan en?

http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS0599_Trailer.pdf

Niels

Fra : Max

Dato : 24-08-07 09:54

Hej Niels

> Sådan en?
>
> http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS0599_Trailer.pdf

Det er da både dyrt og besværligt. Vip den op mod vægen og
skub en klods ind under hjulet, så står den der.

--
Mvh Max

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 24-08-07 11:34

> Hej Niels

> Det er da både dyrt og besværligt. Vip den op mod vægen og
> skub en klods ind under hjulet, så står den der.
>
> --
> Mvh Max

Så så.
Det er da en kærkommen mulighed for at få lov at arbejde lidt i træ, så man
over for konen kan begrunde, hvorfor man er nødt til at købe alt det værktøj
man har.

Mvh
Mads K

Fra : Max

Dato : 24-08-07 11:45

Hej Mads

> Det er da en kærkommen mulighed for at få lov at arbejde lidt i træ,
> så man over for konen kan begrunde, hvorfor man er nødt til at købe
> alt det værktøj man har.

Nu tjener jeg selv mine penge, så jeg behøver ikke retfærdiggøre
mine værktøjskøb over for konen :) Men som jeg skrev i et tidligere
mail, ja så kender jeg en der trækker traileren op på endevægen i
garagen, der vippes der først en låge op derefter trækkes traileren
op på en trærampe og lågen lukker, så der er masser af arbejde
at gå igang med hvis man har lyst.

--
Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-08-07 16:43

On Fri, 24 Aug 2007 10:54:13 +0200, "Max"

>Det er da både dyrt og besværligt. Vip den op mod vægen og
>skub en klods ind under hjulet, så står den der.

Men det du'r jo kun hvis du kan vippe traileren op mod væggen - jeg har
da set flere steder hvor man har haft en lille meters penge på ydersiden
af en garage eller carport, hvor en trailer kunne stå lodret - men uden
at der er plads til at vippe den direkte op mod væggen. Dvs. den skulle
vippes lodret ude i indkørslen og så køres på plads.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Zorba

Dato : 24-08-07 12:34

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> [...]
> garagen.
>
> Desværre kna jeg ikke huske hvad de hed eller hvor man kan/kunne få

Woopty vippebeslag, har et, man sætter det på siden af traileren og vipper
den op på det, der er hjul på så man kan flytte den

Fra : Kaj

Dato : 25-08-07 14:47

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> [...]
> på siden i garagen så den ikke fylder så meget, men på en måde så man ikke

Jeg mener at have set en trailer, som kunne vippes op på bagenden, samtidig
med, at trækstangen kunne vippes ned. Desværre husker jeg ikke fabrikatet.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Armand

Dato : 11-09-07 23:50

> [...]
> ødelægger skærm etc?
> Vi står og vil anskaffe os en trailer, men ved ikke lige hvor vi skal

Belært af en kammerats far der opgraderede bilen fra Fiat 127 til Renault
Megane og derfor måtte rydde helt og holdent op i sin garage fra '70 for at
kunne lempe nykøbet ind gennem porten og efterfølgende kunne komme ud:
Det er få trailere der er under 60 cm høje! Mål lige på garagens indvendige
bredde om der er plads til et 60 cm "bred" trailer op af væggen, for 60 cm
ér meget i det spil :-|

--
Armand.

--