Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tips, tricks og faldgruber ved workflow og~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-08-07 16:16

Nu Hans er i gang med at strø guldkorn omkring workflowet på sine print, så
kunne jeg også godt tænkemig at høre lidt om mulighederne ved store print
hos Pixum. (Det er vist den alle anbefaler)
Der er garanteret faldgruber gemt flere steder, og dem vil jeg da gerne
undgå om muligt.

Giv lyd! Dem, der ved noget!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-08-07 16:36

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> print hos Pixum. (Det er vist den alle anbefaler)
> Der er garanteret faldgruber gemt flere steder, og dem vil jeg da gerne

Det kommer nok lidt an på, hvor kritisk du er. Det koster ike alverden at
prøve. Jeg har ikke udnersøgt det, men ville tro, at de mere seriøse steder
kunne levere icc profiler for deres forskellige typer print. Hvis du ikke
kan få fat i en icc profil er det ikke muligt at soft proofe og det synes
gør en ret væsentlig forskel. Jeg går ud fra at du her tænker på store
print. Glossy (som jeg hader) vil have brug for mindre justeringer en mat,
da kontrastforholdet på glossy er noget større end mat. Men med en icc
profil for papiret of soft proofing, så slipper du for at gætte eller
acceptere hvad der kommer.
Mvh,
Hans