Blade
Fra : SM

Dato : 24-08-07 07:00

Hvad læses der mest af, sportsdykker eller fx. dyk, eller er der andre
relevante magasiner.

Fra : Søren Reinke

Dato : 24-08-07 07:16

SM wrote:
> Hvad læses der mest af, sportsdykker eller fx. dyk, eller er der andre
> relevante magasiner.

www.Xray-Mag.com er f.eks. et online dykkermagasin i PDF format, som er
100% gratis.

Lige nu er der 18 stk's du kan hente, hvis du har lyst.

/Søren

Fra : Søren Arnvig

Dato : 24-08-07 07:29

"SM" <info@knarreborg.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad læses der mest af, sportsdykker eller fx. dyk, eller er der andre
> relevante magasiner.

I Danmark findes DYK (www.dykmag.net) og Sportsdykkeren
(www.sportsdykkeren.dk)
som distribuerede blade og X-Ray (www.xray-mag.com) som er ren webbaseret
(og engelsksproget)

I udlandet findes en større mængde:

Diver
Dive magazine'
Unterwasser
Tauchen
AquaNaut
Dive training
Scuba diving

se evt. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SCUBA_magazines

Søren Arnvig

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 24-08-07 09:21

Hejsa

> Hvad læses der mest af, sportsdykker eller fx. dyk, eller er der andre
> relevante magasiner.

Jeg læser både DYK og Sportsdykker (samt flere udenlandske blade), men
af forskellige årsager.

Sportsdykker læser jeg, fordi jeg får det ind af brevsprækken. Det er
dog alt for navlepillende til mig - jeg syntes ikke at man ser langt
nok ud over DSF's næsetip. Jeg er klar over, at der er forbundets eget
blad, men de vil jo gerne være hele danmarks samlingpunkt, så det
mener jeg jo også at man bør afspejle i bladet.

DYK syntes jeg er mere allround, dog er jeg meget træt af deres
fotografportræter sidst i bladet HVER gang. Jeg har intet imod flotte
billeder, men jeg er skide ligeglad med manden der har taget dem.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 24-08-07 11:06

Lars Skov-Dethlefsen wrote:
> Hejsa

DAN og Quest

Fra : Per Toustrup

Dato : 24-08-07 23:03

Lars Skov-Dethlefsen <lars@skov-dethlefsen.dk> skrev:

>Sportsdykker læser jeg, fordi jeg
> [...]

Jeg er helt sikker på der er plads til en stor skribent som dig
på SportsDykkeren. Kom gerne med konstruktiv kritik af alle
dykkerblade, men lad være med, at sidde og kritisere uden selv
at være bidragsyder. Det er selvfølgelig lettere at sidde på
sidelinien og det er noget man ser alt for ofte, nej min ven kom
ud af skabet og bliv skribent på diverse dykkerblade.
Forresten, hvor har du hørt de (DSF) gerne vil være hele
danmarks samlingspunkt. Er det noget du har hold i at udtale dig
om eller?

Mvh
Per

Fra : Johnny Christensen

Dato : 25-08-07 06:34

"Per Toustrup (slet 1NJTQ)" <lisper@1NJTQprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Forresten, hvor har du hørt de (DSF) gerne vil være hele
> danmarks samlingspunkt. Er det noget du har hold i at udtale dig
> om eller?

Det blev præsenteret i en visions artikel som DSF formanden havde i
Sportsdykkeren for noget tid siden.
Et forbund for dykkere i Danmark, uanset certifikat og tilhørsforhold, mener
jeg at der stod.
Det var i samme artikel at formanden sagde at hvis der ikke var lyst og
kapasitet til det, så var klubben bedre stillet ved at overlade uddannelse
til de kommercielle centre.

Mener helt bestemt at artiklen var placeret først i bladet.
Efterfølgende kørte der lidt for / imod debat her på gruppen.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 24-08-07 09:38

Jeg mener at DYK ligger på omkring 75.000 læsere i norden på de to udgaver.

Men der er også maaaaange andre blade at læse i.
http://www.dykkesiden.com/partnere/dykkefoto_blader.php
Og flere er helt sikkert kommet til som PDF format.

Fra : Clevin

Dato : 24-08-07 11:47

SM wrote:
> Hvad læses der mest af, sportsdykker eller fx. dyk, eller er der andre
> relevante magasiner.

Jeg har selv droppet DYK fordi det er for tyndt og fyldt med reklamer.
Sportsdykkeren er i de senere år blevet bedre end DYK efter min mening,
men der mangler stadig lidt tykkelse på bladet. Det er læst efter en tur
på tønden...

/Clevin

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 25-08-07 19:20

Hejsa

> [...]
> sidelinien og det er noget man ser alt for ofte, nej min ven kom
> ud af skabet og bliv skribent på diverse dykkerblade.

Ja, jeg er egoistisk. Jeg ønsker at modtage og ikke give det store.
Jeg afleveret i forvejen næsten halvdelen af mit bidrag til DSF til
bladet, så mon ikke jeg burde kunne forlange noget for de penge?

Jeg tror egenlig ikke at jeg ville blive ked af det hvis bladet ikke
eksisterede længere. Jeg ville sådan set være tilfreds med lidt
elektroniske nyheder fra DSF i ny og næ.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen