Når man nu ved
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-08-07 22:05

At brormanden kører bus .....

<<fnis>>

http://www.froerup.dk/jan/tegneserier/index.htm
--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fra : Kate

Dato : 24-08-07 08:19

jan@bygteknik.dk wrote in
news:ljtrc3d4b8unbgp6hjfisqagrie3o090nq@news.tele.dk:

> http://www.froerup.dk/jan/tegneserier/index.htm

Ang. den første: Så kan han lære det, kan han

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-08-07 17:23

Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:

>At brormanden kører bus .....
>
><<fnis>>
>
>http://www.froerup.dk/jan/tegneserier/index.htm

Hehe....

Jeg har prøvet at give tilbage i mønter på en stor seddel.
Manden skulle fra buddinge til lufthavnen.
Det er 4 zoner= 38 kr.
Han gav mig en "tudse" med en flabet bemærkning om at han så kom
gratis med bussen, da det ikke var tilladt at giver mere end 25 af
hver møntenhed tilbage.....

Orv hvor blev han stram i masken da det gik op for ham, at 25 af hver
enhed i alt blev til 968,75 kr. og han skulle jo kun have 962 kr. igen
på sin "tudse" hvorved regnstykket passede.

Jeg havde så til gengæld ikke flere byttepenge, så resten af turen
blev gratis for alle andre der stod på undervejs.

Han forsøger med garanti ikke det nummer igen.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-08-07 17:38

Claus Frørup wrote:

> [...]
> blev gratis for alle andre der stod på undervejs.
>
> Han forsøger med garanti ikke det nummer igen.

*ROFL*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 24-08-07 18:09

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Orv hvor blev han stram i masken da det gik op for ham, at 25 af hver
>enhed i alt blev til 968,75 kr. og han skulle jo kun have 962 kr. igen
>på sin "tudse" hvorved regnstykket passede.

Så nu ved du hvorfor den tegning endte på siden ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-08-07 20:12

Claus Frørup skrev:
> [...]
> blev gratis for alle andre der stod på undervejs.
> Han forsøger med garanti ikke det nummer igen.

Var ham med "tussen" med længe nok til at opdage at alle, undtagen ham
selv, fik "rabat"?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-08-07 21:48

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann <n@a.invalid> nagsulat:

>Claus Frørup skrev:

klip
klip

>Var ham med "tussen" med længe nok til at opdage at alle, undtagen ham
>selv, fik "rabat"?

Er det svar nok?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-08-07 22:36

Claus Frørup skrev:
> Er det svar nok?

Nu kommer jeg jo ikke fra Djævleøen, så hvor skulle jeg vide fra hvor de
to steder ligger, og hvor lang din rute er i forhold til dem?

Så nej, egentlig ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-08-07 23:02

> Nu kommer jeg jo ikke fra Djævleøen, så hvor skulle jeg vide fra hvor de
> to steder ligger, og hvor lang din rute er i forhold til dem?

Da lufthavnen ligger langt pokker i vold ude på øen,
så er den nok en endestation.

Volden ligger btw. i den anden retning på samme ø

> Så nej, egentlig ikke.

Hvorfor ikke, kortlæsning er ikke forbudt

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-08-07 23:38

http://www.movia.dk/oversigtskort/Trafikkort/Documents/Hovedstadsomraadet/S-busser070107.pdf

>Så nej, egentlig ikke.

Hvor svært ka' det være?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-08-07 05:06

Claus Frørup skrev:
> http://www.movia.dk/oversigtskort/Trafikkort/Documents/Hovedstadsomraadet/S-busser070107.pdf
> Hvor svært ka' det være?

Hvor skulle jeg vide fra at de har sådan et kort, før du fortæller det?
Offentlig transport er jo ikke noget jeg bruger.

Men set i lyset af noget oldgammel info fra en anden ng tolker jeg det
således at han var med fra endestation til endestation på 250S. (Kører
du virkelig stadig den tur?)

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-08-07 18:17

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann <n@a.invalid> nagsulat:

klip

>Hvor skulle jeg vide fra at de har sådan et kort, før du fortæller det?

Du plejer da ellers at være nysgerrig nok

>Offentlig transport er jo ikke noget jeg bruger.

Heller ikke jeg. Livet er for kort til offentlig transport.

>Men set i lyset af noget oldgammel info fra en anden ng tolker jeg det
>således at han var med fra endestation til endestation på 250S. (Kører
>du virkelig stadig den tur?)

Jep. Fed tur.
Man føler virkelig at man lever, når man har gennemført en hel omgang.

Man er i hvert fald ikke i tvivl om at hjertet banker.......!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-07 03:33

Claus Frørup skrev:
> Du plejer da ellers at være nysgerrig nok

Om ting der interesserer mig ja. Men kollektiv transport i Kbhstrup og
omegn kan ikke aftvinge mig den store interesse.

> Heller ikke jeg. Livet er for kort til offentlig transport.

Dvs. at brug af den frynsegode der hedder gratis buskort er ikke noget
du udnyttet?

> Jep. Fed tur.
> Man føler virkelig at man lever, når man har gennemført en hel omgang.
> Man er i hvert fald ikke i tvivl om at hjertet banker.......!

Kommer der en forklaring på det?

(Kender jo ikke så meget til de lokale forhold.)

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-08-07 16:23

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann <n@a.invalid> nagsulat:

>Claus Frørup skrev:
klip

>Dvs. at brug af den frynsegode der hedder gratis buskort er ikke noget
>du udnyttet?

Ha! Hvis man siger ja til frikortet, siger man nej til
befordringsfradraget...... man er jo ikke medlem af folketinget.
klip

>Kommer der en forklaring på det?
>
>(Kender jo ikke så meget til de lokale forhold.)

Af en eller anden grund, er det åbenbart tvingende nødvendigt for
andre trafikanter at komme foran bussen.

At man skal dreje til højre er underordnet, man skal lige foran bussen
først, før man kører ind i svingbanen.

At lyset skifter til rødt er ligegyldigt, man skal lige ind foran
bussen før man bremser så man kommer først afsted når det skifter til
grønt.

At bussen er fremme ved bagende af bilen, er ligegyldigt. Man skal
lige åbne døren foran bussen, så man kan stige ud af sin bil.

At bussen holder og blinker ud fra stoppestedet, er ligegyldigt. Man
skal lige nå at komme foran bussen før den kører ud.

O.S.V.

Cyklisterne gider jeg slet ikke komme ind på.
De er bare for sindssyge.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-07 21:07

Claus Frørup skrev:
> Ha! Hvis man siger ja til frikortet, siger man nej til
> befordringsfradraget...... man er jo ikke medlem af folketinget.

Den kan jeg godt se det onde i.

> Af en eller anden grund, er det åbenbart tvingende nødvendigt for
> andre trafikanter at komme foran bussen.

Kender det selv. Det er det samme for lastbiler.

> [...]

> At bussen er fremme ved bagende af bilen, er ligegyldigt. Man skal
> lige åbne døren foran bussen, så man kan stige ud af sin bil.

Den har jeg så ikke prøvet. Men at parkere 20 cm fra forenden af en
trailer er åbenbart også moderne når det er eneste plads der er mindre
end 30 m fra ens gadedør.

> At bussen holder og blinker ud fra stoppestedet, er ligegyldigt. Man
> skal lige nå at komme foran bussen før den kører ud.

Er der ikke noget med at man skal sørge for at ramme bussen i den
forreste 1/3, så det bliver bussens skyld?

> O.S.V.
> Cyklisterne gider jeg slet ikke komme ind på.
> De er bare for sindssyge.

Ganske og aldeles enig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-08-07 21:16

"Claus Frørup" skriver:

> Jeg havde så til gengæld ikke flere byttepenge, så resten af turen
> blev gratis for alle andre der stod på undervejs.

ROFL...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Allan F

Dato : 26-08-07 17:04

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev gratis for alle andre der stod på undervejs.
>
> Han forsøger med garanti ikke det nummer igen.

I Odense var der for nogle år siden en mand, som hver aften tog en taxi en
meget kort tur (Fra Klingenberg til Absalonsgade) og betalte med en
1000-krone hver gang. Og var oveni meget provokerende. En chauffør var
blevet meget træt af det, og sagde til de andre på holdepladsen, at uanset
hvad så skulle han have denne kunde den aften. Manden kom, satte sig ind,
blev kørt, og præsenterede chaufføren for en 1000-krone igen. "Et øjeblik",
sagde chaufføren, "jeg har byttepengene bagi", de steg ud, chaufføren åbnede
bagagerummet og tog en spand frem som han tømte på fortovet. "Det passer
vist, sagde han og skyndte sig at sætte sig ind og køre.

Der lå 970 enkroner på fortovet.

Det var dengang, en enkrone stadig var uden hul i midten.

Kunden kom ikke igen med en 1000-krone, og kørte vistnok heller ikke den tur
igen.

Og inden nogen kommer med det med 25 mønter af hver enhed, så overvej lige
dette: Det er faktisk lovligt at afvise et betalingsmiddel, hvis værdi
væsentlig overstiger det, der skal betales. En 1000-krone er ikke gyldigt
betalingsmiddel for et så lille beløb, og det er kundens ansvar at have
gyldigt betalingsmiddel.

Allan F

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-08-07 18:22

Isang tao pinangalanan, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> nagsulat:

> [...]
>væsentlig overstiger det, der skal betales. En 1000-krone er ikke gyldigt
>betalingsmiddel for et så lille beløb, og det er kundens ansvar at have

I hovedstadens busser har vi ret til at afvise en kunde, hvis han/hun
vil betale med 200, 500 eller 1000 kr. sedler.

De fleste chauffører, lader det være op til kundens samvittighed om
kunden alligevel vil stige på bussen og dermed risikere en
kontrolafgift.