PC-spil og Vista
Fra : Sam

Dato : 23-08-07 22:22

Til min fortrydelse kan jeg ikke bruge mine spil, f.eks. SimCity4 i Vista.

Må vi der har Vista opgive vore pc-spil?

Venligst Sam

Fra : Frandsen

Dato : 24-08-07 09:55

"Sam" <ingen@mail> skrev i meddelelsen
> Til min fortrydelse kan jeg ikke bruge mine spil, f.eks. SimCity4 i Vista.
>
> Må vi der har Vista opgive vore pc-spil?

Nej, vi må ikke opgive vores pc-spil, men vi må nok indse, at nogle af dem
nok aldrig kommer til at køre under Vista, og andre kører dårligt.

Måske der en dag komme en windows XP emulator til vista a la dem til XP som
kan emulere DOS, Commodore 64 osv..

Fra : Max

Dato : 24-08-07 10:02

Hej Sam

> Til min fortrydelse kan jeg ikke bruge mine spil, f.eks. SimCity4 i
> Vista.
>
> Må vi der har Vista opgive vore pc-spil?

Nej da, idag er PC'er jo så billige at man køber en med Vista
og så bruger en anden til at spille på.

--
Mvh Max

Fra : Sam

Dato : 24-08-07 16:50

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej Sam

> Nej da, idag er PC'er jo så billige at man køber en med Vista
> og så bruger en anden til at spille på.
>
> --
> Mvh Max

Ærlig talt, først troede jeg at det var en spøg, men jeg indser at nogle
mennesker lever i deres egen verden - sådan som de har det, har alle -
økonomisk.

Men tak for besvarelsen Max.

Fra : Bruno

Dato : 24-08-07 14:54

Sam wrote:
> Til min fortrydelse kan jeg ikke bruge mine spil, f.eks. SimCity4 i Vista.
>
> Må vi der har Vista opgive vore pc-spil?

De mindre krævende spil kan nok køres via noget vitualisering, altså
Virtual PC og så fx. en XP licens installeret på den.

Alternativt så kan man lave en multi-boot opsætning på PC'en, så kan man
havde eksempelvis XP og Vista ved siden af hinanden og skal så blot
vælge når man starter PC'en.

Den bedste løsning er dog helt at undgå Vista. Jeg ved godt Microsoft
prøver at tvinge os den vej ved at vifte med DX10 som belønning, men det
kommer der nok en løsning på.

Mvh
Bruno

Fra : Sam

Dato : 24-08-07 16:59

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Den bedste løsning er dog helt at undgå Vista. Jeg ved godt Microsoft
> prøver at tvinge os den vej ved at vifte med DX10 som belønning, men det

Tak for svaret Bruno, det er en løsning at have to styresystemer på samme
computer. Men det er fjollet fordi Vista bliver en gevækst man ikke rigtig
kan bruge til noget. Desuden skal man lægge et par tusind oven i de den sum
man allerede har investeret i Vista.

Venligst Sam

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-08-07 10:36

Sam wrote:
> computer. Men det er fjollet fordi Vista bliver en gevækst man ikke rigtig
> kan bruge til noget. Desuden skal man lægge et par tusind oven i de den sum
> man allerede har investeret i Vista.

Hvorfor så investere i Vista?

Jesper Poulsen

Fra : Martin Hughes

Dato : 27-08-07 14:01

"Sam" <ingen@mail> wrote in message

> [...]
> kan bruge til noget. Desuden skal man lægge et par tusind oven i de den
> sum man allerede har investeret i Vista.

Hvis du evt. vælger løsningen med dual boot, så læg dem på hver deres
partition ellers
går der kuks i tingene. Jeg synes selv det er den smarteste løsning pt
indtil der er gået
et års tid (måske mere) og VISTA er mere udbredt + der er kommet mere styr

de evt. fejl der er i systemet. XP var jo heller ikke ligefrem fejlfri i
starten, men klart
det bedste styresystem jeg har kørt med nogensinde og stadig lever det op
til mine
krav.

mvh Martin

Fra : ASKF

Dato : 04-09-07 13:44

Martin Hughes ytrede sig i
<46d2cb30$0$93825$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>starten, men klart
>det bedste styresystem jeg har kørt med nogensinde og stadig lever det op

XP var primært en fejlrettet Windows 2000, med ny brugergrænseflade,
hvor mange drivere kunne genbruges. Derfor er der ret stor forskel på
opgraderingen mellem Win2K -> XP og XP -> Vista.

Nogle af ændringerne i DirectX 10 giver ikke megen for brugerne, f.eks.
at lyden nu primært bearbejdes af CPU, i stedet for lydkortet. Det har
dog givet forbedrede DRM muligheder, men det er jo ikke et brugerbehov.

Disse ændringer i DirectX 10, er faktisk årsagen til at Vista har
problemer med at afvikle mange af spillene der er udviklet til tidligere
versioner af DirectX. Faktisk er DirextX 10, den første version af
DirectX der ikke er direkte kompatibel med de foregående 2-3 versioner.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : jæver

Dato : 24-08-07 16:40

"Sam" <ingen@mail> skrev i meddelelsen
> Til min fortrydelse kan jeg ikke bruge mine spil, f.eks. SimCity4 i Vista.
>
> Må vi der har Vista opgive vore pc-spil?
>
> Venligst Sam

Mystisk, jeg kører simcity 4 fint på min Vista