Medal of Honor Airborne demo
Fra : Per Nielsen

Dato : 23-08-07 10:26

Er det bare mig og mit system den trækker søm ud på?

Athlon 3200+
1GB DDR (1GB mere på vej)
GeForce 6800GT

Jeg skal køre med indstillinger på default og i 800x600 for at det næsten
ikke hakker...Hvis jeg skruer op på 1024x768 og lidt flere detaljer bliver
det uspilleligt.

Aarghh, hvis jeg skal til at opgradere. Det bliver jo både bundkort, CPU,
RAM og grafikkort

Fra : Martin Hughes

Dato : 23-08-07 11:57

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message
> [...]
> det uspilleligt.
>
> Aarghh, hvis jeg skal til at opgradere. Det bliver jo både bundkort, CPU,

Har godt nok ikke prøvet Demoen du nævner, men har næsten samme specs som
dig
og kører fint demoen af Bioshock i 1027x768, vil næsten vove og påstå, at
den er mere
krævende.

Athlon64 3200+
1GB DDR
GeForce 6800Ultra

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-08-07 16:50

Martin Hughes wrote:
> [...]
> som dig
> og kører fint demoen af Bioshock i 1027x768, vil næsten vove og

Håber da du har ret

Readme siger:

REQUIRED SYSTEM SPECIFICATIONS:

OS: Windows XP (SP2), Windows Vista (32-bit; 64-bit versions of
Windows Vista are not supported)

CPU (Single Core): Intel P4 2.8 GHz or AMD Athlon 2800+ for
Windows XP / Intel P4 3.0 GHz or AMD Athlon 3800+ for Windows
Vista

RAM: 1 GB for Windows XP / 1 GB for Windows Vista

Hard Drive: 9 GB or more of free space

Note: 64 bit versions of Windows are not supported

Video: DirectX 9.0c, NVIDIA GeForce 6600 GT, ATI Radeon
X1300 Pro, or better with Shader 3.0 support for Windows XP or
Vista (Note: NVIDIA 6800XT, 6800LE, 7100GS, 7200GS, 7200LE,
7300GS, 7300GT cards not supported). NOTE: NVIDIA SLI and ATI Crossfire
modes are not supported
in Medal of Honor Airborne Demo.

Sound: DirectX 9.0c compatible sound card (Note: For Creative
Sound Blaster Audigy cards running under Windows Vista you should expect
lower performance)

Så det burde jo køre ok. Men måske med lavere indstillinger end jeg er vant.
Nå. Jeg får 1GB RAM mere i morgen, og prøver lige om mit aldrende Creative
Sound Blaster Live giver nogen forandring ift bundholdets indbyggede AC97
lyd. Desuden installerer jeg den nyeste Nvidia driver 162.18.

Fra : Popcorn

Dato : 24-08-07 08:00

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Creative Sound Blaster Live giver nogen forandring ift bundholdets
> indbyggede AC97 lyd. Desuden installerer jeg den nyeste Nvidia driver

For lige at sammenligne, så er her Bioshock requirements

Minimum System Requirements:

a.. CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
a.. System RAM: 1GB
a.. Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA
6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
a.. Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card
a.. Hard disc space: 8GB free space
Recommended System Requirements:

a.. CPU: Intel Core 2 Duo processor
a.. System RAM: 2GB
a.. Video card:
DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900
GT or better)
DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better
a.. Sound Card: Sound Blaster® X-FiT series (Optimized for use with Creative
Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Lyder fornuftigt at du vælger at bruge dit onboard lyd AC97. Nvideas Nyeste
driver er dog 163.44 http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Men umiddelbart læner de to spil sig jo forholdsvis op af hinnanden med hvad
kravene er.

PS. Der kommer snart nye grafikkort fra Nvidea GeForce 9 serien. De kommer
til november, så indtil da vil jeg ikke købe nyt.

http://www.hol.dk/nyheder.aspx?nid=9455 Se også ude i højre side de andre
nyheder ang. de nye kort (mere støjvenlig, DX 10.1 m.m.)

Den følgende tekst er taget fra www.anzacclan.com forum

G92 will be released in November 2007 timeframe in the form of "GeForce
9800" series.

"G92" GeForce 9800 GTX specs.

- 65nm process technology at TSMC.
- Over one billion transistors.
- Second Generation Unified Shader Architecture.
- Double precsion support (FP64).
- GPGPU native.
- Over one TeraFLOPS of shader processing power.
- MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU)
- Fully Scalar design.
- 512-bit memory interface.
- 1024MB GDDR4 graphics memory.
- DirectX 10.1 support.
- OpenGL 3.0 Support.
- eDRAM die for "FREE 4xAA".
- built in Audio Chip.
- built in tesselation unit (in the graphics core"
- Improved AA and AF quality levels

Pros.

65nm process will allow for better yields and better power consumption.
power consumption will be lower than that of a GeForce 8800 GTX.

GeForce 9800 GTX will be over two times faster than a GeForce 8800 Ultra in
real world games and applcations.

Release date : November 2007. There will be TWO products at launch: The
flagship GeForce 9800 GTX and the second fastest GeForce 9800 GTS.

price for the GeForce 9800 GTX will be 549-649 USD.

price for the GeForce 9800 GTS will be 399-449 USD

"The GeForce 9800 GTX will be over two times faster than a GeForce 8800
Ultra in real world games and applcations"

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-08-07 12:28

Popcorn wrote:
> Lyder fornuftigt at du vælger at bruge dit onboard lyd AC97.

Det var nu omvendt Skal lige se om Creative Sound Blaster Live Value
evt. belaster CPU (og andet i ystemet?) lidt mindre end onboard AC97 på et
ASRock K7NF2-RAID. Har ingen anelse om det, må komme an på en prøve.
Lydkvaliteten har da også noget at sige. Jeg har da også kigget en del på et
X-Fi.

> Nvideas nyeste driver er dog 163.44
> http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Den er så ikke WHQL, men det kan da godt være jeg giver den en chance på et
tidspunkt.

> [...]
>
> "The GeForce 9800 GTX will be over two times faster than a GeForce
> 8800 Ultra in real world games and applcations"

Lyder jo fedt nok Jeg er bare ikke længere så hooked på at smide (for
mig) rimeligt mange penge efter det hurtigste og hotteste indenfor
grafikkort. Been there done that Mindre kan sagtens gøre det. Men nye
kort får selvfølgelig prisen på de nuværende bedste til at falde.

Fra : Ole

Dato : 24-08-07 15:51

Martin Hughes wrote:

> [...]
> dig
> og kører fint demoen af Bioshock i 1027x768, vil næsten vove og påstå, at

Jeg er ved at DL Medal of Honor Airborne demo, Bioshock demoen
køre jeg i 1280x1024 alt på max, så lad os nu se...

Ole M

AMD64 3800+
BFG GeForce 7900 GT OC
3G Ram

Fra : Ole

Dato : 24-08-07 18:13

Ole wrote:

> Jeg er ved at DL Medal of Honor Airborne demo, Bioshock demoen
> køre jeg i 1280x1024 alt på max, så lad os nu se...

> [...]

Lidt kedelig, bestemt ikke BF kvalitet, men ingen
problemer med at køre den på max.

Ole M

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-08-07 20:08

Ole wrote:
> Lidt kedelig, bestemt ikke BF kvalitet, men ingen
> problemer med at køre den på max.

Den er jo også lidt hurtigere end min. Kører du under setup med:

Resolution: 1280x1024 (max afhænger vel af skærm og gfx?)
Vertical Monitor Sync
Texture Detail: High
Model Detail: High
Decals: High
Post-Processing Effects (hvad er det?): Full

Fra : Ole

Dato : 25-08-07 07:01

Per Nielsen wrote:

> [...]
> Model Detail: High
> Decals: High
> Post-Processing Effects (hvad er det?): Full

Jep.

Ole

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-08-07 07:52

Ole wrote:
> Jep.

Takker

Fra : Dopedog

Dato : 24-08-07 09:52

> [...]
> det uspilleligt.
>
> Aarghh, hvis jeg skal til at opgradere. Det bliver jo både bundkort, CPU,

Demoer kræver som regel lige lidt ekstra end den fulde version af spillet.
Men ja, lidt surt at købe spillet for at undersøge om det kan køre i
1024*768 f.eks.

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-08-07 12:34

Dopedog wrote:
> Demoer kræver som regel lige lidt ekstra end den fulde version af
> spillet. Men ja, lidt surt at købe spillet for at undersøge om det
> kan køre i 1024*768 f.eks.

Har jeg også overvejet. Kunne jo være at de når at finpudse "gameengine'en"
lidt mere Men ellers kører det fint nu med Textures på Medium i stedet
for High og i 1024. Det skal jeg nok efterhånden til at vænne mig til med de
nye spil. Men jeg fifler lige lidt mere med det.

Jeg er ikke skiftet fra AGP endnu. Vil jeg mon opleve den store forskel ved
at skifte fra et GeForce 6800GT til ATI Radeon X1950 Pro?

Athlon 3200+
2GB DDR RAM Dual channel
GeForce 6800GT (driver 162.18)
WinXP Pro SP2

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-08-07 22:15

Per Nielsen wrote:

> Jeg er ikke skiftet fra AGP endnu. Vil jeg mon opleve den store
> forskel ved at skifte fra et GeForce 6800GT til ATI Radeon X1950 Pro?

Det kører flydende på ...

MSI K8N-NEO4-FI (socket 939)
AMD 64 3800+
2Gb Dual
MSI RX1950XT (256Mb)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-08-07 22:37

Peter Lykkegaard wrote:
> Det kører flydende på ...
>
> MSI K8N-NEO4-FI (socket 939)
> AMD 64 3800+
> 2Gb Dual
> MSI RX1950XT (256Mb)

Okay Kører du med:

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-08-07 23:02

Per Nielsen wrote:

> Okay Kører du med:

Alt maxed ud

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-08-07 07:52

Peter Lykkegaard wrote:
> Alt maxed ud

Takker

Fra : Hagar

Dato : 24-08-07 20:43

Hej

Er der nogen der ved om Airborne kan komme til at køre på en linux server ?

Hagar