kristen text til "house of the rising sun"
Fra : Mr. D

Dato : 23-08-07 18:25

Hi alle

Jeg mener at kunbne huske at have set en kristen text på "The house of the
rising sun", men jeg finder den ikke nogen steder. Er der nogen, som kan
hjælpe mig?

Mr. D

simon

Fra : Vidal

Dato : 23-08-07 18:55

Mr. D wrote:
> [...]
> rising sun", men jeg finder den ikke nogen steder. Er der nogen, som kan

http://www.fatsheep.org/lyrics/goldenoldies/houseoftherisingsun.php

Oh, Lord, my God, you're holy
Your love is ever true.
Each day I live in wonder
Your splendors all a'new.

The stars up in the heavens.
The whale that rides the sea.
The mist upon the meadow.
Your grace is all I see.

Each sunset and each morning.
I search within Your book
Your heart in me is forming
To You the more I look.

Oh, Lord, please make me holy.
Please light my heart a'new.
And may my life be wholly
Giv'n in service to You.

Your hands I be to strangers
To aid in their dark night.
They're scared to face the danger
And so I show Your light.

And when my labours shall all cease
And I shall at last sleep
I will know peace 'n blessed release
Cause I helped find your sheep.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-08-07 20:25

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvorfor?

Er originalen egentlig ikke - om noget ellers - "kristen nok"?

(Ud fra devisen om at "ærlige", selvnedværdigende syndere vel qua bitter
livserfaring "rammes" så meget desto mirakuløst "hårdere" af erkendelsen af
Guds Nåde...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr. D

Dato : 26-08-07 20:28

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Mr. D wrote:

> http://www.fatsheep.org/lyrics/goldenoldies/houseoftherisingsun.php

Hi alle

Tak for hjælpen. Det var lige hvad jeg skulle bruge både lyrikken og
oplysningen om at amazing grace også kan synges på melodien. Jeg har også
engang set den med dansk text, men det er nok for meget forlangt at spørge
efter sådan en ....

.... ikke?

Og så er det en feeeed titel på en hjemmeside: fatsheep.org

simon

mr. d

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 24-08-07 14:23

Mr. D wrote:

> Jeg mener at kunbne huske at have set en kristen text på "The house of the
> rising sun", men jeg finder den ikke nogen steder. Er der nogen, som kan
> hjælpe mig?

Ud over det allerede givne svar, kan Amazing Grace synges på Rising Sun.
Det gjorde Blind Boys of Alabama bl.a.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : struer

Dato : 24-08-07 14:55

On 23 Aug., 19:25, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:
> [...]
> rising sun", men jeg finder den ikke nogen steder. Er der nogen, som kan

hallo Mr D.

http://www.youtube.com/watch?v=pRV9QCXLtHQ

men det er sikkert ikke hvad du tænker på

Erik