text til stor ballade i familien
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 22-08-07 22:24

Hej

En der har eller kan linke til:

Daimi "Stor ballade i famileen" ?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-08-07 22:43

Dennis Nielsen skrev:

> En der har eller kan linke til:
>
> Daimi "Stor ballade i famileen" ?

Tænker du på "Hvem har du kysset i din gadedør"
med Daimi og Dirch:
<
http://www.festabc.dk/festabc-dk/db.aspx?id=1065&catid=150&dlindex=&idg=b724f3ed-180f-4c29-bd13-82340ecac3b4

--
Herluf :·)

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 22-08-07 23:10

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Tænker du på "Hvem har du kysset i din gadedør"
> [...]

Naah, mon ikke det er "Stor skandale i familien" ?
Frit fra hukommelsen...

I Trinidad var der engang en dreng,
som tænkte meget på tre små ting.
Det var hans far, og se'føli hans mor,
og så på' en pige - om han skulle fri.
Han spurgte hans far - hva' syns' du jeg sku'.
Sku' jeg gå til pigen og spørge hende nu?
Men far'en sagde Nej sig ikke de ord,
for pig'n er din søster - din mor ved ikke spor.

WOV min ven - stor skandale i familien.
WOV igen - stor skandale i familien.

...øøh...der er vist et par vers mere .........

/ Flying Hotdogs

Fra : "Dadyw

Dato : 23-08-07 09:59

Dennis Nielsen skrev:
> Hej
>
> En der har eller kan linke til:
>
> Daimi "Stor ballade i famileen" ?

Her får du den rigtige tekst.

På Trinidad var der engang en dreng
der tænkte meget på tre små ting.
Det var hans far, det var hans mor og selvfø'lig en pi'e,
der nok sku' si' ja, hvis han en dag skulle fri.
Han røg ind til fa'ren, hvad synes du jeg sku'?
Sku' jeg gå til pigen og spør' hende nu?
Men fa'ren sa' nej, sig ikke et ord!
Den pi'e er den søster - mor ved slet ikke spor.

Whow igen - stor skandale i familien.
Whow igen - stor skandale i familien.

En vinter gik, og det blev forår og maj,
så fandt han en "steg", der ku' stege en steg.
Han røg ind til fa'ren og råbte glad:
Nu gifter jeg mig bare, hun ka' også lave mad.
Man far'en sa' lidt trist, det' noget du tror
Den pi'e er den søster - mor ved slet ikke spor.

Whow igen - - -

Han tænkte på "stegen", han li'e havde smagt,
så han fortalte mo'ren, hvad fa'ren havde sagt.
Hun revned' af grin, det gør ikke spor,
din far' ikk' din far, det' kun noget, han tror.

Whow igen - - -
Bemærk, at der er færre og færre linier i versene.
Vi havde den på repertoiret i 1966

Venlig hilsen
Leif