stel nr.
Fra : duff

Dato : 23-08-07 00:47

Mojne

Jeg har forsøgt mig med første indkøb af reservedele men kan ikke få den
oplyste årgang til at passe ind med mit stel nr.

Jeg har en gs500e, reg attest siger 2002, men såvidtjegkanlæsemigfremtil
så kom det et "k" ind i stelnummeret i år 2000.
Mit stel nr er js1gm51b000503133
Nogen der kan hjælpe med at afkode det?

Fra : André S Hansen

Dato : 23-08-07 03:00

"duff" <duff@fjerndettenu.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en gs500e, reg attest siger 2002, men såvidtjegkanlæsemigfremtil
> så kom det et "k" ind i stelnummeret i år 2000.

I følge haynes er det en 2000 JS1GM51B (EY) , og fra 2001 hedder de JS1BK
(K1)

Mvh

André S Hansen

Fra : André S Hansen

Dato : 23-08-07 03:12

"André S Hansen" <web123bobbleboy@webspeed.dk(fjern web123)> skrev i en
meddelelse news:46ccea39$0$2704$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "duff" <duff@fjerndettenu.com> skrev i en meddelelse

> I følge haynes er det en 2000 JS1GM51B (EY) , og fra 2001 hedder de JS1BK
> [...]

Du kan også se det på sideskjold, på årgang 2000, rører de tanken,
2000
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/2000/2000_GS500E_black_520.jpg

På 2002 rører de sædet
2002
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/2002/2002_GS500_450.jpg

Mvh
André S Hansen

Fra : duff

Dato : 23-08-07 23:00

André S Hansen skrev:

> Du kan også se det på sideskjold, på årgang 2000, rører de tanken,
> [...]

Cool, takker.
Den passer 100% på 2000 modellen.
Burde man kontakte den forhandler man købte den brugt hos og høre hvad
det er for noget?
Den er købt som gs500e 2002, og det står også på reg attesten.
Eller skal man bare være glad for at den kører fint.

Fra : André S Hansen

Dato : 24-08-07 06:43

> [...]
> Den er købt som gs500e 2002, og det står også på reg attesten.
> Eller skal man bare være glad for at den kører fint.

Ja, hvis du har salgspapir på, den er en 2002, kunne du nok gøre en sag ud
af det.
Reg attesten kan som sagt snyde, da de ligger inde med lager af model i
nogle år
Om det kan betale sig, er nok en anden sag. ?
Men nu ved du da, hvad for reservedele, du skal lede efter, dem fra 2000, og
ikke fra 2002.

Mvh
André S Hansen

Fra : duff

Dato : 24-08-07 18:55

André S Hansen skrev:

> [...]
> Om det kan betale sig, er nok en anden sag. ?
> Men nu ved du da, hvad for reservedele, du skal lede efter, dem fra 2000, og

heh ja tror ikke jeg gider gøre mere ved det. men hvor er det lækkert at
tingene lige pludselig passer sammen når man kigger dele... Jeg har
godtnok følt mig dum et par uger...
Takker igen

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-07 08:19

On Fri, 24 Aug 2007 00:00:21 +0200, duff wrote:

> Den er købt som gs500e 2002, og det står også på reg attesten.
> Eller skal man bare være glad for at den kører fint.

Det er en dansk ting. En mc, får "tildelt" årgang ved første registrering
af myndighederne. Dvs. en overgemt uregistreret mc bliver "for ny" ved
første registrering. Ved brugtimporterede bruger myndighederne det år hvor
mc'en første gang har været registreret i udlandet.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-08-07 10:00

"André S Hansen" skrev i meddelelsen

> I følge haynes er det en 2000 JS1GM51B (EY) , og fra 2001 hedder de
> JS1BK (K1)

Hvad så når stelnr. hedder VTTBK211100100453 ? Jeg formoder at det så er en
K2 / 2002 model.

Kenn H. Jensen
www.multi-max.dk