Kåbeglas, vindskærm eller lignende til NTV~
Fra : Christian Køster

Dato : 22-08-07 15:12

Jeg søger en lille kåbe til min Honda NTV 650. Jeg synes jeg får en del
vind ind når jeg kører på motorvej, og vil gerne slippe for det værste af
dette. Det skal dog ikke blot være en vindskærm, da jeg synes de er
direkte grimme. Et sporty look må den gerne have.

Nogle der ved hvor jeg kan få fat i sådan en henne?

Fra : Ole

Dato : 22-08-07 16:28

Christian Køster wrote:
> [...]
> direkte grimme. Et sporty look må den gerne have.
>
> Nogle der ved hvor jeg kan få fat i sådan en henne?

Du skal lige være klar over at det godt kan give
mindre problemer at sidde bag en skærm.

Der dannes et undertryk bag skærmen, på min Guzilla
løfter den en pæn posion vind op, så min hjelm
blafre ved hastigheder over 80.

Ole M

Fra : Gunnar Langfjord

Dato : 22-08-07 16:30

superkoebben@hotmail.com (Christian Køster) dengte løs på tastaturet
sitt og forfattet:

> Det skal dog ikke blot være en vindskærm, da jeg synes de er
>direkte grimme. Et sporty look må den gerne have.
>
>Nogle der ved hvor jeg kan få fat i sådan en henne?

Zodiac har to sånne "streetfigheter" styrekåper. Lite glass og lykter
integrert i en enhet.
--
(2007) BMW R 1200 GS - "Det Store Stygge Svarte Beistet"
dod# 6804 V-SRI# 411 Squidfactor 21.256 NMCU# 8262 ØMK# 203

Fra : Christian Køster

Dato : 22-08-07 21:21

Gunnar Langfjord wrote:

> superkoebben@hotmail.com (Christian Køster) dengte løs på tastaturet
> sitt og forfattet:

> Zodiac har to sånne "streetfigheter" styrekåper. Lite glass og lykter
> integrert i en enhet.

Hvad er Zodiac?

Fra : Gunnar Langfjord

Dato : 23-08-07 15:15

superkoebben@hotmail.com (Christian Køster) dengte løs på tastaturet
sitt og forfattet:

>Hvad er Zodiac?

http://www.zodiac.nl/en/catalog/Bbook2005/Chapter%2024/index.html

Og så 24 10 i menyen

Fra : HuddiBras

Dato : 22-08-07 21:30

Jeg kører med en Powerbronze fuldkåbe på min NTV.
Kørte uden kåbe et års tid. Det er sgu ikke rart, når marchhastighederne
som regel er over 100 (motorvej !).
Men afhængig af kåbeglas giver det lidt turbulens. Men det er at foretrække
fremfor riv og slid i kroppen af fartvinden ved kørsel uden kåbe. Formentlig
sundere i det lange løb med vindbeskytlsen og forskellen mærkes
særdeles tydeligt i begge ender af sæsonen i form af markant mindre kulde.

Skidtet er ikke specielt billigt. Men dog billigere ved køb i udlandet.
Kan fås som halvkåbe også.

www.powerbronze.co.uk
www.mandp.com

Forholdsvis nemt at montere selv.

mvh
Peter

Fra : JimR

Dato : 23-08-07 13:56

"Christian "Køster"" <superkoebben@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> direkte grimme. Et sporty look må den gerne have.
>
> Nogle der ved hvor jeg kan få fat i sådan en henne?

Også mig, samme cykel samme behov!

Jeg har en lillebitte lygte-kåbe der ikke dækker meget:
http://www.radmer.dk/web/ntv.jpg

Check evt. på ebay.de, der er også et par links til Tyske forhandlere

mvh

JimR