Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 400D - nyt "normalobjektiv" men åhh ~
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 23-08-07 20:44

Hej,

Jeg købte fornyligt et Canon 400D hus, som jeg bruger med en EF 28-70 linse,
som er genbrug fra mit EOS 600 årgang 1989.

Den combo fungerer jo meget godt, men jeg savner forskellen mellem de 28mm
jeg havde, og de (28x1,6) ca. 45mm som jeg har nu som mindste brændvidde.

Umiddelbart var jeg mest tændt på EF-S 17-85 IS USM, som jo virker som et
rigtigt godt all round objektiv, men det får ikke så gode anmeldelser.

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Image_Stabilization_Lenses/EF_1785mm_f45IS_USM/index.asp

Og det ville så blive ca. 27-28mm som mindste brændvidde, hvilket også er
fint, var det ikke for de ikke så gode anmeldelser.

Men så er der jo også dette objektiv

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Image_Stabilization_Lenses/EF_24-105mm_f4_L_IS_USM/index.asp

Problemet med dette er igen mindste brændvidde som bliver ca. 38mm, og det
er nok for lidt, når nu det er de 28mm, jeg savner.

Endeligt er der så denne EF 17-40L

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Zoom_Lenses/EF_17-40mm_f-4L_USM/index.asp

som jo så bliver til 27 mm som mindste brændvidde, hvilket også er fint, men
så er der ikke billedstabilisering.

- og jeg har så svært ved at beslutte mig, som det nok fremgår.

Umiddelbart er udgangspunktet jo jeg savner vidvinkel ned til de 28mm, som
jeg har været vant til at have de sidste 15 år eller mere.

Jeg vil gerne høre udsagn om de nævnte objektiver (pris/kvalitet primært) og
om IS er relevant ved disse brændvidder? Og hvad er det lige med de her EF-S
objektiver? Jeg har fundet ud af, de ikke kan bruges med full frame digi
kameraer, men hvad er der ellers med dem?

MVH Thomas Antonsen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-08-07 21:02

"Thomas Antonsen" <thomcat2.REMOVE@mail.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg købte fornyligt et Canon 400D hus, som jeg bruger med en EF 28-70
> linse, som er genbrug fra mit EOS 600 årgang 1989.

Du skal nok prøve at spørge igen i dk.fritid.foto.indkoeb hvor den slags
spørgsmål hører hjemme og derfor vil der være bedre mulighed for svar.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : HCS [4000]

Dato : 24-08-07 09:20

Prøv at se på et Canon EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM (svarer til 16-35mm)

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : rt

Dato : 24-08-07 09:53

> Prøv at se på et Canon EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM (svarer til 16-35mm)

Ahh, mon den er lang nok til at være et "normalobjektiv" ?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 24-08-07 15:56

> [...]
>
> Umiddelbart var jeg mest tændt på EF-S 17-85 IS USM, som jo virker som et
> rigtigt godt all round objektiv, men det får ikke så gode anmeldelser.

Jeg har selv 400d + sigma 17-70

http://photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_1770_2845/index.htm

.... men køb den nogenlunde lokalt, det første eksemplar jeg fik havde
backfocus.

Ellers er der flere zooms i nogenlunde samme træskolængde.

http://photozone.de/8Reviews/index.html

mvh Erik

Fra : MOA

Dato : 24-08-07 17:07

Ganske enkelt: Canon 17-55mm 2.8 IS

Morten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-07 13:15

> [...]

> EF_17-40mm_f-4L_USM/index.asp
>
> som jo så bliver til 27 mm som mindste brændvidde, hvilket også er fint,

Fantastisk glas ... har den selv og du har ikke brug for IS på de
brændvidder.

/thomas