Så kom der nano på forruden
Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-08-07 18:32

Har netop fået givet forruden det meget omtalte nano.
Så nu "glæder" jeg mig til næste gang vi får regn.
Hvis det virker, altså VIRKER, så er der en bil mere
og et par alu-sutter der også skal ha' turen.
Jeg gider ikke hvis resultatet er det samme som med
alm voks el.l.

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-07 19:13

>Har netop fået givet forruden det meget omtalte nano.

Hvilket produkt har du anvendt?

> [...]
>og et par alu-sutter der også skal ha' turen.
>Jeg gider ikke hvis resultatet er det samme som med

Hvad forventer du, at opleve med det?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : JL

Dato : 23-08-07 22:02

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message
> [...]
> og et par alu-sutter der også skal ha' turen.
> Jeg gider ikke hvis resultatet er det samme som med

Jeg behandlede min bil i mandags (NanoCover). Det er med lidt blandede
følelser at jeg fik testet resultatet i går aftes.

Kørte fra Zulu Sommerbio i Søndermarken hvor det startede med at regne
PRÆCIST som filmen startede...suk.

Bykørsel (aften, efter mørkets frembrud):

Har utroligt svært ved at se gennem forruden. Man kører ikke stærkt nok til
at dråberne glider af ruden. Så i stedet sidder der én milliard små dråber
på ruden der, når gadelyset lyser på ruden, gør den 90% uigennemsigtig.
Nuvel, jeg skal selvfølgelig også stadig bruge viskerne da jeg kun kører de
der 40-50 km/t. Men stadigvæk... i de øjeblikke hvor viskerne holder "pause"
(medmindre man kører viskerne for fuld hammer), er det møg-irriterende og
direkte ubehageligt/farligt at have så dårligt udsyn.

At viskerne så også skrabede sig ned som var ruden knastør, når de først har
været oppe er endnu en ting der irriterer lidt. Ruden er simpelthen TØR når
viskeren bare har været oppe for den fjerner ALT vandet i første streg.

Motorvej (aften, efter mørkets frembrud):
Regnen tog til da jeg bevægede mig ud på motorvejen, og her må jeg sige at
produktet virker som det skal. Det er simpelthen ikke nødvendigt at bruge
viskerne. OVERHOVEDET!

Konklusion: Jeg kører ikke ret meget på motorvej, så jeg fortryder lidt at
jeg gav forruden Nano.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-07 15:45

> [...]
>på ruden der, når gadelyset lyser på ruden, gør den 90% uigennemsigtig.

På min bil bliver ruden netop nemmere, at se igennem med de milliarder
små dråber - før kunne jeg næsten ikke nøjes med interval i byen ved
"småregn" .. nu kan jeg.

> [...]
>(medmindre man kører viskerne for fuld hammer), er det møg-irriterende og
>direkte ubehageligt/farligt at have så dårligt udsyn.

Forstår det ikke... jeg er lykkelig for nano i netop bytrafik pga jeg
har meget bedre udsyn.

>Regnen tog til da jeg bevægede mig ud på motorvejen, og her må jeg sige at
>produktet virker som det skal. Det er simpelthen ikke nødvendigt at bruge
>viskerne. OVERHOVEDET!

Jep her virker det også rigtig dejlig. Det er her man får sig selv
overbevist om, at nano skal på alt der er gennemsigtigt.. hehe.

>Konklusion: Jeg kører ikke ret meget på motorvej, så jeg fortryder lidt at
>jeg gav forruden Nano.

Hvis det kunne pilles af måtte du meget gerne sende det til mig.. hehe

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-08-07 09:44

Martin Johansen [6000] wrote:

> På min bil bliver ruden netop nemmere, at se igennem med de milliarder
> små dråber - før kunne jeg næsten ikke nøjes med interval i byen ved
> "småregn" .. nu kan jeg.

Bare lige et enkelt spørgsmål: Prøvede du før Nano blot at afrense ruden
godt og grundigt? Jeg oplever også at min rude bliver træls at se
igennem når det regner en smule, men der er det nok at tage fat i dåsen
med Basta vinduesrens (eller noget i den stil) og få ruden og viskere
gjort rene. Når så viskere kører så bliver den ren og fin første gang.

Jeg har overvejet Nano men bryder mig ikke om at produkterne ikke
nødvendigvis opfylder forventningerne, syntes man hører en del der
oplever at ryden nærmest bliver mælkehvid hvis viskeren har kørt, og det
gider jeg simpelthen ikke.

På fælge kunne jeg godt overveje det, hvis altså det virker... hold fast
hvor er jeg træt af bremsestøv og lign.

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-07 11:20

>Bare lige et enkelt spørgsmål: Prøvede du før Nano blot at afrense ruden
>godt og grundigt?

Ja det kan jeg love dig for - mine arme var hver gang ved, at falde af
så meget jeg rensede den.

Men jeg oplever nu det samme i alle biler uden nano uanset alder og
renlighed - det dur' bare ikke.

> [...]
>nødvendigvis opfylder forventningerne, syntes man hører en del der
>oplever at ryden nærmest bliver mælkehvid hvis viskeren har kørt, og det

Forventningerne er din værste fjende.. :)

Mælkehvid kender jeg intet til - det må bero på montagefejl.

Jeg har prøvet nano på flere forskellige biler nu og resultatet er det
samme hver gang = fantastisk køreglæde i lortevejr.

>På fælge kunne jeg godt overveje det, hvis altså det virker... hold fast
>hvor er jeg træt af bremsestøv og lign.

Der gider jeg så tilgengæld ikke bruge penge på det. En gang normal
voks og de kan vaskes i ren vand "100 gange".

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : JL

Dato : 25-08-07 15:33

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> "småregn" .. nu kan jeg.

> Forstår det ikke... jeg er lykkelig for nano i netop bytrafik pga jeg

Har ikke prøvet det i dagslys endnu. Men som sagt. Om aftenen når
gadelys/modkørendes lys ramme forruden og alle de små dråber, er det meget
svært at se ud.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-07 16:28

>Har ikke prøvet det i dagslys endnu. Men som sagt. Om aftenen når
>gadelys/modkørendes lys ramme forruden og alle de små dråber, er det meget
>svært at se ud.

Ok.

Ved ikke lige hvad jeg skal skrive så måske jeg bare skal tie stille
og slutte af med, at jeg slet slet ikke deler samme opfattelse :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : JL

Dato : 25-08-07 18:38

> Ok.
>
> Ved ikke lige hvad jeg skal skrive så måske jeg bare skal tie stille
> og slutte af med, at jeg slet slet ikke deler samme opfattelse :)

So be it.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-08-07 21:37

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> og et par alu-sutter der også skal ha' turen.
> Jeg gider ikke hvis resultatet er det samme som med

Jeg har brugt biltema's ikke nano produkt "rain off" de sidste par år på
både min bil og styrthjelm med stor tilfedshed, det koster 34,5 kr for
en beholder hvor der er til mange behandlinger..

Hvor længe forventer du/I at nanobehandlingen holder?

Thore