Afgiftbesigtigelse af Harley
Fra : Kom Glad

Dato : 09-07-01 15:45

Ja, så er min cykel blevet indkaldt til afgiftbesigtigelse.
Hvad skal jeg regne med? At den bliver endnu dyrere eller måske
lidt billigere?
Det drejer sig om en sportster fra '94, pæn stand. De har allerede fået
61000,- !

Nogen erfaringer??
Hilsen Sus

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-01 15:54

"Kom Glad" <claussus@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt billigere?
> Det drejer sig om en sportster fra '94, pæn stand. De har allerede fået

Problemet her er "pæn stand"!
Hvis de også synes det, kan du risikere at skulle hoste op med flere penge.
Derfor: Kan du låne dig frem til tank, sæde og skærme der ser ringe ud, så
kan det rent økonomisk godt betale sig at se lidt sølle ud til
besigtigelsen. Det nytter ikke at møde op med en møgbeskidt cykel, det kan
de godt gennemskue, og defekter hjælper heller ikke, det forudsætter de du
får lavet, men en bule i tanken og nogle gode skrammer hist og her er fint!

Rittig
(Tidligere '85 Sportster, men den blev stjålet)

Fra : Thomas Lund

Dato : 09-07-01 16:45

Hvis du er sluppet med 61.000,- i depositum for en '94 sportster, så ville
jeg bare være glad for det og blive væk fra afgiftbesigtigelsen, jeg mener
da at det er frivilligt om man vil komme der?
Jeg går selv med tanken om at hente en model fra 88-90 og med de vuderinger
jeg har hørt om, så er 61.000,- sgu' billigt, hvor i landet har du betalt?
Mvh Thomas

Kom Glad <claussus@mail-online.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b49c377$0$367$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kom Glad

Dato : 10-07-01 10:19

I Kalundborg...

Jeg søgte om afgiften i november sidste år, der lød den på ca. 65000,-

Så søgte vi igen i marts i år, og der lød den på (foreløbig!) 61200,-
Der er den helt lille sportster-tank på, og jeg har en skrammet forskærm
med klatmaleri (var nede og ligge med mc'en på en af de første ture, øv,
men slap billigt) og et sidespejl med hakker og ridser i fra samme tur.

Kan man bare blive væk? Kan man så ikke risikere at de møder op på
bopælen for at se den?
Der står i brevet, at "I forbindelse med den endelige værdifastsættelse
øsker vurderingsmændene at se køretøjet.
De bedes derfor fremstille køretøjet til vurdering....."
og så kan man så få lavet tiden om, hvis man ikke kan på det tidspunkt,
de har foreslået.

Jeg gider sgu ærligt talt ikke at give dem flere penge!

Hilsen Sus

"Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> wrote in

> [...]
> Jeg går selv med tanken om at hente en model fra 88-90 og med de
> vuderinger jeg har hørt om, så er 61.000,- sgu' billigt, hvor i landet
Mvh Thomas

Fra : MikkelFJ

Dato : 10-07-01 10:35

"Kom Glad" <claussus@mail-online.dk> wrote in message

> Så søgte vi igen i marts i år, og der lød den på (foreløbig!) 61200,-

Der er vist et lovforslag under behandling vedr. bindende tilsagn af
afgiftsansættelse for importerede køretøjer. Men det ligger vist ikke øverst
i bunken.

Mikkel

Fra : Thomas Lund

Dato : 10-07-01 14:32

Jeg har lige snakket med en af mine venner der skulle vide lidt mere om
sagerne.
Det er rigtigt at det jeg betalte min afgift i '95 var det ikke nødvendigt
at komme til den endelige afgiftvudering, men det er det altså idag.
Men den foreløbige afgift som du har betalt er sat rimeligt højt, så hvis
den ikke er bygget om, eller på anden måde ændret fra det originale skulle
du ikke have noget at frygte.
Men prøv selv at ringe til Told&skat og spørg dem om du skal møde op.
/Thomas
Kom Glad <claussus@mail-online.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4ac887$0$319$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : The Bear

Dato : 14-07-01 07:19

On 10-Jul-2001, "Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> wrote:

> [...]
> den ikke er bygget om, eller på anden måde ændret fra det originale skulle

Jeg betalte afgift på en Savage i maj måned i år. Da jeg betalte kunne jeg vælge om jeg ville til vurdering eller ikke.

---

B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg

Klik her og Kræftens Bekæmpelse modtager op til 3,- kr (gratis for dig!): http://www.stopcancer.nu/banner.asp