Mærkelig opførsel i grafikken
Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-08-07 19:57

Hej

Jeg sendte fornylig dette indlæg i windows-gruppen:

"Min Windows XP er inden for de sidste par dage begyndt at opføre sig
mystisk: Ikoner forsvinder, og der er mærkelige 'prikker' på vinduer.
Ikonerne forsvinder fra skrivebord, stifinder, Internet Explorer og Outlook
Express. Det er som om at problemet reduceres når pc'en har stået slukket et
stykke tid, og så bliver mere udtalt når den bliver varmere. Har checket at
alle blæsere kører, og pc'en er stabil. Ingen ændringer på hverken hardware
eller software....."

Der er checket for virus osv. og jeg har opdateret drivere, men den opfører
sig stadig mystisk.

Se billeder her:

http://www.peterbj.dk/Mystisk1.jpg
http://www.peterbj.dk/Mystisk2.jpg
http://www.peterbj.dk/Mystisk3.jpg
http://www.peterbj.dk/Mystisk4.jpg

Konklusionen i Windows-gruppen blev at det måtte være grafikkortet (ATI
Radeon 9600 XT AGP, 256 Mb), der er defekt, men er der nogen i denne gruppe
der har set noget lignende, og kan bekræfte, at det er kortet der er defekt?

Dette naturligvis for at sikre, at jeg ikke storker ud og køber et nyt kort,
og så er det slet ikke kortet.

Jeg overvejer at købe dette istedet.

http://shop.datatelpartner.dk/shop/_6200a_256_v6202al26__gf6200a_256mb_3_7ns_ddr2_128bit_agp_heatsi-p-16236.html?osCsid=e34289926e7e524c465b15ce0b3b0561

Vil det være en passende erstatning (jeg er ikke den store spiller og bruger
ikke video-in muligheden i det nuværende)?

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Nicolai

Dato : 20-08-07 20:45

Peter Brandt Jørgensen wrote:

> [...]
> der har set noget lignende, og kan bekræfte, at det er kortet der er defekt?

Kunne jeg godt være enig i.

> Dette naturligvis for at sikre, at jeg ikke storker ud og køber et nyt kort,
> og så er det slet ikke kortet.

Personligt, så havde jeg da testet med et andet grafikkort først, kender
du ikke nogen som har noget liggende?

> Jeg overvejer at købe dette istedet.
>
> http://shop.datatelpartner.dk/shop/_6200a_256_v6202al26__gf6200a_256mb_3_7ns_ddr2_128bit_agp_heatsi-p-16236.html?osCsid=e34289926e7e524c465b15ce0b3b0561

Jeg kommer frem til en login, og intet hardware derpå. Men altså, alt
burde jo være fint nok som erstatning til det gamle.

> Vil det være en passende erstatning (jeg er ikke den store spiller og bruger
> ikke video-in muligheden i det nuværende)?

Man har jo 14. dages returret, så smider du det nye i og det ikke
forsvinder, så er det bare retur med det og led efter fejl igen.

nicolai

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-08-07 21:25

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> Kunne jeg godt være enig i.

> Personligt, så havde jeg da testet med et andet grafikkort først, kender
> du ikke nogen som har noget liggende?

Næ, desværre.

> Jeg kommer frem til en login, og intet hardware derpå. Men altså, alt
> burde jo være fint nok som erstatning til det gamle.

Så har du ikke fået hele linket med. (det er et Biostar GeForce 6200A 256MB,
DDR2 TV-Out/D-Sub/DVI til 449,-)

> Man har jo 14. dages returret, så smider du det nye i og det ikke
> forsvinder, så er det bare retur med det og led efter fejl igen.

Ikke når jeg køber det i forretningen, som ligge 3 min. fra hvor jeg bor.

Fra : skibber

Dato : 20-08-07 20:56

On 20-08-2007 20:56:49, "Peter Brandt Jørgensen" wrote:
> [...]

> Vil det være en passende erstatning (jeg er ikke den store spiller og
> bruger ikke video-in muligheden i det nuværende)?

Jeg har haft næsten samme fejl med et kort,det blev ombyttet
hvorved fejlen forsvandt.

/skibber

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-08-07 23:37

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hardware
> eller software....."
>
> Der er checket for virus osv. og jeg har opdateret drivere, men den

Sådan så min skærm ud forleden efter en omgang Ati tools "Find max core".
Helt sikkert fordi det blev for varmt (jeg har haft alvorlige varme
problemer i mit kabinet). Men det var faktisk også sådan det så ud da mit
første gforce1 kort gik til de evige bitmarker.

Så inden du skifter, så check om der er støv i maskineriet. Kan give meget
ekstra varme, selv om blæseren kører.

Bjarne K.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 21-08-07 20:43

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> første gforce1 kort gik til de evige bitmarker.
>
> Så inden du skifter, så check om der er støv i maskineriet. Kan give meget

Nu har jeg prøvet at støve af, og også prøvet med et analog-kabel, og ingen
ændringer = der bliver købt et nyt kort.

Tak for indsatsen til Jer alle!

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 22-08-07 21:00

Så er problemet tilsyneladende løst!

Jeg var i Datatel i Valby (http://shop.datatelpartner.dk/shop/) og ville
købe et nyt kort og havde det gamle med for at sikre at jeg fik et der
matchede.
Ekspedienten sagde så, at jeg da ikke skulle have et nyt kort, der skulle
bare en bedre køler på (99,-). Da jeg så lige skulle høre lidt om hvordan
man kunne skifte den, tilbød han at skifte den for mig, og 5 min. senere
kunne jeg forlade butikken med et repareret kort, som nu har snurret i
maskinen
i adskillige timer, uden at der har været det mindste problem.

Stor ros for fornem betjening i Datatel!

De der her i gruppen og i windows-gruppen pegede på kølingen, havde ret!

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 22-08-07 21:28

> [...]
>
> Stor ros for fornem betjening i Datatel!
>
> De der her i gruppen og i windows-gruppen pegede på kølingen, havde ret!

SUK and Murphy strikes again! Efter at have slukket for maskinen og skruet
den sammen igen KOM PROBLEMET IGEN!

Så jeg leder efter en anden fejl? og køber et nyt kort i morgen...... an the
story continues......

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 23-08-07 21:16

Nyt grafikkort = problemet løst.