Flugtbilist?
Fra : kresser

Dato : 22-08-07 18:50

Kl. ca. 18. Telefonen ringer. Displayet viser streger. Plejer at være nogen
der vil sælge noget. Ved at lave mad, tager den ikke. Opringningerne bliver
ved, og til sidst tager vi den. Det er en dame, der påstår, at hendes datter
er blevet påkørt af en grøn bil (af vores mærke) og med vores
registreringsnummer for 1½ time siden et godt stykke fra vors bopæl - et
sted vi i øvrigt aldrig
kommer. Der skulle angiveligt være 5 vidner til uheldet. En kvinde skulle
have før bilen.

Uheldet havde ikke medført indvolvering af politiet, men vi kunne forstå, at
den pågældende var parat
til "en ordning".

Men vores bil har ikke været ude af garagen i dag, og husets kvindelige
beboer kører ikke bil, så vi afventer med sindsro en henvendelse fra
politiet. Vi var selvfølgelig ikke lige vakse nok til at bede om
navn og telefonnummer på damen.

Er der nogen her i denne gruppe, der har et bud på, hvordan en
tilsyneladende privat person kan
komme i besiddelse af oplysninger, der sammenkobler oplysninger om bilmærke
/ registreringsnummer
og telefonnummer?

Vi er ret sikre på, at det ikke er en practical joke fra nogen vi kender.

kresser

Fra : Henning Lund

Dato : 22-08-07 18:51

kresser tastede:

> [...]
> tilsyneladende privat person kan
> komme i besiddelse af oplysninger, der sammenkobler oplysninger

Det kan de ikke få oplyst uden politiet har været involveret.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-08-07 00:20

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message

> Det kan de ikke få oplyst uden politiet har været involveret.

og politiet oplyser næppe nummeret på folk bare såden lige uden videre.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 22-08-07 18:54

"kresser" <sc.2770@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilsyneladende privat person kan
> komme i besiddelse af oplysninger, der sammenkobler oplysninger om

Hvis bilen er observeret holdende parkeret på jeres adresse, så er det
ret let at genkende bilmærket og registreringsnummeret. Telefonnummeret
til en given adresse kan også nemt søges via internettet f.eks. på De
Gule Sider.

Fra : Bjarne

Dato : 22-08-07 19:04

Kasper Jensen skrev:

> [...]
> ret let at genkende bilmærket og registreringsnummeret. Telefonnummeret
> til en given adresse kan også nemt søges via internettet f.eks. på De

Men er det ikke stadig et forsøg på bedrageri?

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 22-08-07 19:02

kresser skrev:
> [...]
> og telefonnummer?
>
> Vi er ret sikre på, at det ikke er en practical joke fra nogen vi kender.

Jeg synes, du burde foretage en politianmeldelse om brud på
tavshedspligt i forbindelse med motorkøretøjsregistret og en anmeldelse
af opringeren for forsøg på bedrageri.
Om det lige nøjagtigt er bedrageri, der skal anmeldes for, er der andre
der ved mere om end jeg.

Der er selvfølgelig en mulighed for, at vedkommende selv har fundet ud
af, at i har en grøn bil med det registreringsnummer, men hvis det er
noget hun har fra politiet, ville jeg antage, at en efterforskning kan
afsløre, nøjagtigt hvilke medarbejdere der har slået jeres bilnummer op
i databasen inden klokken 18 i dag.

Skulle der vise sig et sammenfald, er der grund til at mistænke
pågældende medarbejder, og ved en henvendelse til jeres teleselskab må
det være muligt at finde frem til den person, der har ringet.

For mig lyder det som et forsøg på bedrageri, som en polititjenestemand
er kommet til at spille en rolle i.

En evt. synder kan naturligvis også befinde sig andre steder end
politiet, hvor man har adgang til disse oplysninger.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 19:47

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> En evt. synder kan naturligvis også befinde sig andre steder end politiet,
> hvor man har adgang til disse oplysninger.

Forsikringsselskaber har også adgang til motor registret.

MVH CP

Fra : Per Tolbøll

Dato : 22-08-07 20:38

> [...]
> tilsyneladende privat person kan
> komme i besiddelse af oplysninger, der sammenkobler oplysninger om bilmærke

Det er vist ikke så svært, hvis argumenterne er i orden:

En parkeret bil holdt i vejen for en gravemaskine ud for undertegnedes
hus. Jeg vidste, at ejeren boede i nærheden, men ikke hvor.
Opkald til vagthavende hos politiet fortalte om problemet og opgav blot
registreringsnummer.

- "Et øjeblik"
- "Er bilen xxx-mærke og yyy-farve" ?
- Ja
- "xxx-vej nr 25, anden sal. Navnet er Jensen"
- Mange tak

Sværere var det såmænd ikke.

/Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-08-07 19:03

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hus. Jeg vidste, at ejeren boede i nærheden, men ikke hvor.
> Opkald til vagthavende hos politiet fortalte om problemet og opgav blot

Politiet kan ikke se farven på bilen i deres register.

--
Per

Fra : Per Tolbøll

Dato : 29-08-07 22:59

> Politiet kan ikke se farven på bilen i deres register.

Det er nedskrevet efter hukommelsen. Du har sikkert ret.

/Per

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 22-08-07 20:54

> [...]
> og telefonnummer?
>
> Vi er ret sikre på, at det ikke er en practical joke fra nogen vi kender.

Kontakt politiet, og fortæl dem om oplevelse og bed om råd og vejledning
i forhold til hvordan i bør forholde jer.

Gør dog klart, at i hverken mener der er tale om en joke, og at i ej heller
har været pågældende sted, hvor der skulle være sket noget.

Med venlig hilsen

Bo G. Christensen

Fra : Søren

Dato : 22-08-07 21:56

> [...]
> og telefonnummer?
>
> Vi er ret sikre på, at det ikke er en practical joke fra nogen vi kender.

Du siger selv at bilen ikke har været på stedet, derfor har damen ikke set
jeres registreringsnummer dér og derfor har hun heller ikke fået oplyst
jeres adresse af hverken politi eller andre.

Hun kan have set den i jeres garage, og noteret sig reg.nr. samt adresse,
derefter er det ingen kunst at finde tlf.nr.

Hvorfor hun laver sådan et stunt er et større mysterie!
Har jeres naboer fået samme opkald?

Meld sagen til politiet.

Søren

Fra : kresser

Dato : 23-08-07 16:04

Tak for svarene.

Blev opsøgt af politiet i dag, som fik min forklaring. Så må tiden vise, om
jeg hører mere til den sag.

Med venlig hilsen
kresser

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-08-07 17:07

Hejsa

Det er vel ingen sag at se om bulen er skrammet i fronten eller ej

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Webpoint

Dato : 25-08-07 11:43

Kresser

Undre mig lidt :

Besøgte politiet dig på din egen foranledning eller på "anmelders"
foranledning ?

Hvis det var på anmelders foranledning, så fik du vel også at vide hvor det
præcist var sket, hvem anmelder er og hvilken skade der var sket.

Kim