Nabostøj
Fra : Jan Damgaard

Dato : 19-08-07 11:50

Findes der generelle regler for, hvor meget støj man skal acceptere fra en
nabo?
Har forhørt mig i grundejerforeningen, men vi har ingen "husorden", så det
er op til de enkelte parcelejere at vise hensyn.

Naboen er tømrer og har svært ved at slippe jobbet og de mange maskiner i
værkstedsvognen, når han kommer hjem.
Så er det fuld drøn på radioen (den skal jo kunne høres SAMTIDIG med
rundsaven), mens man arbejder ude i haven/indkørslen.

Suk!

Mvh. Jan

Fra : Codexx

Dato : 19-08-07 12:01

Jan Damgaard wrote:
> [...]
> Så er det fuld drøn på radioen (den skal jo kunne høres SAMTIDIG med
> rundsaven), mens man arbejder ude i haven/indkørslen.

Radioen må være "musik til ulempe" og kan vel principielt anmeldes til
Politiet. Larmende tømrerarbejdet skal du derimod klage over til kommunen.
Hvis det er erhvervsmæssigt arbejde (herunde sort) burde det være til at få
stoppet.

/Bacher

Fra : Jan Damgaard

Dato : 19-08-07 12:27

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvis det er erhvervsmæssigt arbejde (herunde sort) burde det være til at

Tak for dit svar!

Hvad med privat brug af firmaværktøj? Er det tilladt, såfremt ejeren
(tømrermesteren) har givet sin accept?

Mvh.
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 12:46

"Jan Damgaard" <foto-jan@damgaard.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Codexx" <jensbacher@hotmail.com> wrote in message

> Tak for dit svar!
>
> Hvad med privat brug af firmaværktøj? Er det tilladt, såfremt ejeren
> (tømrermesteren) har givet sin accept?

Ja da, hvornår er det blevet forbudt at låne noget af sin arbejdsgiver?

Men hvis det antager erhvervsmæssig karakter er det ikke utænkeligt
at Skat vil være interesseret i det. Angiveri fra sure naboer og
forsmåede kærester/ægtefæller er en stor kilde til afsløring af sort
arbejde.

MVH CP

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:23

"Claus" <invalid> wrote in message
>Angiveri fra sure naboer og
> forsmåede kærester/ægtefæller er en stor kilde til afsløring af sort
> arbejde.

Ja det er skræmmende som samfundet er blevet, savner tiden hvor folk
snakkede med hinanden istdet for deres forbandede anmelderi konstant.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-07 00:32

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in

> Ja det er skræmmende som samfundet er blevet, savner tiden hvor folk
> snakkede med hinanden istdet for deres forbandede anmelderi konstant.

Det har nok desværre noget at gøre med at den tid hvor folk lyttede og
viste hensyn også er ovre :(

Fra : N_B_DK

Dato : 20-08-07 07:06

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> Det har nok desværre noget at gøre med at den tid hvor folk lyttede og
> viste hensyn også er ovre :(

De (vi) findes endnu, men det skal da gå begge veje, min nabo f.eks er
rablende gal, hun tændte fuldstændig af en morgen hvor jeg gik ud med
skraldet, da jeg skulle på arbejde (ja det støjer da lidt at man lige løfter
løget, men den tid hun brugte på at stå og brokke sig, opvejede ikke rigtigt
det hun fik ud af hendes brok), sjovt nok var hun single på det tidspunkt,
nu efter hun har trukket en eller anden arme mand i fælden er hun blevet en
helt anden (hun er dog stadig lettere gal, mend et vil hun nok altid være)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-07 12:51

Jan Damgaard wrote:

> Hvad med privat brug af firmaværktøj? Er det tilladt, såfremt ejeren
> (tømrermesteren) har givet sin accept?

Vær opmærksosm på at nogle tømre har eget værktøj mod at få en højere
aflønning

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Holst

Dato : 19-08-07 12:38

Jan Damgaard wrote:

> [...]
> Så er det fuld drøn på radioen (den skal jo kunne høres SAMTIDIG med
> rundsaven), mens man arbejder ude i haven/indkørslen.

Har du prøvet at tage en snak med naboen derom?

Fra : Peter

Dato : 19-08-07 13:57

"Jan Damgaard" <foto-jan@damgaard.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hvorfor prøver du ikke bare at tage en snak med naboen.

Hvis jeg fandt ud af, at min nabo havde stukket mig til myndighederne, uden
først at forelægge mig problemet, ville han nok, efter et stykke tid, finde
et andet sted at bo.

Peter

Fra : William Boysen

Dato : 19-08-07 16:29

On Sun, 19 Aug 2007 14:56:46 +0200, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

>Hvis jeg fandt ud af, at min nabo havde stukket mig til myndighederne, uden
>først at forelægge mig problemet, ville han nok, efter et stykke tid, finde
>et andet sted at bo.

Hvorfor det? Naboer, der sidder i spjældet, larmer da ikke.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:25

"William Boysen" <er.med@tur.for.første.gang> wrote in message
> Hvorfor det? Naboer, der sidder i spjældet, larmer da ikke.

Det gør naboer det har fået støbt fødderne i en murerbajle og kastet i havet
heller ikke(og det er hvad de fortjener for deres anmelderi over alt)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:24

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> Hvis jeg fandt ud af, at min nabo havde stukket mig til
> myndighederne, uden først at forelægge mig problemet, ville han nok,
> efter et stykke tid, finde et andet sted at bo.

100% enig, de burde have knoppen kappet af, en rundsav kan jo smutte. (og ja
jeg er pisse hamrende træt af folk ikke selv kan noget længere, men skal
fare til myndighederne med det mindste nu)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-08-07 09:22

On Mon, 20 Aug 2007 00:24:20 +0200, "N_B_DK"
<N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg er pisse hamrende træt af folk ikke selv kan noget længere, men skal
>fare til myndighederne med det mindste nu)

Interessant underskrift - MVH -

Fra : N_B_DK

Dato : 20-08-07 09:46

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message

> Interessant underskrift - MVH -

Det var ikke meget der skulle til at facinere dig ;)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.