Hussalg
Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-08-07 09:09

Hej Juragruppe

Min kone og jeg skal skilles og satte derfor huset til salg fredag den 18/8,
skrev under på aftalen. Mægler pressede os til at skrive under ( sagde selv
han prssede os ), nu har vi fortrudt. Er der muligthed for vi kan annullere
aftalen med ejendomsmægleren nu ??

Håber på et hurtigt svar, hvis det kan nåes endnu.

Mhv Brian Nielsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-08-07 09:44

"Brian Nielsen" <brian@retskemisk.dk> wrote in message
> [...]
> sagde selv han prssede os ), nu har vi fortrudt. Er der muligthed for vi
> kan annullere aftalen med ejendomsmægleren nu ??

Ja - men det koster jer nogle kroner til dækninf af de udgifter, mægleren
allerede har haft.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 19-08-07 14:09

Christian R. Larsen skrev:
> "Brian Nielsen" <brian@retskemisk.dk> wrote in message

> Ja - men det koster jer nogle kroner til dækninf af de udgifter, mægleren
> allerede har haft.

Jævnfør hvilken lov?
For det kan da ikke være noget der kommer af den almindelige aftaleret.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-08-07 08:43

"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message

> Jævnfør hvilken lov?

jævnfør den aftale, man har med mægleren.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-08-07 09:45

Christian R. Larsen skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message

> jævnfør den aftale, man har med mægleren.

Oho - du kender altså mandens aftale?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-08-07 11:55

> Oho - du kender altså mandens aftale?

Jeg kender ingen mæglere, der ikke vil have penge, hvis man opsiger en
aftale i utide, efter at de har haft omkostninger i den forbindelse.

Men du mener måske at vide bedre på det punkt, siden du finder anledning til
at problematisere min udtalelse??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-07 12:46

Den 22-08-07 12.55 skrev Christian R. Larsen følgende:

> [...]
> aftale i utide, efter at de har haft omkostninger i den forbindelse.
>
> Men du mener måske at vide bedre på det punkt, siden du finder anledning til

Problemet er nok, at du går ud fra, at man kan opsige aftalen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-08-07 13:45

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Problemet er nok, at du går ud fra, at man kan opsige aftalen.

Det kan man vel altid - det afhænger blot af prisen.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-08-07 22:40

Christian R. Larsen skrev:
> [...]
> aftale i utide, efter at de har haft omkostninger i den forbindelse.
>
> Men du mener måske at vide bedre på det punkt, siden du finder anledning til

Jeg ved ikke bedre. Det er derfor jeg spørger, og til dels undrer mig
over at du kan udtale dig så skråsikkert om ting det nu viser sig at du
ikke har synderligt forstand på.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-08-07 14:32

"Brian Nielsen" <brian@retskemisk.dk> wrote:

> Er der muligthed for vi kan annullere aftalen med ejendomsmægleren
> nu ??

Det skulle gerne fremgå af den underskrevne aftale. I HOMEs standard
"Formidlingsaftale om salg" står der f.eks. følgende i pkt. 9
(Aftalens varighed):

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Stor 1-værelses ejerlejlighed i Åbyhøj, Århus sælges:
http://ejerlejlighed.thorsenholm.dk/Aarhus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-07 22:20

Anders Thorsen Holm <usenet@thorsenholm.invalid> wrote in

> medmindre opsigelsen kan

Når mægleren har presset sælger til at skrive under på aftalen hurtigere
end de egentlig ville så kan det vel godt lægges mægleren til last?

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-08-07 22:25

Henrik Stidsen wrote:

> Når mægleren har presset sælger til at skrive under på aftalen
> hurtigere end de egentlig ville så kan det vel godt lægges
> mægleren til last?

Hvordan det?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-08-07 22:36

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in

> Hvordan det?

Fordi mægleren har presset dem til noget de ikke ville.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 19-08-07 23:18

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev :

>Fordi mægleren har presset dem til noget de ikke ville.

Førte han da deres hånd ?
--
Jan_stevns

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-08-07 23:35

Henrik Stidsen wrote:

> Fordi mægleren har presset dem til noget de ikke ville.

Det er ligesom en sælgers opgave...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-07 00:31

> Det er ligesom en sælgers opgave...

Ja men når det nu viser sig de kun har skrevet under fordi mægleren
pressede dem og at de ikke ville have skrevet under hvis han havde givet
dem et par dage til at tænke over det sådan som de (så vidt jeg forstår
det) gerne ville have haft - det må da kunne siges at være mæglerens skyld
at de gerne vil ophæve aftalen nu.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-08-07 08:44

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> det) gerne ville have haft - det må da kunne siges at være mæglerens skyld

Nej, sådan spiller klaveret heldigvis ikke.

Det er altså folks eget problem, hvis de lader sig logge af en sælger.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-08-07 09:46

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> Det er altså folks eget problem, hvis de lader sig logge af en sælger.

Logge? Interessant...

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-08-07 13:00

Christian R. Larsen wrote:

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>
> Logge? Interessant...

Er ejendomsmæglere omfattet af den kommende
anti-terror logningsbekendtgørelse?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-08-07 13:16

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> writes:

> Er ejendomsmæglere omfattet af den kommende anti-terror
> logningsbekendtgørelse?

Ja, de skal se billed-ID og opbevare den i 5 år.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-08-07 13:10

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in

> Nej, sådan spiller klaveret heldigvis ikke.
> Det er altså folks eget problem, hvis de lader sig logge af en sælger.

Jeg er ikke sikker på jeg er enig med dig i dette tilfælde. Sagen er jo den
at hvis ikke mægleren havde presset på ville de ikke have skrevet under -
kunne være interessant at se den sag kørt "hele vejen".

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-08-07 14:18

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> er jo den at hvis ikke mægleren havde presset på ville de ikke
> have skrevet under - kunne være interessant at se den sag kørt

Du må hellere passe på at du ikke "presser" din arbejdsgiver, næste gang
du forhandler løn eller løntillæg med ham...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-08-07 17:12

> Du må hellere passe på at du ikke "presser" din arbejdsgiver, næste gang
> du forhandler løn eller løntillæg med ham...

Er ikke nødvendigt at presse på, den slags bliver dikteret ovenfra og kan
ikke påvirkes af en stakkels slave som mig :( ;)

Fra : per christoffersen

Dato : 21-08-07 14:39

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at hvis ikke mægleren havde presset på ville de ikke have skrevet under -
> kunne være interessant at se den sag kørt "hele vejen".

Jeg tror man skal have noget mere konkret at gå efter, end at man blev
presset, - feks. en falsk oplysning om mulige ubehagelige konsekvenser ved
at vente.

/Per

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-08-07 11:56

> [...]
> at hvis ikke mægleren havde presset på ville de ikke have skrevet under -
> kunne være interessant at se den sag kørt "hele vejen".

Enig eller uenig - i retten kan du ikke bruge det argument til noget.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-08-07 15:09

> Enig eller uenig - i retten kan du ikke bruge det argument til noget.

Siger hvem? ;)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-08-07 11:18

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in

> Siger hvem? ;)

Sådan er det bare. Du er velkommen til at prøve, hvis du føler trang til
det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-07 15:26

> Sådan er det bare. Du er velkommen til at prøve, hvis du føler trang til
> det.

Jeg har ingen planer om at begynde at lave salgsaftaler på et hus jeg ikke
har for derefter at fortryde og trække mægleren i retten... Men godt
forslag ellers ;)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-08-07 09:18

On Sun, 19 Aug 2007 23:25:05 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Hvordan det?

Med "ført hånd" det kender enhver slægtsforsker
mvh Ebbe

Fra : Henning

Dato : 19-08-07 18:39

On Sun, 19 Aug 2007 10:09:02 +0200, "Brian Nielsen"
<brian@retskemisk.dk> wrote:

> [...]
>han prssede os ), nu har vi fortrudt. Er der muligthed for vi kan annullere

Det er to dage siden, ejendomsmægleren har næppe nået at sætte de
store ting i værk endnu? Ring og spørg på en pæn måde