Knallertlovgivning for voksne?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-08-07 18:15

Hej, jeg skal lige høre i de respektive grupper, om loven er blevet
ændret: Så vidt jeg husker kan man frit som 18-årig (eller derover) køre
"30-knallert" UDEN egentligt kørekort eller anden "dokumentation" end
ansvarsforsikring, mens egentligt "førerbevis" (kørekort) dog først
kræves ved såkaldte "45-knallerter"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-08-07 18:27

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> writes:

> [...]
> end ansvarsforsikring, mens egentligt "førerbevis" (kørekort) dog
> først kræves ved såkaldte "45-knallerter"?

Jeg har lige frisket færdselsloven op, og du har ret. "Stor knallert
må kun føres af personer, der har erhvervet kørekort til bil eller
motorcykel." En stor knallert er en 45'er. Det står alt sammen i
færdselslovens § 63 og § 63a.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 19-08-07 08:47

Hejsa

> [...]
>"30-knallert" UDEN egentligt kørekort eller anden "dokumentation" end
>ansvarsforsikring, mens egentligt "førerbevis" (kørekort) dog først

30km/t over 18 år - intet førerbevis - dog lovpligtig
ansvarsforsikring.

45km/t - kørekort til B (bil)

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Specks6812

Dato : 19-08-07 11:07

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> said in news:jatfc3l8odf7eb4rkcea7fcad3f5ib8vrg@
4ax.com:

> Hejsa

> 30km/t over 18 år - intet førerbevis - dog lovpligtig
> ansvarsforsikring.
>
> 45km/t - kørekort til B (bil)

Kan man ikke køre knallert 45 hvis man har førebevis til motorcykel?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-08-07 11:34

Specks6812 <findit@hotmail.com> writes:

> Kan man ikke køre knallert 45 hvis man har førebevis til motorcykel?

Jo.

Fra : N/A

Dato : 19-08-07 12:38

Fra : Deaster

Dato : 19-08-07 12:38

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk skrev:
> Hejsa

> Jo det kan man sikket - men ikke lovligt !

Hvornår er det blevet ændret?

http://www.dku.dk/dku/faq/praktisk.htm#s20

Jesper

Fra : Peter

Dato : 19-08-07 14:06

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Lad være med at svare på noget du ikke har forstand på.

§ 63 a. Stor knallert7 må kun føres af personer, der har erhvervet kørekort
til bil eller motorcykel.

Peter

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 19-08-07 14:28

Hejsa

>Lad være med at svare på noget du ikke har forstand på.
>§ 63 a. Stor knallert7 må kun føres af personer, der har erhvervet kørekort
>til bil eller motorcykel.

Lad være med at svare på et indlæg der er slettet d.d. 12:55

===
From: www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk
<infoFJERN@netinkFJERN.dk>
Control: cancel <du7gc31t0tn8m91l6mhsr089b2gcmi8qqa@4ax.com>
Newsgroups: dk.videnskab.jura,dk.politik.trafik
Subject: Cancel "Re: Knallertlovgivning for voksne?"
Date: Sun, 19 Aug 2007 12:55:01 +0200
===

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Deaster

Dato : 19-08-07 14:39

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk skrev:
> Hejsa

> Lad være med at svare på et indlæg der er slettet d.d. 12:55

Hvordan kan han/jeg svare på et indlæg der er slettet?

Du er da ellers ikke helt ny på usenet.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 19-08-07 14:41

<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev :

>Lad være med at svare på et indlæg der er slettet d.d. 12:55

Lad være med at tro at en cancel fungere ;)

--
Jan_stevns

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 19-08-07 15:23

Hesja

>Lad være med at tro at en cancel fungere ;)

hvis jeg sletter "body" og førsøger at hente igen, får jeg at at vide
at "enmet er ikke længere tilgængeligt"

Så cancel virker da fint !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 19-08-07 15:50

Hejsa

>http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/33653f742794b398/b3c9710f7ced2557#b3c9710f7ced2557

Ja, imponerende at Google ikke har råd til en server hvor det virker !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Jonas Kofod

Dato : 19-08-07 16:01

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk skrev:
> Hejsa

> Ja, imponerende at Google ikke har råd til en server hvor det virker !

Det har ikke noget at gøre med Google specielt. Det er sådan usenet
fungerer.
Hvad du sidder og sletter har altså ikke den helt store effekt
internettet, med mindre du tror at resten af verden sidder og læser
indlæg fra din harddisk.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-07 16:32

"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad du sidder og sletter har altså ikke den helt store effekt
> internettet, med mindre du tror at resten af verden sidder og læser indlæg

vil så lige sige at indlægget er slettet her....!

så det var der men da jeg klikkede på det kom der et eller andet med at
siden kan ikke vise eller deromkring.... og nu er det helt væk...!

så nogen steder virker det altså...

og kører IKKE nogen fancy opsætning eller hvad ved jeg!"

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 19-08-07 16:39

Hejsa

> [...]
>så det var der men da jeg klikkede på det kom der et eller andet med at
>siden kan ikke vise eller deromkring.... og nu er det helt væk...!

Tak for det - men hvordan overbeviser vi de andre om at det er deres
servere den er gal med

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:09

<infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote in message
> Tak for det - men hvordan overbeviser vi de andre om at det er deres
> servere den er gal med

Du sætter dig lidt ind i news-perrring, og hvad man har af mulighed for at
tillade canceling af indlæg.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 19-08-07 16:43

Nikolai R. jensen skrev:
> [...]
>
> så det var der men da jeg klikkede på det kom der et eller andet med at
> siden kan ikke vise eller deromkring.... og nu er det helt væk...!

Det eneste der er at forholde sig til er at en mængde information er
sendt ud i det verdensomspændende net på et hav af servere. Det er bare
ikke lige sådan at hente hjem igen. Antageligt har du samme udbyder som
indlægsskriveren - og så siger det jo sig selv at det er blevet slettet
efter deres regler og procedurer. Hvad resten af den store verden angår....

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-08-07 17:55

Jonas Kofod wrote:

> [...]
> samme udbyder som indlægsskriveren - og så siger det jo sig selv
> at det er blevet slettet efter deres regler og procedurer. Hvad

Dertil kommer de mange brugere, som har hentet indlægget fra en server
hvor det måske efterfølgende er slettet, og som nu har en cache kopi
liggende på deres harddisk.

Der er kun et råd som virker: tænk før du skriver. Hvis man laver en
fejl, skriver man et svar med korrektioner.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:08

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote in message

> Ja, imponerende at Google ikke har råd til en server hvor det virker !

Ikke virker ? funktionen er deaktiveret, det har intet at gøre med servere
der ikke virker at gøre, mon ikke nærmere du bare burde indse du fik lavet
en fejl, og nu får på puklen for det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 20-08-07 16:06

Hejsa

>Ikke virker ? funktionen er deaktiveret, det har intet at gøre med servere
>der ikke virker at gøre, mon ikke nærmere du bare burde indse du fik lavet
>en fejl, og nu får på puklen for det.

Jo det indså jeg kl 12:55 da jeg fjerne indlægget

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-08-07 16:01

> [...]
> Hesja
> hvis jeg sletter "body" og førsøger at hente igen, får jeg at at vide

Ja, på din egen computer, men ikke på vi andres.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Deaster

Dato : 19-08-07 16:59

> [...]
> Hesja

> hvis jeg sletter "body" og førsøger at hente igen, får jeg at at vide

Nix, det virker ikke fint her.

Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:10

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message
> Nix, det virker ikke fint her.

Loggede du på min newsserver ville du fint se indlægget.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-08-07 08:39

N_B_DK skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message
>
> Loggede du på min newsserver ville du fint se indlægget.

Jeg har ingen problemer med at se indlægget.

Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:06

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote in message

> Så cancel virker da fint !

Nej det gør ikke, dit indlæg ses fint her, og det vil det også kunne om 25
år (såfremt jeg ikke selv sletter dit indlæg)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : alexbo

Dato : 19-08-07 14:50

"www.netink.dk skrev

> Lad være med at svare på et indlæg der er slettet d.d. 12:55

Vi ved jo ikke det er slettet, det står lige så fint her.
Du skulle bare havde skrevet et svar selv, om at vi ikke skulle svare på dit
tidligere indlæg, du havde selv indset at det var forkert.

mvh
Alex Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:05

> Lad være med at svare på et indlæg der er slettet d.d. 12:55

Du kan slette ligeså tosset du vil, det ændrer ikke på at vi andre ser dine
indlæg.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-07 23:04

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
Kan man ikke køre knallert 45 hvis man har førebevis til motorcykel?

> Jo det kan man sikket - men ikke lovligt !

Øhh nå, så du må køre på en motorcykel der kan køre +300km/t men det er
ulovligt at køre på en der maks kan køre 45.... ja fisk.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.