Hvilke typer røg er forbudt?
Fra : /Peter

Dato : 12-08-07 17:21

Afledt fra forrige emne "Spørgsmål om rygeforbud i offentlige rum?"
og rygeloven:http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20070051230-REGL
synes jeg der mangler en definiton på ryge, røg, røgfri og rygning mm.
Mens lokaliteterne er defineret i detaljer.

Så derfor spørgsmålet:
Er alle typer røg forbudt fx:
- røgmaskine røg
- fiskerygnings røg
- røg fra køkkenet
- røg fra microovnen
- røg fra tøris
- røg fra fyrværkeri
- røg fra mindre brande
- altså alt andet røg end tobaksrøg og er noget undtaget?

Fra : /Peter

Dato : 12-08-07 17:45

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> - røg fra fyrværkeri
> - røg fra mindre brande
> - altså alt andet røg end tobaksrøg og er noget undtaget?

Der kunne sikkert nævnes flere, her er en anden:
røg fra forbrændingsmotorer, her tænker jeg bla. på indendørs
gokartbaner.

Fra : per christoffersen

Dato : 12-08-07 18:37

> [...]
> synes jeg der mangler en definiton på ryge, røg, røgfri og rygning mm.
> Mens lokaliteterne er defineret i detaljer.

Der omtales ikke forbud mod røg, men mod rygning.
Derfor løser dine spørgsmål vel sig selv?
Rygning burde være et så veldefineret begreb, at der ikke er behov for en
særlig definition i loven.

Ingen af disse stammer fra rygning.

/Per

Fra : /Peter

Dato : 12-08-07 18:50

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derfor løser dine spørgsmål vel sig selv?
> Rygning burde være et så veldefineret begreb, at der ikke er behov for

I formålsparagrafen heder det "at udbrede et røgfrit miljø".

> Ingen af disse stammer fra rygning.

Men de udskiller røg og nogle i sundhedsskadelige mængder.

Fra : per christoffersen

Dato : 12-08-07 19:09

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> I formålsparagrafen heder det "at udbrede et røgfrit miljø".

Ja.
Og den konkrete måde, det skal gøres på er fastlagt i §-erne.
Der er ikke så meget at være i tvivl om.

> Men de udskiller røg og nogle i sundhedsskadelige mængder.

Det er muligt. De vil så formodentlig være omfattet af visse regler i
Arbejdsmiljøloven, som den er udmøntet i Arbejdstilsynets regelsamling.

/Per

Fra : /Peter

Dato : 12-08-07 19:47

> [...]
>
> Det er muligt. De vil så formodentlig være omfattet af visse regler i
> Arbejdsmiljøloven, som den er udmøntet i Arbejdstilsynets

Ok, Per mange tak Det lyder jo rimeligt nok.
Men da der prøves alle mulige krumsprimg for at tolke og omgå loven
kunne det have en betydning.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-08-07 03:38

/Peter wrote:

> Men de udskiller røg og nogle i sundhedsskadelige mængder.

Jeg vil påstå at det der udskilles fra tøris ikke lever op til nogen som
helst logisk definition af begrebet "røg".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org