LL § 20
Fra : Christian Madsen

Dato : 07-08-07 16:00

Er der nogen der har et link til ordlyden af lejelovens § 20 *før*
ændringen i 1994?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : per christoffersen

Dato : 07-08-07 16:30

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et link til ordlyden af lejelovens § 20 *før*
> ændringen i 1994?

Prøv at søge historisk på Lejeloven på Retsinfo. Det brude kunne give det
øsnkede resultat.
Jeg kan finde denne her:
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A1993/0082329.htm
(Fra 1992, to senere ændringer i 1993 uden betydning for §20. Den ændres
tilsyneladende først i LOV Nr. 419 af 01/06/1994 § 1).

§ 20. Lejeren skal i lejeperioden foretage vedligeholdelse og fornøden
fornyelse af låse, nøgler og ruder og holde vand- og gashaner og elafbrydere
forsvarligt ved lige. Lejeren skal endvidere vedligeholde wc-kummer,
cisterner, vaskekummer, badekar, køleskabe, komfurer, vaskemaskiner og
lignende installationer, medmindre lejeren kan godtgøre, at forringelsen
ikke skyldes hans forsømmelse.

/Per

Fra : Christian Madsen

Dato : 07-08-07 16:31

per christoffersen skrev den 07-08-2007:
> [...]
> lignende installationer, medmindre lejeren kan godtgøre, at forringelsen ikke

Perfekt. Tak for hjælpen.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 07-08-07 17:37

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge historisk

Der var en mulighed som jeg havde overset. Tak for tipset

Peter

Fra : alexbo

Dato : 07-08-07 16:25

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev

> Er der nogen der har et link til ordlyden af lejelovens § 20 *før*
> ændringen i 1994?

Jeg kan ikke linke.
Retsinformation, lejelov, historisk.

[...]

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian Madsen

Dato : 07-08-07 16:37

alexbo skrev den 07-08-2007:
> [...]
> cisterner, vaskekummer, badekar, køleskabe, komfurer, vaskemaskiner og
> lignende installationer, medmindre lejeren kan godtgøre, at forringelsen

tak. :)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 07-08-07 16:52

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har et link til ordlyden af lejelovens § 20 *før* ændringen i
> 1994?

Jeg tror desværre at du er nød til at "støve" rundt efter en papirudgave. Jeg kan
ikke finde den gamle udgave i nogle af de online udgaver jeg har til rådighed

Peter