RMA sag, de holder mig for nar!
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 07:28

Hej.

Jeg har et problem med Express Delevery ( En EDB online butik )
Jeg har købt et grafikkort ved dem, for lidt over 1 år siden. Dette kort,
stod så af, og jeg sendte det retur via en RMA sag. Dette er nu 2½ md siden.
Efter 1 md, hvor jeg havde skreven lidt mail til dem, for at hører hvordan
det gik, kom der pludselig, uden jeg overhovedet vidste noget, et andet
grafikkort, dog, bare en ringere udgave. Dette kort, åbnede jeg ikke engang,
men skrev igen mail til dem, om hvorfor jeg havde fået et helt andet, og
endda langsommere kort, end det jeg sendte til RMA. Det tog så igen lidt
tid, føt de svarede, hvilket det gør hvergang jeg skriver til dem (man kan
ikke ringe til dem) - At jeg skulle sende det retur til dem, via en ny RMA
sag.
- Gjorde jeg så. Men hvorfor fik jeg dette kort? Er mit helt væk, kan det
ikke laves, eller hvordan - og hvad så nu, det var flere af mine spørgsmål
til dem, men det fik jeg aldrig svar på.
- Efter lidt tid igen, begynder jeg at skrive flere mails til dem, om at
hvad de venter på, siden de sendte mig et grafikkort. De kunne så ikke
skaffe flere af det grafikkort som jeg sendte til RMA første gang, så de
ville kreditere pengene. Det var dejlig, så jeg købte hurtigt et andet
grafikkort, da jeg jo havde været foruden min computer i næsten 2 md nu.
- Men, efter en uge, har jeg stadig ikke modtaget nogle penge. Har skreven
flere mails til dem, og ved held for jeg et svar, at de beklager og det
bliver gjort nu med det samme.
- Og så idag, igen en uge senere siden de lovede mig det sidste gang, ja,
her har jeg stadig ikke modtaget mine penge retur, og jeg før ingen svar på
min mails.
Har bedt dem flere gange ringe til mig, men hører ikke noget fra dem.
- Hvad kan jeg gøre?

Mvh

Kim

Fra : John Sahl

Dato : 03-08-07 08:20

Kim Sørensen wrote:
> Jeg har et problem med Express Delevery ( En EDB online butik )

Jeg kan ikke umiddelbart fortælle dig hvordan du står.

Men jeg kan fortælle dig, at det er Midt Data som ejer Express Delivery og
da jeg havde store problemer med manglende levering af en ordre, tog jeg
kontakt til dem og sidenhen deres direktion.

Ring til Midt Data, hvis det ikke giver noget resultat, så mail mig og du
får mail-adressen jeg skrev til sidste år.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 10:25

Hej. Har prøvet for et stk tid siden og ringe til Midtdata, der fik jeg bare
at vide at de slet ikke have noget med ExpressDelivery at gøre, og at de var
konkurenter.
- Så det hjalp hellere ikke noget.

Kan ikke forstå at man ikke kan gøre noget, mod et firma, som snyder en.
Hvis jeg ikke betaler min tlf regning til tiden, får jeg en rykker, og
derefter inkasso. - Kan man slet ikke gøre noget den anden vej?

Kim

Fra : John Sahl

Dato : 03-08-07 10:41

Kim Sørensen wrote:
> Hej. Har prøvet for et stk tid siden og ringe til Midtdata, der fik
> jeg bare at vide at de slet ikke have noget med ExpressDelivery at
> gøre, og at de var konkurenter.
> - Så det hjalp hellere ikke noget.

Det passer så ikke, prøv igen, men husk at du kommer længst med venlighed.
Hjælper det ikke, så få hans navn og pointér overfor vedkommende at du
skriver til direktionen om din oplevelse med hans manglende
support/hjælp/løgn overfor dig som kunde.

Fra : John Sahl

Dato : 03-08-07 10:43

John Sahl wrote:
> [...]
> vedkommende at du skriver til direktionen om din oplevelse med hans
> manglende support/hjælp/løgn overfor dig som kunde.

Se eventuelt binavnene for firmaet her:
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=10070627

Fra : Dennis Kruse

Dato : 03-08-07 11:42

John Sahl skrev:

> Se eventuelt binavnene for firmaet her:
> http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=10070627

Umiddelbart står EXPRESS DELIVERY ikke som et binavn for midt-data. Men
som et selvstændigt APS. Adresserne er også forskellige.
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30246721
Eller er der noget jeg misforstår?

--
Dennis

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-08-07 15:12

On Fri, 03 Aug 2007 12:42:07 +0200, Dennis Kruse <dghk03@hst.aau.dk>
wrote:

>Umiddelbart står EXPRESS DELIVERY ikke som et binavn for midt-data. Men
>som et selvstændigt APS. Adresserne er også forskellige.
> [...]

Den ene bor i nr 7 og den anden i 13 a+b, det er mistænkelige tæt på
hinanden. Mon der er samme ejerkreds ?

Men rigtigt set, det er ikke sammen selskab.
De bør dog kende eksistensen af deres nabo ?

Og så har Kim ifgl. mail andetsseds i tråden handlet med
"Expressdelivery A/S" som der ikke eksisterer, eller er så nyt at det
ikke er kommet i CVR.

/Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-07 15:39

Dennis Kruse wrote:

> Umiddelbart står EXPRESS DELIVERY ikke som et binavn for
> midt-data. Men som et selvstændigt APS. Adresserne er også
> [...]

Express Delivery Aps er åbenbart stiftet som et selvstændigt selskab den
8/2-2007, med det CVR nummer som du angiver. De skriver dog "Express
Delivery A/S" på deres hjemmeside
hvilket i øvrigt er en overtrædelse af aktieselskabslovens §153, stk. 1,
og kan straffes med bøde.

Tidligere var Express Delivery et binavn til Midtdata med dette CVR
nummer
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=10070627
Den faktura, som jeg har fra august 2006, angiver samme CVR nummer som
Midtdata. Min kreditnota af 16/2-2007 er ligeledes udstedt af Express
Delivery A/S med Midtdata's CVR nummer.

Om der er samme ejer i dag, skal jeg ikke kunne sige, men hvis nogen
gider betale for diverse dokumenter på cvr.dk, kan det undersøges...

Hvis handelen er indgået med CVR 10070627 (Midtdata A/S, som tidligere
benyttede binavnet Express Delivery A/S), skal eventuelle reklamationer
og krav vel rettes dertil, og ikke til det nystiftede selskab der har
overtaget det andet selskabs binavn?

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-07 13:23

John Sahl wrote:

> Det passer så ikke, prøv igen, men husk at du kommer længst med
> venlighed.

Der er bestemt altid grund til at være venlig, men jeg vil sige "venlig
og bestemt". Skriv pænt, men vær ikke tilbageholdende med at fremsætte
krav og sætte rimelige tidsfrister.

Mig egen erfaring med Express Delivery, der dog er begrænset til en
enkelt RMA sag, er at det hjælper gevaldigt hvis man ved lidt om
købeloven (kan henvise til relevante paragraffer, når man stiller krav
om ophævelse af købet), og hvis man kan stave korrekt til
Forbrugerklagenævnet som svar på deres eventuelle afvisninger eller alt
for henholdende svar. Da vi først havde talt os til rette (via email),
kom der skred i sagen (efter ialt 6-7 uger, heraf et par ugers
tidsspilde med deres anviste producentsupport, som havde en ganske
besynderlig opfattelse af købeloven, specielt reglerne om "ombytning"),
og min RMA sag blev løst ganske tilfredsstillende (pengene kom retur via
dankort inden for få dage efter at de havde modtaget den defekte vare
retur; jeg valgte dog at opgive at jagte cirka 120 kroner i
portoudgifter, selvom jeg egentlig havde lyst til at fortsætte sagen
bare for princippets skyld...).

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-08-07 14:36

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvom jeg egentlig havde lyst til at fortsætte sagen bare for princippets
Jeg jagtede dem til sidste krone, og fik det. Netop ved at gøre
som du beskrev. Kastede §'er i hovedet på dem og nævnte også
forbrugerombudsmanden. Så bare kom i sving og hiv de sidste
120 kroner hjem

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-07 10:50

Kim Sørensen skrev:

> Kan ikke forstå at man ikke kan gøre noget, mod et firma, som snyder en.
> Hvis jeg ikke betaler min tlf regning til tiden, får jeg en rykker, og
> derefter inkasso. - Kan man slet ikke gøre noget den anden vej?

Jo, du kan gøre det samme. Der er ingen der har patent på at
benytte inkasso.

--
Bertel

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-08-07 09:02

"Kim Sørensen" <NoneEnteret> skrev i en meddelelse
> Jeg har et problem med Express Delevery ( En EDB online butik )

Desværre har jeg ikke nogen direkte hjælp til dig, men
kan oplyse at jeg også havde bøvl med dem på et tidspunkt.
Men ved at få et par §'er til at kaste i hovedet på dem, kunne
de pludselig godt få røven i omdrejninger og sende mig mit
tilgodehavende. §'erne var denne NG behjælpelig med.
Iøvrigt rart at vide MIDT-DATA er en del af det cirkus
som jeg ikke vil røre ved mere. (Tak til John S)

Fra : Peter

Dato : 03-08-07 12:14

> [...]

> flere mails til dem, og ved held for jeg et svar, at de beklager og det

De har 30 dage til at returnere dine penge, så lidt tålmodighed, så kommer
de nok.

Peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-07 12:23

Peter wrote:

> De har 30 dage til at returnere dine penge, så lidt tålmodighed,
> så kommer de nok.

Der er ikke tale om fortrydelse efter forbrugeraftalelovens kapital 4,
men om ophævelse af købet pga. en mangel. Her gælder der næppe 30 dages
betalingsfrist for butikken, når de har modtaget den defekte vare retur.

Hvis OP har en mail eller brev fra butikken, hvor de accepterer at
tilbagebetale købssummen (altså ophævelse af købet), ville jeg sende dem
et brev med en passende betalingsfrist, f.eks. 8 dage efter deres
modtagelse af brevet. Hvis de ikke betaler inden de 8 dage, kan man
begynde at sende rykkere (med rykkergebyr, hvis diverse regler herom
overholdes).

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 13:07

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message
> [...]
> modtagelse af brevet. Hvis de ikke betaler inden de 8 dage, kan man
> begynde at sende rykkere (med rykkergebyr, hvis diverse regler herom

- Jeg har endda 2 mails, hvor de begge gange skriver, de beklager, og at de
overføre pengene.
taget fra min mail:

Vi kreditere dig kortet.

Med venlig hilsen
Service

Expressdelivery A/S
-
Ok. Lyder godt.!
Hvordan gør vi så det?, Skal I bruge nogle informationer eller andet.
Undskyld de lidt hårde mails - Men bliver bare lidt små sur, når man skal
forklare sig hele tiden.!

Mvh

Kim Sørensen
-
Hvis du har et kontonummer så vil jeg sætte det ind i sagen sådan vi kan
overføre dem dertil.

Med venlig hilsen
Service

Expressdelivery A/S
-
(Det er fra den 17.07)

-
Hej Kim,

Vi beklager ventetiden, de har oplevede mht. deres reklamation derinde.

Der har været lidt komplikationer med deres reklamation, da den indsendte
vare var tilhørende en ombytningsordre som tidligere har fundet sted. Vi har
kontaktet vores lager, så er igang med at foretage ændringer på dette. Så
snart det er sket, vil deres produkt blive krediteret og fragtomkostninger
de har gjort dem ligeledes.

Med venlig hilsen
Service

Expressdelivery A/S
(fra den 24.07)

Skal jeg så nu skrive et brev (post dk), hvor i jeg oplyser dem om 8 dage
betaling frist. Gebyr? Hvor stor, hvem fast sætter det? Hvor kan jeg evt.
læse mere om det?

Mvh

Kim

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-07 13:36

Kim Sørensen wrote:

[klip en lang kommunikation med Express Delivery]

Hehe, det minder mig om min egen sag

> Skal jeg så nu skrive et brev (post dk), hvor i jeg oplyser dem
> om 8 dage betaling frist.

Skriv noget i retning af nedenstående:
(disclaimer: dette er ikke juridisk rådgivning og jeg er ikke jurist)

<draft start>
Datering af dit brev

Idet jeg henviser til jeres brev/email af XX/XX-2007, hvor I accepterer
at hæve købet og tilbagebetale købesummen for faktura XXXXXXX, vil jeg
gøre jer opmærksom på at jeg endnu ikke har modtaget beløbet, stort kr.
XXXX.XX.

Jeg skal derfor bede jer betale XXXX.XX kr til min konto XXXX-XXXXXX
senest den XX/XX-2007 (8 dage fra deres modtagelse af brevet, dvs.
hverdagen efter at du sender det).

Med venlig hilsen
<draft slut>

Send det per brev og email. Du kan overveje at betale for en
indleveringskvittering på posthuset, hvis du gider stå i kø (det ville
jeg ikke gøre).

> Gebyr? Hvor stor, hvem fast sætter det?
> Hvor kan jeg evt. læse mere om det?

Det er 100 kr per rykker (max 3 stk), men lad endelig være med at skrive
det i brevet ovenfor. Den tid, den sorg...

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 16:01

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

Nu fik jeg så lige svar fra dem igen, denne gang dette:

Vores bogholderi havde foretaget en fejl i forbindelse med tilbageleveringen
af deres penge. Vi har gjort dem opmærksomme på dette, og de fremsender
hermed en check til dem med beløbet.

Vi beklager naturligvis ulejligheden.

Med venlig hilsen
Service

Expressdelivery A/S

Spændt på om det denne gang sker noget.

En ting er ihvertfald sikker, jeg handler der aldrig igen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-07 16:11

Kim Sørensen wrote:

> Spændt på om det denne gang sker noget.

Lidt OT: "The check is in the mail", en gammel vandrehistorie fra USA...

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 13:38

"Kim Sørensen" <NoneEnteret> wrote in message

> [...]
> tilbageleveringen af deres penge. Vi har gjort dem opmærksomme på dette,
> og de fremsender hermed en check til dem med beløbet.

Checken kom så idag, så det lykkes at afslutte sagen.
Tak for gode råd

Mvh
Kim

Fra : JL

Dato : 03-08-07 21:35

> [...]
> på min mails.
> Har bedt dem flere gange ringe til mig, men hører ikke noget fra dem.

Arrrgh!

Jeg vil ikke høre det her!!

Har handlet uttallige mange gange hos Express Delivery og har været SUPER
tilfreds. Har dog aldrig haft en RMA sag hos dem. Øv, nu må jeg overveje
hvorvidt jeg skal handle der mere.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-08-07 07:20

"JL" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Har handlet uttallige mange gange hos Express Delivery og har været SUPER
> tilfreds. Har dog aldrig haft en RMA sag hos dem. Øv, nu må jeg overveje
> hvorvidt jeg skal handle der mere.
Vær du glad for du er sluppet. En revudering er en god ting.
(sålænge du ændrer handelssted *GGG*)