Hvad siger paragraffen?
Fra : Simone

Dato : 02-08-07 16:23

Hej,

Kan nogen hjælpe mig?
§52 stk 3 nr 10, det skulle være noget om pædagogisk støtte/ i og udenfor
hjemmet.
Det er ikke meget at gå efter, det ved jeg. Men håber virkelig at nogen kan
hjælpe mig videre.

På forhånd tak.

/Simone

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-08-07 16:34

Find loven på www.retsinfo.dk

Fra : blue

Dato : 02-08-07 16:35

"Simone" <dontwrite@noanswer.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemmet.
> Det er ikke meget at gå efter, det ved jeg. Men håber virkelig at nogen

Du får lige hele § 52 i Bekendtgørelse af lov om social service:

§ 52. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse om foranstaltninger efter
stk. 3, når det må anses for at være af væsentlig betydning af hensyn til et
barns eller en ungs særlige behov for støtte. Afgørelsen træffes med
samtykke fra forældremyndighedsindehaveren, jf. dog § 56. En afgørelse efter
stk. 3, nr. 8, kræver tillige samtykke fra den unge, der er fyldt 15 år.

Stk. 2. Medmindre særlige forhold gør sig gældende, kan støtte kun
iværksættes efter gennemførelse af en undersøgelse, jf. § 50 eller § 51.
Kommunalbestyrelsen skal altid vælge den eller de mindst indgribende
formålstjenlige foranstaltninger, som kan løse de problemer, der er afdækket
gennem undersøgelsen.

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen kan iværksætte hjælp inden for følgende typer af
tilbud:

1) Konsulentbistand med hensyn til barnets eller den unges forhold.
Kommunalbestyrelsen kan herunder bestemme, at barnet eller den unge skal
søge dagtilbud, ungdomsklub, uddannelsessted eller lignende.

2) Praktisk, pædagogisk eller anden støtte i hjemmet.

3) Familiebehandling eller behandling af barnets eller den unges problemer.

4) Døgnophold, jf. § 55, for både forældremyndighedsindehaveren, barnet
eller den unge og andre medlemmer af familien i en plejefamilie, på et
godkendt opholdssted eller på en døgninstitution, jf. § 66, nr. 1, 4 og 5,
eller i et botilbud, jf. § 107 eller § 144.

5) Aflastningsordning, jf. § 55, i en netværksplejefamilie, i en
plejefamilie, på et godkendt opholdssted eller på en døgninstitution, jf. §
66, nr. 1, 2, 4 og 5.

6) Udpegning af en personlig rådgiver for barnet eller den unge.

7) Udpegning af en fast kontaktperson for barnet eller den unge og for hele
familien.

8) Anbringelse af barnet eller den unge uden for hjemmet på et
anbringelsessted, jf. § 66.

9) Formidling af praktiktilbud hos en offentlig eller privat arbejdsgiver
for den unge og i den forbindelse udbetaling af godtgørelse til den unge.

10) Anden hjælp, der har til formål at yde rådgivning, behandling og
praktisk og pædagogisk støtte.

Stk. 4. Kommunalbestyrelsen kan yde økonomisk støtte til udgifter i
forbindelse med foranstaltninger efter stk. 3 og yde økonomisk støtte, hvis
støtten erstatter en ellers mere indgribende og omfattende foranstaltning
efter stk. 3. Støtten kan ydes, når forældremyndighedens indehaver ikke selv
har midler dertil.

Stk. 5. Kommunalbestyrelsen kan yde økonomisk støtte til udgifter, der
bevirker, at en anbringelse uden for hjemmet kan undgås, at en hjemgivelse
kan fremskyndes, eller at støtten i væsentlig grad kan bidrage til en stabil
kontakt mellem forældre og børn under et eller flere børns anbringelse uden
for hjemmet.

Fra : Simone

Dato : 02-08-07 17:01

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stabil
> kontakt mellem forældre og børn under et eller flere børns anbringelse
tusind tak for hjælpen

/Simone

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-08-07 01:43

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
> "Simone" <dontwrite@noanswer.com> skrev i en meddelelse
>Øhh var det ikke den gamle sociallov, mener ikke der er noget derhedder §
>50 undersøgelse mere. Hedder den ikke 38 i den nye servicelov???

Peter

Fra : Louise Pedersen

Dato : 05-08-07 22:59

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en meddelelse

> "blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
>
> Peter

Nej den hed før § 38, nu hedder den § 50 undersøgelse

Louise