Købe "toldfrit" pr. post fra udlandet?
Fra : Morten

Dato : 02-08-07 00:51

Hej

Man må jo som bekendt kun have med hjem til eget forbrug når man rejser til
udlandet. Men der var jo en sag som fastslog at f.eks. svenskere, gerne må
købe alkohol fra Danmark og få det sendt med posten.

Må danskere også købe f.eks. alkohol og cigaretter fra et andet EU land, og
få det sendt med posten (købt med udenlandsk bandarole, til udenlandske
priser)?

/Morten

Fra : bk

Dato : 02-08-07 06:14

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og få det sendt med posten (købt med udenlandsk bandarole, til udenlandske

varerne skal transporteres over grænsen personligt,blandt andet på grund af
kvotering pr.individ

Fra : Morten

Dato : 05-08-07 20:04

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> varerne skal transporteres over grænsen personligt,blandt andet på grund
> af kvotering pr.individ

Ok - noget andet - hvis jeg f.eks. kører igennem tyskland til frankrig,
køber "for meget" alkohol, med henblik på at tage det med tilbage til
Danmark. Overtræder jeg så allerede loven når jeg kører ind i tyskland (på
tilbagevejen), eller er det først når jeg når den danske grænse?

/Morten

Fra : Bjarne

Dato : 06-08-07 21:26

Morten skrev:
> [...]
> Danmark. Overtræder jeg så allerede loven når jeg kører ind i tyskland (på
> tilbagevejen), eller er det først når jeg når den danske grænse?

Det er to særskilte hændelser.

Principielt ville jeg gå ud fra, at selvom du fik en kæmpebøde af
tysken, så sprutten kom til at koste en formue, ville det ikke fritage
dig fra at betale en ny bøde, hvis du smuglede det over den danske
grænse også.

Bjarne

Fra : A R:nen

Dato : 11-08-07 15:24

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> writes:

> varerne skal transporteres over grænsen personligt,blandt andet på grund af
> kvotering pr.individ

Der er da (næsten, bortset fra noget overgangsnoget for smøger mv fra
en del af de nye medlemslande) ingen indførselskvoter pr individ inden
for EU, der er bare et krav om at varerne skal indføres til personligt
brug og vejledende grænser for hvornår dette som udgangspunkt anses
være tilfældet.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-08-07 06:56

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> writes:

>Må danskere også købe f.eks. alkohol og cigaretter fra et andet EU land, og
>få det sendt med posten (købt med udenlandsk bandarole, til udenlandske
>priser)?

Som udgangspunkt nej. Spørgsmålet er, om denne afgørelse kommer
til at ændre på det:

http://politiken.dk/udland/article319157.ece

Det er jo en noget anden sag, fordi Sverige ligefrem har monopol
på salg af spiritus. Men den handler stadig om, at også den slags
varer skal kunne handles frit i det indre marked.

Desværre følger juraen ikke med i de gode intentioner omkring
det indre marked. De fleste har vist efterhånden opdaget, at
udenlandske butikker skal opkræve dansk moms, hvis de har en
omsætning af en vis størrelse til Danmark.

Mvh.
   Klaus.