bilforsikring... jeg får den gratis... pro~
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 31-07-07 00:40

ja... jeg er havnet i den underlige situation at jeg ikke må betale for min
forsikring....

historien er :

jeg har en bil der skal indregistreres... smutter forbi en tilfældig
bilforhandler og får den lille forsikrings lap og får plader på bilen... så
vidt så godt. dettte er cirka 4 måneder siden.

for en måned siden undrer jeg mig over at jeg ikke har hørt noget som helst
fra mit forsikrings selskab... som den lap også er fra.

jeg ringer til dem... snakker med en der siger der er en fejl i min database
og it afdelingen vil ringe mig op... 2 dage efter ringer jeg selv til
selskabet igen... snakker med 3 forskellige og får at vide fra nr. 2 at der
ingen forsikring er på min bil lige nu da de skal godkende mig og jeg skal
underskrive aftalen... jeg går i lettere panik og siger at det er jo pænt
skidt så hvad gør jeg? bliver stillet om og får en i rørert der siger at der
ER forsikring på min bil... jeg vil have et bevis for det og får ham til at
sende mig en mail med screen dumbs og hvem han er og det hele hvor der står
at min bil er forsikret... han laver så et nyt forsøg på den database...
hvilket også mislykkedes.. han vil så oprette mig igen og jeg får så de 3
måender jeg har kørt gratis.. jow tark siger jeg:)

MEN jeg har stadig INTET hørt fra mit forsikrings selskab her over en måned
efter...

ærligt.. og det er ikke for at spare penge... men jeg gider simpelthen ikke
bruge en evighed i røret på at blive stillet rundt og der så ingenting
sker... sidst brugte jeg omk. 5 timer!

jeg har jo bevis for at der er forsikring på bilen... er det så ikke deres
problem nu at jeg kører gratis og ikke mit?

jeg er fuldt ud klar over at jeg kan resikere at få en regning om fx 5 år
for 5 års fosikring....

kan jeg ikke i god tro sige jeg har gjort hvad jeg kunne... nu ligger
problemet ved dem? for føler ikke jeg kan gøre mere... har snakket med 3
forskellige som alle er blevet bekendt gjort med problemet og jeg har jo
også et bevis med den mail på at jeg aktivt har gjort noget.

det drejer sig om ansvars forsikring.

jeg har tidligere haft præcist den samme bil i præcist samme selskab.

jeg har mine andre forsikringer i samme selskab.

mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-07-07 06:08

On Tue, 31 Jul 2007 01:40:22 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

> [...]
>forskellige som alle er blevet bekendt gjort med problemet og jeg har jo
>også et bevis med den mail på at jeg aktivt har gjort noget.
Skriv et alm. brev til dem og skriv at du vil have et skriftligt bevis
på at du har forsikring på din bil. (Er der ikke forsikring på bilen
vil politiet have nummerpladerne igen, først skriftligt, derefter
kommer de selv og tager dem. Så du skal nok opdage hvis der ikke er
forsikring på bilen)
Skriv også at du vil have lov til at betale for forsikringen.
Skriv at hvis de har problemer med at beregne en korrekt pris, vil du
gerne have lov til at indbetale et rigmeligt aconto beløb.
Skriv at du vil have et skriftligt svar og gerne hurtigt.

Send det anbefalet, gem selv en kopi af brevet.

Reagerer de ikke indenfor et par uger, så sender du endnu et
tilsvarende brev til dem og det addreserer du til direktøren
personligt (Skriv hans navn på kuverten, send det anbefalet).

Alternativt så skift til et andet selskab.

/Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-07 06:45

Hans Kjaergaard skrev:

> (Er der ikke forsikring på bilen
> vil politiet have nummerpladerne igen, først skriftligt, derefter
> kommer de selv og tager dem. Så du skal nok opdage hvis der ikke er
> forsikring på bilen)

Jeg har kørt et helt år uden ansvarsforsikring - det blev først opdaget da
jeg ville have rabat på forsikringspræmien pga. mit FDM.medlemsskab

Alle mine regninger kørte via betalingsservice, så jeg havde ikke opdaget
noget.

Jeg havde indsendt en forsikringsbegæring og derefter glemt alt om sagen.

Da jeg snakkede med selskabet kunne de så ikke finde mig - enden på det hele
blev at de oprettede mig efter et år og at jeg slap for at betale for det 1.
år.
Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 07:19

> [...]
> problem nu at jeg kører gratis og ikke mit?
>
> jeg er fuldt ud klar over at jeg kan resikere at få en regning om fx 5 år

Har du fået en pris for forsikringen ?
Hvis de nu om et par måneder beslutter at din årlige præmie for
ansvarsforsikrinen skal være 12000kr vil det jo være lidt træls.

Men når du har haft samme type bil forsikret hos dem før, kan du have en
berettiget forventning om ca den samme præmie hvis du ikke har lavet
belastende skader i mellemtiden.

Jeg ville prøve at få dem til at give en pris i en email. Hvornår de så før
styr på deres edb så de kan opkræve pengene er deres eget problem ....