indbrud i bil... hvem dækker?
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-07-07 16:15

har haft indbrud i min bil i nat....

det er blevet stjålet en masse værktøj og radioen... ved godt radioen hænger
bilens kasko på(der er dog ikke kasko på bilen)

men hvad med værktøjet...? noget af det er mit private og noget af det er
det firma jeg arbejder veds...

kan inboen tage værktøjet?

Fra : Codexx

Dato : 27-07-07 16:19

Nikolai R. jensen wrote:
> [...]
> hænger bilens kasko på(der er dog ikke kasko på bilen)
>
> men hvad med værktøjet...? noget af det er mit private og noget af

Min spåkugle er i stykker, så jeg har brug for at kende dine
forsikringsbetingelser for at kunne svare.

/Bacher

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-07-07 16:35

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min spåkugle er i stykker, så jeg har brug for at kende dine
> forsikringsbetingelser for at kunne svare.

hvad mener du?

min inbo´s forsikring er en ganske alm. indbo forsikring ved fair...

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-07-07 16:37

Nikolai R. jensen wrote:

> min inbo´s forsikring er en ganske alm. indbo forsikring ved
> fair...

Check betingelserne om simpelt tyveri.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-07-07 16:51

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Check betingelserne om simpelt tyveri.
http://www.fair.dk/smcms/FORSIKRING/Indbo/Dine_ejendele_er/Index.htm?ID=72
kan finde dem her... men er ikke så klog på det... så vidt jeg kan regne ud
er værktøjet dækket af indbo´s forsikringen.... eller tager jeg fejl?

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-07-07 17:03

Nikolai R. jensen wrote:

> [...]
> kan finde dem her... men er ikke så klog på det... så vidt jeg
> kan regne ud er værktøjet dækket af indbo´s forsikringen....

Dette må være den relevante passus:
"Tyveri fra bagage- eller handskerum, hvis bilen var forsvarligt aflåst
og der er tydelige tegn på opbrud, dog højst med 32.430 kr. (2006)."

Forsikringsdækkede ejendele skal være i et bagagerum (hvor de ikke er
synlige udefra), og der er en beløbsgrænse på 32.430 kr. (+lidt
pristalsregulering).

Fra : alexbo

Dato : 27-07-07 17:25

"Nikolai R. jensen" skrev

> men hvad med værktøjet...? noget af det er mit private og noget af det er
> det firma jeg arbejder veds...
>
> kan inboen tage værktøjet?

Den dækker i hvert fald kun værktøj du selv ejer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-07-07 17:44

> "Nikolai R. jensen" skrev

> Den dækker i hvert fald kun værktøj du selv ejer.

hvorfor det? det er jo i min varetægt....

men dækker mit firma´s forsikring så evt? (yes yes ved godt med
betingelserne kan være helt andre end dem jeg har) men det er vel bare
firmaets forsikring der går ind og dækker deres værktøj så.... eller?

Fra : Gamle

Dato : 27-07-07 18:05

Nikolai R. jensen wrote:

> hvorfor det? det er jo i min varetægt....

Hej Nikolaj

Se denne (til din fordel)
http://www.fed.dk/default.asp?action=dom&id=26278

Det er uden betydning at det ikke var dit eget værktøj det hele.
Hvis du f.eks. har et lånefjernsyn/leje er dette dækket af din
indboforsikring.
Ligeledes er ting som ikke hører til bilen, i aflåst bagagerum dækket af din
indboforsikring.
Der er muligvis en beløbsgrænse.

Mvh.
Torben

Fra : John Sahl

Dato : 27-07-07 20:01

Gamle wrote:
> Det er uden betydning at det ikke var dit eget værktøj det hele.

Jeg har været i gennem det samme som Nikolai og fik afvist dækning for den
del der var professionelt værktøj = Min kærestes frisørudstyr/sakse, men
resten af de ting som også lå i det aflåste bagagerum blev fint dækket af
indboforsikringen.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-07-07 20:45

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har været i gennem det samme som Nikolai og fik afvist dækning for den
> del der var professionelt værktøj = Min kærestes frisørudstyr/sakse,

hvorfor dækkede den ikke? blev det dækket af en anden forsikring?

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 27-07-07 21:41

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor dækkede den ikke? blev det dækket af en anden forsikring?

Jeg har været ude for det samme. De ville godt dække mine private effekter, men ikke
dem som tilhøret mit firma.
Den eneste begrundelse jeg kunne få fra mit forsikringsselskab var noget så åndssvagt
som en henvisning til selskabet interne dækningsregler.
Der står ikke noget i min police om ejerskab til stjålne effekter, så derfor brokkede
jeg mig.

Firmaets police dækkede desværre heller ikke, da der i givet fald skulle tegnes nogle
tillæg hvis ansatte skulle have firmaet effekter i deres varetægt. Dette tillæg havde
firmaet fravalgt da det var temmelig dyr. Langt dyrere end selv at erstatte
effekterne ved tyveri.

Så firmaer har en vis risiko ved at overlade værktøj til medarbejdere, med mindre man
kritikløst tegner forsikring på alt.

Peter

Fra : Sabina H.

Dato : 29-07-07 08:37

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in message

> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor dækkede den ikke? blev det dækket af en anden forsikring?

hvis det skulle have været dækket, skulle jeg have tegnet en
erhversforsikring af mit private værktøj, fordi det er indkøbt til
erhvervsmæssigt formål, også selvom jeg på det pågældende tidspunkt ikke var
i job, og at værktøjet var indkøbt af mig som privatperson.... problemet er
at det er noget nær umuligt for frisører i dag at få et job, uden værktøj,
da værktøjet er så individuelt og unikt til den enkelte frisør...
nej, det blev ikke dækket af nogen anden forsikring....
--
Knus,
Sabina

Fra : Gamle

Dato : 27-07-07 21:08

John Sahl wrote:

> [...]
> frisørudstyr/sakse, men resten af de ting som også lå i det aflåste
> bagagerum blev fint dækket af indboforsikringen.

Det er så forskelligt fra selskab til selskab.

Det bedste er nok at tage en snak med sit forsikringsselskab.
Jeg har selv fået stjålet et lånefjernsyn som jeg transporterede hjem i
bagagerummet. Det blev dækket af min indboforsikring.

Mvh.
Torben

Fra : alexbo

Dato : 27-07-07 22:07

"Nikolai R. jensen" skrev

> hvorfor det? det er jo i min varetægt....

Hvis du lejer et sommerhus er både hus og indbo i din varetægt, det betyder
ikke at din forsikring skal dække begge dele.

Jeg skal ikke nægte at nogen forsikringer dækker andres ejendele, det påstås
jo fra anden side, selv om jeg nu ikke helt ligestiller et lejet fjernsyn
med firmaværktøj, så du må bare spørge din forsikring, eller læse din
police.

mvh
Alex Christensen