Sygesikring i udlandet?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-07-07 17:51

Min søn på 17 er i USA for tiden. Da han rejste, tog han sit gule
sygesikringsbevis med.
I mellemtiden er jeg (og dermed også han) flyttet til en ny lejlighed.
Jeg meldte pligtskyldigt flytning til folkeregisteret og har modtaget
nye sygesikringsbeviser til både sønnike og mig selv.
Men det vil så jo sige, at det søde barn i virkeligheden rejser rundt i
USA med et ugyldigt sygesikringsbevis. Er det nødvendigt at sende det
nye over til ham - han kommer hjem om en uges tid.

Venlig hilsen Dikte

Fra : duff

Dato : 26-07-07 17:56

Benedikte Brisson skrev:
> [...]
> USA med et ugyldigt sygesikringsbevis. Er det nødvendigt at sende det
> nye over til ham - han kommer hjem om en uges tid.

sygesikringskortet gælder svjh kun i eu, så han har heletiden rejst uden
et gyldigt kort...

Fra : Peder Olsen

Dato : 26-07-07 18:00

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> USA med et ugyldigt sygesikringsbevis. Er det nødvendigt at sende det nye
> over til ham - han kommer hjem om en uges tid.

Det behøver du ikke sende over til ham.
Det dur ikke i U.S.A.
Han skal selv tegne forsikring.

Venlig hilsen
Peder Olsen.
--
Samler du på bryggerisouvenir,
så se på:

Fra : S.L

Dato : 26-07-07 18:01

Han rejser under alle omstændigheder rundt uden nogen sygesikring - det gule
gælder ikke uden for Europa/Middelhavslandene.

Få en rejseforsikring øjeblikkeligt til ham.

Knud

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-07 18:01

Benedikte Brisson wrote:

> Men det vil så jo sige, at det søde barn i virkeligheden rejser
> rundt i USA med et ugyldigt sygesikringsbevis. Er det nødvendigt
> at sende det nye over til ham - han kommer hjem om en uges tid.

Han kan ikke bruge det gule sygesikringsbevis til noget i USA, heller
ikke med korrekt adresse. Hvis man skal have sygeforsikring ved rejser i
USA (uanset formålet), skal der tegnes private forsikringer.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-07-07 18:03

Benedikte Brisson skrev:
> Min søn på 17 er i USA for tiden. Da han rejste, tog han sit gule
> sygesikringsbevis med.

Tak for svar, så er jeg ganske rolig. For vi bekymrede forældre
splejsede natuligvis til en rejseforsikring til det søde barn

Venlig hilsen Dikte

Fra : Hafnia

Dato : 26-07-07 22:11

> Tak for svar, så er jeg ganske rolig. For vi bekymrede forældre splejsede
> natuligvis til en rejseforsikring til det søde barn
>
> Venlig hilsen Dikte

rejseforsikring,- jeg håber da en sygeforsikring!.