Fritagelse for tilslutningspligt til natur~
Fra : SB

Dato : 23-07-07 21:56

Hejsa

Kan man på nogen måde lovmæssigt snige sig uden om tilslutningspligten
til naturgas i et nyudstykket parcelområde?

Jeg ved at man kan "opgradere" isoleringen - det vil koste ca. 300.000
ekstra - så man kommer i energiklasse 2. Jeg undrer mig bare, når jeg
gerne vil etablere mere miljøvenlig opvarmning med jordvarme.

Opvarmning med naturgas vil være noget dyrere end hvis jeg etablere
jordvarme, så i bund og grund bliver jeg tvunget til at betale mere for
min varme + jeg "sviner" mere.

Det svarer lidt til at jeg skal købe en 1½ L cola, hver gang jeg vil
have et glas vand

//Søren

Fra : urlex

Dato : 23-07-07 22:33

On 23 Jul., 23:56, SB <b...@cool.dk> wrote:
> [...]
> min varme + jeg "sviner" mere.
>
> Det svarer lidt til at jeg skal købe en 1½ L cola, hver gang jeg vil

Hvis kommunen har en deklaration tinglyst på udstykningen, at tagene
skal have den farve osv. og at der er tilslutningspligt til naturgas
fra XX mv.
Så må du følge den tinglyste deklaration, kan ses gratis på
tinglysningskontoret. Der er sikkert også en Lokalplan til din
rådighed ses på kommunen eller biblioteket.
vh urlex

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-07-07 11:26

SB wrote:
> Hejsa
>
> Kan man på nogen måde lovmæssigt snige sig uden om tilslutningspligten
> til naturgas i et nyudstykket parcelområde?

Selvom at der er tilslutnings pligt, så er det vel ikke sikkert at der
er forbrugs pligt

> Jeg ved at man kan "opgradere" isoleringen - det vil koste ca. 300.000
> ekstra - så man kommer i energiklasse 2. Jeg undrer mig bare, når jeg
> gerne vil etablere mere miljøvenlig opvarmning med jordvarme.

Så vidt jeg har hørt så skal man passe på med jordvarme fordi man
bruger en del el på at pumpe vandet rundt i ledningerne. Men du kunne
også bruge solceller?

> Opvarmning med naturgas vil være noget dyrere end hvis jeg etablere
> jordvarme, så i bund og grund bliver jeg tvunget til at betale mere for
> min varme + jeg "sviner" mere.

Er du da tvunget til bruge naturgas selvom at du er tilsluttet?

JonB