/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Afgiftsregler for biler
Fra : Blinkie


Dato : 18-07-07 07:52

De er begge af dansk oprindelse og gift med hinanden. Han har en lille
sommerhuslignende bolig i Spanien, hvor han også står registreret til det
spanske folkeregister. Hun står registreret i danmark, hvor hun også har et
hus. De er altid sammen på enten den ene eller anden måde. Dette betyder at
deres spansk registrede bil ses i hendes garage ca. 9-10 måneder om året.
Jeg har tidligere meldt det til politiet, som bare opsøgte ægteparret, og
nærmest lavede en aftale om, at bilen skulle være ude af danmark hurtigst
muligt. På dette tidspunkt havde bilen været i danmark i 8 måneder. Ejeren
påstår at han har myndighedernes tilladelse til, at køre bilen i danmark i
ca. 8-9 måneder.
Som jeg ser det, så er ejeren fuld af løgn, og politiet nogle vatnisser, som
ikke gider at håndhæve loven. Men dig som er godt inde i disse regler, kan
du ikke lige fortælle helt kort og præcis hvordan reglerne gælder for denne
dansker som har adresse i spanien?

....og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på min bil,
når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere om mig!




 
 
S.x.L (18-07-2007)
Kommentar
Fra : S.x.L


Dato : 18-07-07 08:00


"Blinkie" <boelle@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:469db878$0$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> De er begge af dansk oprindelse og gift med hinanden. Han har en lille
> sommerhuslignende bolig i Spanien, hvor han også står registreret til det
> spanske folkeregister. Hun står registreret i danmark, hvor hun også har
> et
> hus. De er altid sammen på enten den ene eller anden måde. Dette betyder
> at
> deres spansk registrede bil ses i hendes garage ca. 9-10 måneder om året.
> Jeg har tidligere meldt det til politiet, som bare opsøgte ægteparret, og
> nærmest lavede en aftale om, at bilen skulle være ude af danmark hurtigst
> muligt. På dette tidspunkt havde bilen været i danmark i 8 måneder. Ejeren
> påstår at han har myndighedernes tilladelse til, at køre bilen i danmark i
> ca. 8-9 måneder.
> Som jeg ser det, så er ejeren fuld af løgn, og politiet nogle vatnisser,
> som
> ikke gider at håndhæve loven. Men dig som er godt inde i disse regler, kan
> du ikke lige fortælle helt kort og præcis hvordan reglerne gælder for
> denne
> dansker som har adresse i spanien?
>
> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på min
> bil,
> når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere om mig!
>
>
>
Problemet er da endnu større - bor manden 8-10 måneder i Danmark skal han da
også være tilmeldt folkeregistret her. Ophold i Spanien må ses som ren ferie
og adressen der som værende ren adressefusk/skattesnyd.

Knud



Flottenheimer (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Flottenheimer


Dato : 18-07-07 08:23


"Blinkie" <boelle@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:469db878$0$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> De er begge af dansk oprindelse og gift med hinanden. Han har en lille
> sommerhuslignende bolig i Spanien, hvor han også står registreret til det
> spanske folkeregister. Hun står registreret i danmark, hvor hun også har
> et
> hus. De er altid sammen på enten den ene eller anden måde. Dette betyder
> at
> deres spansk registrede bil ses i hendes garage ca. 9-10 måneder om året.
> Jeg har tidligere meldt det til politiet, som bare opsøgte ægteparret, og
> nærmest lavede en aftale om, at bilen skulle være ude af danmark hurtigst
> muligt. På dette tidspunkt havde bilen været i danmark i 8 måneder. Ejeren
> påstår at han har myndighedernes tilladelse til, at køre bilen i danmark i
> ca. 8-9 måneder.
> Som jeg ser det, så er ejeren fuld af løgn, og politiet nogle vatnisser,
> som
> ikke gider at håndhæve loven. Men dig som er godt inde i disse regler, kan
> du ikke lige fortælle helt kort og præcis hvordan reglerne gælder for
> denne
> dansker som har adresse i spanien?
>
Det er reglerne for udenlands danskere. Er han i danmark mere end 180 dage
om året, betragtes han som bosiddende i Danmark og skal betale skat mv. som
alle andre.
Desuden må han ikke køre i sin udenlanske bil i danmark, da han jo så er
bosiddende i Danmark.

Bemærk veninden må IKKE køre i bilen.

http://64.233.183.104/search?q=cache:3wwolmuiylYJ:www.dansk-costablanca.com/article.181.html+udenlandsdansker+bil+i+danmark&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk



Henning (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 18-07-07 08:40


>
>Bemærk veninden må IKKE køre i bilen.

Jo, hvis det er i hans interesse og han sidder på passagersædet.


blue (18-07-2007)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 18-07-07 18:52

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:ttgr93hjuebb40e4ro9oou1duktllma87k@4ax.com:

>>Bemærk veninden må IKKE køre i bilen.
>
> Jo, hvis det er i hans interesse og han sidder på passagersædet.

Jf. hvilken paragraf?



Bertel Lund Hansen (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-07-07 12:44

Flottenheimer skrev:

> Det er reglerne for udenlands danskere. Er han i danmark mere end 180 dage
> om året, betragtes han som bosiddende i Danmark og skal betale skat mv. som
> alle andre.

Men er det fulde 24 timer vi snakker om? Kan han være i Danmark
f.eks. 240 gange hvis det er kortere ophold?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Klaus H (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus H


Dato : 18-07-07 13:07


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:jj51feiwj89e$.7qy11oaed2e7.dlg@40tude.net...
> Flottenheimer skrev:
>
>> Det er reglerne for udenlands danskere. Er han i danmark mere end 180
>> dage
>> om året, betragtes han som bosiddende i Danmark og skal betale skat mv.
>> som
>> alle andre.
>
> Men er det fulde 24 timer vi snakker om? Kan han være i Danmark
> f.eks. 240 gange hvis det er kortere ophold?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Man kan da godt , som tysk statsborger, arbejde hele året i Danmark uden at
tilmelde sig folkeregisteret. Men så er man også ude af landet ind i mellem
arbejdsdagene.

Klaus H



Frodo Nifinger (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 18-07-07 18:58


"Blinkie" <boelle@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:469db878$0$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> De er begge af dansk oprindelse og gift med hinanden. Han har en lille
> sommerhuslignende bolig i Spanien, hvor han også står registreret til det
> spanske folkeregister. Hun står registreret i danmark, hvor hun også har
> et
> hus. De er altid sammen på enten den ene eller anden måde. Dette betyder
> at
> deres spansk registrede bil ses i hendes garage ca. 9-10 måneder om året.
> Jeg har tidligere meldt det til politiet, som bare opsøgte ægteparret, og
> nærmest lavede en aftale om, at bilen skulle være ude af danmark hurtigst
> muligt. På dette tidspunkt havde bilen været i danmark i 8 måneder. Ejeren
> påstår at han har myndighedernes tilladelse til, at køre bilen i danmark i
> ca. 8-9 måneder.
> Som jeg ser det, så er ejeren fuld af løgn, og politiet nogle vatnisser,
> som
> ikke gider at håndhæve loven. Men dig som er godt inde i disse regler, kan
> du ikke lige fortælle helt kort og præcis hvordan reglerne gælder for
> denne
> dansker som har adresse i spanien?
>
> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på min
> bil,
> når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere om mig!
>
Prøv med SKAT i stedet!
Hvis de ellers kan overkomme det ovenpå kommunesammenlægningerne, så er det
vist dem, der burde ha interesse i både bilen og folkeregisteradressen.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



N_B_DK (18-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-07-07 19:51

"Blinkie" <boelle@mail.dk> wrote in message
news:469db878$0$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på
> min bil, når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere
> om mig!

Du må være et usselt menneske.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Sorteper (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Sorteper


Dato : 18-07-07 23:11

Kære N_B_DK
Blinkie forsøger jo blot, at få klarlagt hvad der er lovligt og hvad der
ikke er lovligt. Jeg kender et lignende tilfælde, som Blinkie beskriver, og
jeg er da også irriteret over, at skulle bidrage 180% bilafgift til
fællesskabet, når disse "udenlandsdanskere" ikke skal. Det er vel en helt
naturlig følelse.
Jeg er dog ikke en person, som ville melde disse snydere til politiet,
Skat&Told eller andre, men derfor kan jeg alligevel godt forstå, at andre
gør det, da det jo nærmest er ens borgerpligt, at melde enhver
lovovertrædelse.


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469e6130$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Blinkie" <boelle@mail.dk> wrote in message
> news:469db878$0$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på
>> min bil, når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere
>> om mig!
>
> Du må være et usselt menneske.
>
> --
> MVH. N_B_DK
> LTO robot købes.
>



N_B_DK (19-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-07-07 06:21

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> wrote in message
news:469e9007$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> Kære N_B_DK
>men derfor kan jeg alligevel godt forstå, at
> andre gør det, da det jo nærmest er ens borgerpligt, at melde enhver
> lovovertrædelse.

Der er intet værre end stikkersvin, mere usle mennesker findes da ikke, og
det værste er at i 99.9% ville de selv gøre det hvis de kunne, det er
rendyrket misundelse, uden tvivl (hos mig) er det folk der er undertrykt af
konen der endelig kan føle sig som noget der har behov for at anmelde alt
hvad de ser.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Flottenheimer (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Flottenheimer


Dato : 19-07-07 07:53


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469ef50b$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> "Sorteper" <cybercity@mail.dk> wrote in message
> news:469e9007$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> rendyrket misundelse, uden tvivl (hos mig) er det folk der er undertrykt
> af konen der endelig kan føle sig som noget der har behov for at anmelde
> alt hvad de ser.
>
> --
> MVH. N_B_DK
> LTO robot købes.

Kære NBDK

Jeg går udfra du så selv betaler dine hospitalsregninger, uddannelse osv.
når du mener det er ok at snyde os andre for penge.

For det er reelt det som sker når folk laver skatteundragelse af den ene
eller anden slags.

Selv ønsker jeg ikke at bo i et land med folk der NASSER på andre. Det er
meget værre en stikkeri, det er total ligegyldighed med din næste og egoisme
i tredie grad.

Så tudefjæs flyt dog til et land hvor du kan/skal klare dig selv

Egoist

>



N_B_DK (19-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-07-07 08:09

"Flottenheimer" <maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> wrote in message
news:469f0a65$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Kære NBDK
>
> Jeg går udfra du så selv betaler dine hospitalsregninger, uddannelse
> osv. når du mener det er ok at snyde os andre for penge.

Du kender godt ordet skat ikke ? dvs jeg betaler skat og får derved nogle
rettigheder.


> Selv ønsker jeg ikke at bo i et land med folk der NASSER på andre.
> Det er meget værre en stikkeri, det er total ligegyldighed med din
> næste og egoisme i tredie grad.

Hvordan kan folk der har købt en bil, på nogen måde nasse på samfundet ???

> Så tudefjæs flyt dog til et land hvor du kan/skal klare dig selv

Den eneste der er et tudefjæs er sandelig da dig, det er ikke mig der render
og anmelder mine naboer /medmennesker for ting jeg er misundelige over.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Blinkie (18-07-2007)
Kommentar
Fra : Blinkie


Dato : 18-07-07 23:52

Så alle lovlydige mennesker er usle i din verden.


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469e6130$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Blinkie" <boelle@mail.dk> wrote in message
> news:469db878$0$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på
>> min bil, når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere
>> om mig!
>
> Du må være et usselt menneske.
>
> --
> MVH. N_B_DK
> LTO robot købes.
>



Peter (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-07-07 01:21


"Blinkie" <boelle@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:469e997e$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så alle lovlydige mennesker er usle i din verden.


Nej men stikkere er - og du er en stikker, uanset hvordan du forsøger at
pakke det ind.
Husk at pudse din glorie - føj!!

Peter



N_B_DK (19-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-07-07 06:24

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message
news:469eae66$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Nej men stikkere er - og du er en stikker, uanset hvordan du forsøger
> at pakke det ind.

Nemlig!

> Husk at pudse din glorie - føj!!

Ja og huske det næste gang han selv gør noget der ikke er 100% lovligt,
sikke da et skodliv man må have hvis man kun kan føle sig som mand, hvis man
skal rende og anmelde alt og alle.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Hr. Jensen (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 19-07-07 07:20

On Thu, 19 Jul 2007 07:24:03 +0200 "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message
>news:469eae66$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Nej men stikkere er - og du er en stikker, uanset hvordan du forsøger
>> at pakke det ind.
>
>Nemlig!
>
>> Husk at pudse din glorie - føj!!
>
>Ja og huske det næste gang han selv gør noget der ikke er 100% lovligt,
>sikke da et skodliv man må have hvis man kun kan føle sig som mand, hvis man
>skal rende og anmelde alt og alle.

Javel, ja. Så hvis I har kendskab til en nabo, der kører spirituskørsel
mindst 3 gange om ugen, så vælger I altså at holde kæft, selvom der på
hans rute sker flere hit'n'runs med kvæstede børn?

En af jeres bekendte har begået voldelige røverier mod ældre kvinderog
praler med det over for jer.
I holder gladeligt kæft.

Jeres anden nabo modtager kontanthjælp og arbejder sort 8 timer om
dagen.I ved det og I holder jeres kæft.

I er jo ikke stikkersvin, vel?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

S.x.L (19-07-2007)
Kommentar
Fra : S.x.L


Dato : 19-07-07 07:53


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469ef5a8$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message
> news:469eae66$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Nej men stikkere er - og du er en stikker, uanset hvordan du forsøger
>> at pakke det ind.
>
> Nemlig!
>
>> Husk at pudse din glorie - føj!!
>
> Ja og huske det næste gang han selv gør noget der ikke er 100% lovligt,
> sikke da et skodliv man må have hvis man kun kan føle sig som mand, hvis
> man skal rende og anmelde alt og alle.
>

Du ved vist ikke hvad stikkervirksomhed er ?
Hvis nogen stjæler fra dig vil du nok anmelde det til politiet - ikke?

I dette tilfælde er skribenten dansk skatteyder og bilejeren er sniger sig
udenom - ergo han stjæler fra dig, mig, skribenten og alle andre lovlydige
danske borgere - vil du ikke anmelde et tyveri? Det har nemlig IKKE noget
med stikkervirksomhed at gøre.

Knud



N_B_DK (19-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-07-07 08:10

"S.x.L" <solsol@bit.lk> wrote in message
news:469f0a65$0$2704$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> I dette tilfælde er skribenten dansk skatteyder og bilejeren er
> sniger sig udenom - ergo han stjæler fra dig

Han stjæler ikke noget som helst nej.

> andre lovlydige danske borgere - vil du ikke anmelde et tyveri? Det
> har nemlig IKKE noget med stikkervirksomhed at gøre.

Det staten udfører med de sindsyge afgifter er tyveri ja.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


S.x.L (19-07-2007)
Kommentar
Fra : S.x.L


Dato : 19-07-07 08:46


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469f0e88$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "S.x.L" <solsol@bit.lk> wrote in message
> news:469f0a65$0$2704$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> I dette tilfælde er skribenten dansk skatteyder og bilejeren er
>> sniger sig udenom - ergo han stjæler fra dig
>
> Han stjæler ikke noget som helst nej.
>
>> andre lovlydige danske borgere - vil du ikke anmelde et tyveri? Det
>> har nemlig IKKE noget med stikkervirksomhed at gøre.
>
> Det staten udfører med de sindsyge afgifter er tyveri ja.
>

Vor herre bevares!

Fortæl mig hvor du bor - så skal jeg gerne komme og lette dig for dine
værdier - du vil jo ikke stikke mig for det.

Knud



N_B_DK (19-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-07-07 09:07

"S.x.L" <solsol@bit.lk> wrote in message
news:469f16c8$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Fortæl mig hvor du bor - så skal jeg gerne komme og lette dig for dine
> værdier - du vil jo ikke stikke mig for det.

Tror ikke du kan bære så meget med brækkede fingre ;)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


S.L (19-07-2007)
Kommentar
Fra : S.L


Dato : 19-07-07 10:11


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469f1bd1$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "S.x.L" <solsol@bit.lk> wrote in message
> news:469f16c8$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>> Fortæl mig hvor du bor - så skal jeg gerne komme og lette dig for dine
>> værdier - du vil jo ikke stikke mig for det.
>
> Tror ikke du kan bære så meget med brækkede fingre ;)
>


Nå du forsvarer altså alligevel din ejendom!

Det er ikke meget forskelligt fra at forsvare vores fælles ejendom -
samfundsgoderne - herunder at alle bidrager iflg. reglerne til
samfundskagen.

Knud



Sorteper (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Sorteper


Dato : 19-07-07 11:44

"Brækkede fingre" ...he he, den var go'

Nej, jeg tror at årsagen til denne diskution skyldes det, at N_B_DK mener,
at der er forskel på den direkte kildeskat og så den indirekte skat som er
pålagt mange af de produkter som kan købes i samfundet. Der er naturligvis
ingen forskel. Skat er skat uanset om den er direkte eller ej.

Når du længere oppe i tråden skriver;
"Du kender godt ordet skat ikke ? dvs jeg betaler skat og får derved nogle
rettigheder"
så afsløre du jo, at du mener, at den direkte og indirekte er skat er 2
forskellige skatter, som ikke har den samme betydning for samfundet. Og det
er lige der du taber diskutionen!

Men lidt ret har du da, når du skriver, at det grænser op til tyveri når vi
snakker danske bilafgifter. Men det er jo en anden problemstilling, som vi
må afklare i en ny tråd.


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469f1bd1$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "S.x.L" <solsol@bit.lk> wrote in message
> news:469f16c8$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>> Fortæl mig hvor du bor - så skal jeg gerne komme og lette dig for dine
>> værdier - du vil jo ikke stikke mig for det.
>
> Tror ikke du kan bære så meget med brækkede fingre ;)
>
> --
> MVH. N_B_DK
> LTO robot købes.
>



N_B_DK (19-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-07-07 12:21

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> wrote in message
news:469f408a$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Når du længere oppe i tråden skriver;
> "Du kender godt ordet skat ikke ? dvs jeg betaler skat og får derved
> nogle rettigheder"
> så afsløre du jo, at du mener, at den direkte og indirekte er skat er
> 2 forskellige skatter, som ikke har den samme betydning for
> samfundet. Og det er lige der du taber diskutionen!

Nope, for vedkommende bor jo rent officielt i Spanien, og må pga det opholde
sig antal dage i dk med sin spansk registrerede bil, og det er åbenbart det
der gør opretter misundelig.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


S.L (19-07-2007)
Kommentar
Fra : S.L


Dato : 19-07-07 12:35


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469f496a$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> "Sorteper" <cybercity@mail.dk> wrote in message
> news:469f408a$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>
>> Når du længere oppe i tråden skriver;
>> "Du kender godt ordet skat ikke ? dvs jeg betaler skat og får derved
>> nogle rettigheder"
>> så afsløre du jo, at du mener, at den direkte og indirekte er skat er
>> 2 forskellige skatter, som ikke har den samme betydning for
>> samfundet. Og det er lige der du taber diskutionen!
>
> Nope, for vedkommende bor jo rent officielt i Spanien, og må pga det
> opholde sig antal dage i dk med sin spansk registrerede bil, og det er
> åbenbart det der gør opretter misundelig.
>

Dete antal dage er langt fra 8-10 måneder om året - derfor er adressen i
Spanien formentlig rent plat.

Knud



N_B_DK (19-07-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 19-07-07 12:42

"S.L" <sll@bit.lk> wrote in message
news:469f4c6e$0$2502$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Dete antal dage er langt fra 8-10 måneder om året

Hvor er det lige du ved det fra ?

Når folk offenligt melder ud de er stikkere pga misundelse, så giver jeg
ikke meget for deres udsagn i det hele taget.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


S.L (19-07-2007)
Kommentar
Fra : S.L


Dato : 19-07-07 13:54


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469f4e3f$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "S.L" <sll@bit.lk> wrote in message
> news:469f4c6e$0$2502$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> Dete antal dage er langt fra 8-10 måneder om året
>
> Hvor er det lige du ved det fra ?
>

Jeg ved præcis det samme som du i denne sag - skribenten fortalte i sit
første indlæg at bilen opholdt sig hos den danske kvinde med spanske plader
i nævnte tidsrum. Jeg går ikke ud fra som udgangspunkt at der er noget galt
med de faktuelle forhold i denne sag - så det handler jo måske mere om
blandt andet din troværdighed.

Knud



Hr. Jensen (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 19-07-07 13:26

On Thu, 19 Jul 2007 13:41:57 +0200 "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>"S.L" <sll@bit.lk> wrote in message
>news:469f4c6e$0$2502$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> Dete antal dage er langt fra 8-10 måneder om året
>
>Hvor er det lige du ved det fra ?

Og hvor er det lige at du har DIN viden fra? Kender du da parret
personligt.....eller er det måske dig, der skrives om?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Finn Guldmann (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-07-07 11:39

S.x.L skrev:
>>> Nej men stikkere er - og du er en stikker, uanset hvordan du forsøger
>>> at pakke det ind.
>> Nemlig!
>>> Husk at pudse din glorie - føj!!
>> Ja og huske det næste gang han selv gør noget der ikke er 100% lovligt,
>> sikke da et skodliv man må have hvis man kun kan føle sig som mand, hvis
>> man skal rende og anmelde alt og alle.
> Du ved vist ikke hvad stikkervirksomhed er ?
> Hvis nogen stjæler fra dig vil du nok anmelde det til politiet - ikke?
> I dette tilfælde er skribenten dansk skatteyder og bilejeren er sniger sig
> udenom - ergo han stjæler fra dig, mig, skribenten og alle andre lovlydige
> danske borgere - vil du ikke anmelde et tyveri? Det har nemlig IKKE noget
> med stikkervirksomhed at gøre.
>
Er der nogen der har overvejet om denne mand blot udnytter reglerne lige
til grænsen?

For mange, der ikke lige har de muligheder, kan dette godt se ud som snyd.

Og er det tilfældet er det jo ikke manden, men politikerne, der skal
skydes på.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

urlex (19-07-2007)
Kommentar
Fra : urlex


Dato : 19-07-07 11:46

On 18 Jul., 15:07, "Klaus H" <hebs...@6705e.dk> wrote:
> "Bertel Lund Hansen" <unosp...@lundhansen.dk> skrev i en meddelelsenews:jj51feiwj89e$.7qy11oaed2e7.dlg@40tude.net...
>
> > Flottenheimer skrev:
>
> >> Det er reglerne for udenlands danskere. Er han i danmark mere end 180
> >> dage
> >> om året, betragtes han som bosiddende i Danmark og skal betale skat mv.
> >> som
> >> alle andre.
>
> > Men er det fulde 24 timer vi snakker om? Kan han være i Danmark
> > f.eks. 240 gange hvis det er kortere ophold?
>
> > --
> > Bertel
> >http://bertel.lundhansen.dk/http://fiduso.dk/
>
> Man kan da godt , som tysk statsborger, arbejde hele året i Danmark uden at
> tilmelde sig folkeregisteret. Men så er man også ude af landet ind i mellem
> arbejdsdagene.
>
> Klaus H

Reglerne for at købe udenlandsk registreret bil er: Permit Residence
= Opholdstilladelse i pågældende land
og som dansker må man køre hvorhen man vil I hele verden, også opholde
sig der - dog max 180 dage samlet årligt. Derefter er man underlagt
pg. lands lovgivning mht. at lade bilen registrere der. Danske
myndigheder har ingen ret til at kræve biler registreret, sålænge
ejeren/køreren er udrejst fra Danmark og stadig har dansk pas. vh urlex


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste