Netsvindel
Fra : langgaard@klarupnet.~

Dato : 17-07-07 11:43

Hej

Jeg har betalt for en brugt mobiltelefon, som sælger gentagne gange
har villet sende, nu siger han at telefonen er defekt og han vil sende
pengene retur. Jeg har rykket mange gange inden for de sidste to mdr.
men der sker intet, der svares dog på disse sms´er, men der er bare de
dårligste undskyldninger der kommer retur.
For at andre ikke skal udsættes for "svindleren", vil jeg gerne hans
navn kommer frem ved søgning på Google.
Er det lovligt, hvis jeg bare beskriver handlens forløb, og undlader
ord som "Svindler" og lign.

Leif L

Fra : Bjarne

Dato : 17-07-07 12:44

langgaard@klarupnet.dk skrev:
> [...]
> navn kommer frem ved søgning på Google.
> Er det lovligt, hvis jeg bare beskriver handlens forløb, og undlader

En af de mest effektive måder at få navnet frem på Google er at nævne
det i nyhedsgrupper og debatfora, selvfølgelig uden at misbruge de
pågældende fora.

Domænenavnet netsvindler.dk er ledigt, men det varer længe, før Gurgel
indexerer en ny og ukendt hjemmeside, som andre ikke linker til.
Jeg har alrig hørt om at nogen er blevet straffet for at lade selve
domænenavnet indirekte fortælle om indholdet

Jeg kan ikke forestille mig problemer i en sober forbrugeroplysning
baseret på din oplevelse med pågældende.
Med mindre sælger skulle finde på at benægte dine oplysninger og
beskylde dig for at være fuld af løgn.

Bjarne

Fra : S.x.L

Dato : 17-07-07 12:46

<langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Sælgeren har jo ikke noget krav på beskyttelse / hemmeligholdelse, så
hvorfor skulle det være noget problem at 'offentliggøre' ham sålænge du ikke
griber til injurier.

Knud

Fra : Henning

Dato : 17-07-07 13:16

>pengene retur. Jeg har rykket mange gange inden for de sidste to mdr.
>men der sker intet, der svares dog på disse sms´er, men der er bare de
>dårligste undskyldninger der kommer retur.

Dvs. I kun kommunikerer via sms? Tag dog telefonen og ring op i
stedet?

Fra : langgaard@klarupnet.~

Dato : 17-07-07 21:26

On 17 Jul., 13:44, Bjarne <netmolo...@varmpost.com> wrote:
> [...]
> baseret på din oplevelse med pågældende.
> Med mindre sælger skulle finde på at benægte dine oplysninger og

Hej

Jeg har alle SMS'er, hvor han skriver at han har modtaget pengene, at
han sender telefonen, at telefonen nu er defekt, at han returnere
pengene, så dokumentationen er i orden.
Jeg har også hans banks dokumentation for at pengene er indgået hans
konto.

L Langgaard

Fra : Bjarne

Dato : 17-07-07 21:45

> [...]

> pengene, så dokumentationen er i orden.
> Jeg har også hans banks dokumentation for at pengene er indgået hans

Jeg ved ikke, om man kan bruge SMS som bevis?

Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-07-07 23:13

Bjarne skrev:

> Jeg ved ikke, om man kan bruge SMS som bevis?

Alt (relevant) kan bruges som bevis. Dommere, nævninge og
domsmænd må vurdere hvor meget de tror på det der fremlægges.

--
Bertel

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 00:34

Bertel Lund Hansen skrev:

> Alt (relevant) kan bruges som bevis. Dommere, nævninge og
> domsmænd må vurdere hvor meget de tror på det der fremlægges.

Ja, i sidste ende er vurderingen subjektiv, men hvor svært er det i
givet fald at forfalske indholdet af et simkort?

For at fungere teknisk som bevis ville jeg tro at det skal sammenlignes
med mobilselskabets logning, og det får man vel næppe selskaberne til at
rykke ud med i en banal sag som denne, hvor der slet ikke er tale om
fæle "terrorister" og den slags?

Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-07 04:41

Bjarne skrev:

> Ja, i sidste ende er vurderingen subjektiv, men hvor svært er det i
> givet fald at forfalske indholdet af et simkort?

Det ved jeg ikke.

> For at fungere teknisk som bevis ville jeg tro at det skal sammenlignes
> med mobilselskabets logning

*Alt* kan bruges som bevis i en dansk retssag.

Alle beviser kan forfalskes.

--
Bertel

Fra : langgaard@klarupnet.~

Dato : 17-07-07 21:29

On 17 Jul., 14:15, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Dvs. I kun kommunikerer via sms? Tag dog telefonen og ring op i
> stedet?

Hej

Det er prøvet, men opkaldene besvares ikke.

L Langgaard