Dansk/udenlandsk moms
Fra : Bjarne

Dato : 10-07-07 20:54

Jeg har netop købt en bog hos amazon.de
Undrer mig over, at den er faktureret med 25 % moms af hele beløbet incl
transport, selvom den er købt i Tyskland, hvor momsen ikke er 25 %.
Tilsyneladende er bogmomsen på 7 %, indtil man bliver faktureret med
dansk adresse?

Er dette i overensstemmelse med reglerne i EU?

Ville momsen tilsværende være lavere for en vare bestilt i Danmark, hvis
den sendes til tyskland?

Bjarne

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-07-07 20:59

Bjarne wrote:

> [...]
> momsen ikke er 25 %. Tilsyneladende er bogmomsen på 7 %, indtil
> man bliver faktureret med dansk adresse?

Hvis butikken sælger for mere end ca. 300.000 kr til Danmark, skal der
opkræves dansk 25% moms, ellers den lokale sats. Amazon sælger givetvis
for mere end 300.000 kr til os.

Et workaround er at finde en engelsk boghandler, som ikke sælger ret
meget til Danmark, og lade være med at reklamere for boghandleren på
usenet

--
Jesper Lund

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-07 21:22

Jesper Lund skrev:

> [...]
>
> Et workaround er at finde en engelsk boghandler, som ikke sælger ret
> meget til Danmark, og lade være med at reklamere for boghandleren på

Tak for tippet.
Det vidste jeg virkelig ikke.
Dumme, væmmelige EU.

Bjarne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-07-07 21:33

Bjarne wrote:
> Tak for tippet.
> Det vidste jeg virkelig ikke.
> Dumme, væmmelige EU.

Eeh og hvad har det med EU at gøre? Du kommer også til at betale moms
hvis du køber den fra USA.

Mvh
Johan

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-07 21:54

Johan Holst Nielsen skrev:

> Eeh og hvad har det med EU at gøre?
et bud: eu-regler?
Du kommer også til at betale moms
> hvis du køber den fra USA.

Ja tak, jeg bestilte engang en database-bog på den måde. Der burde have
fulgt nervepiller med, for jeg betalte for flere bøger.
Men fremover må man vel bare gå efter de mindre forhandlere i Tyskland
og GB.
Der er heldigvis en vidunderlig boghandel i London, som ikke tager 25 %.
Men jeg må hellere lade være at afsløre den.

Bjarne

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 11-07-07 20:44

Johan Holst Nielsen wrote:

> Eeh og hvad har det med EU at gøre? Du kommer også til at betale moms
> hvis du køber den fra USA.

Bjarne er bare fanatisk EU-modstander, så de får et hug ved hver en
anledning.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : JL

Dato : 10-07-07 22:02

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message news:4693ea4e$0$2102

> Tak for tippet.
> Det vidste jeg virkelig ikke.
> Dumme, væmmelige EU.
>
> Bjarne

Det er vel nærmere dumme, væmmelige Danmark.

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-07 22:14

JL skrev:

> Det er vel nærmere dumme, væmmelige Danmark.
Ja, du forstå?

Bjarne

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 10-07-07 21:03

Bjarne wrote:
> [...]
>
> Er dette i overensstemmelse med reglerne i EU?
>
> Ville momsen tilsværende være lavere for en vare bestilt i Danmark,

http://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/302-2444932-3540864?ie=UTF8&nodeId=526796

Amazon.de er formentlig momsregistreret hos Skat.