beskyttelse af barns arv mod faderens misb~
Fra : bk

Dato : 07-07-07 07:47

situationen er denne:
vi er 3 personer som skal arve.jeg,min søster og min afdøde søsters barn(min
niece)
min niece,12 år gammel, har en hjerneskade som følge af min søsters
alkoholisme og er ca 5 år mentalt bagud for sin alder.Hendes far som er
hendes værge er en platugle af rang med flere domme bag sig for økonomisk
kriminalitet og bedrageri.Hendes arv er låst til hun fylder 18 men vi
frygter at når hun fylder 18 vil hendes far forsøge at overtale hende til at
give ham fuldmagt til hendes konto og misbruge hendes midler.Er der nogen
mulighed for at beskytte hende mod hendes far i sådan en situation?Indtil nu
har vi set at penge som pigen får i gaver scorer han og bruger på sig selv
mens hun selv bare får det minimale af hvad hun behøver.Så vi er noget
bekymrede for at han senere skal få fat i hendes arv som er i
størrelsesordenen 500.000.
På forhånd tak for hjælpen.