Varmeregnskab - estimering af forbrug
Fra : Anders P.

Dato : 06-07-07 15:46

Tidligere postet i dk.forbruger:

Hej

På grund af sjusk fra min og Clorius side har jeg ikke fået aflæst mine
varmemålere, og har nu fået straffen med morgenposten: udlejer synes at
jeg skal betale ca. 1/14 af de samlede opvarmnings-målerenheder, hvilket
jeg synes er en god del i overkanten da vi er 31 lejemål.

Google har ikke været min ven mht. til at finde regler for estimering af
varmeforbrug. Kan administrator bare tage hvad han nu synes, I håb om at
jeg ikke vil gøre indsigelse?

Mvh Anders

NB: Ingen FUT

Fra : S.x.L

Dato : 06-07-07 17:48

"Anders P." <invalid@duer.ikke.vaek> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Google har ikke været min ven mht. til at finde regler for estimering af
> varmeforbrug. Kan administrator bare tage hvad han nu synes, I håb om at

Du kan vel bare gå ud og aflæse måleren nu - og så lave en kalkulation og
fordele det over den periode det drejer sig om. Så kan du jo se om du lander
i nærheden af det admineren opkræver.

Knud

Fra : Peter T.

Dato : 06-07-07 20:32

S.x.L udviste en rettidig omhu og skrev:

> Du kan vel bare gå ud og aflæse måleren nu - og så lave en kalkulation
> og fordele det over den periode det drejer sig om. Så kan du jo se om
> du lander i nærheden af det admineren opkræver.

Hvis der er fælles måler for alle 31 lejemål (hvilket er normalt for
klubværelser), så er det svært. Jeg ved dog ikke hvilket slags lejemål
Anders P. bor i.

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : S.x.L

Dato : 06-07-07 22:14

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Hvis der er fælles måler for alle 31 lejemål (hvilket er normalt for
> klubværelser), så er det svært. Jeg ved dog ikke hvilket slags lejemål
> Anders P. bor i.

Han startede jo med at sige at han havde undladt at aflæse måleren - så han
må jo have enn.

Knud

Fra : Henning

Dato : 07-07-07 05:54

On Fri, 6 Jul 2007 23:14:27 +0200, "S.x.L" <solsol@bit.lk> wrote:

>"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

>Han startede jo med at sige at han havde undladt at aflæse måleren - så han
>må jo have enn.

Nej, ikke måleren men målerne! Det er lidt umuligt for menigmand at
aflæse stregerne på en typisk varmemåler og forholde sig til husets
samlede forbrug på den baggrund.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-07 20:45

Anders P. skrev:

> Google har ikke været min ven mht. til at finde regler for estimering af
> varmeforbrug.

Har du nogle tidligere varmeregnskaber?

Krydspostet til: <news:dk.videnskab.jura>,<news:dk.bolig>

--
Bertel