Kørsel i udenlandsk køretøj
Fra : Henrik Hansen

Dato : 03-07-07 20:56

Hej,

I aften kunne man på TV2 se grevinden fra Varldemar Slot gøre Tåssinge
usikker i en rød Ferrari.

Ferrari'en der var på tyske plade blev ført af grevinden, men er det
lovligt for en dansker, at køre i et udenlands indregisteret køretøj i
Danmark ??

/Henrik

Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 21:10

"Henrik Hansen" <henrhans@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ferrari'en der var på tyske plade blev ført af grevinden, men er det
> lovligt for en dansker, at køre i et udenlands indregisteret køretøj i

Nej. Kun hvis ejeren sidder ved siden af. Og jeg tviler på kameramanden var
ejeren.

Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 21:12

"Jakob" <Jake@airsoftzone(fjern).dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Hansen" <henrhans@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Kun hvis ejeren sidder ved siden af. Og jeg tviler på kameramanden
> var ejeren.

Men nu er jeg ret sikker på at hun bor i England. Det så ud til at være
engelske plader på den 4x4 hun kørte. Så hvis hun bor i England må hun godt
køre den tyske bil.

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 03-07-07 21:12

> Ferrari'en der var på tyske plade blev ført af grevinden, men er det
> lovligt for en dansker, at køre i et udenlands indregisteret køretøj i
> Danmark ??

Nej, ikke hvis hun bor fast i Danmark, så er det ulovligt og hun kan
risikerer en meget stor bøde.

/Martin

Fra : JL

Dato : 03-07-07 22:00

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> wrote in message

> Nej, ikke hvis hun bor fast i Danmark, så er det ulovligt og hun kan
> risikerer en meget stor bøde.
>
> /Martin

Stor bøde? Tror det er 500 kr de kan skrive dig for at køre i et udenlandsk
registreret køretøj. (jf. en artikel jeg læste for et par dage siden, kan
ikke huske hvilken avis)

Fra : Kim

Dato : 04-07-07 00:33

> [...]
>
> Ferrari'en der var på tyske plade blev ført af grevinden, men er det
> lovligt for en dansker, at køre i et udenlands indregisteret køretøj i

Så ikke udsendelsen, men er du sikker på, at det var på offentlig vej ?
På privat grund må man vel godt...

Mvh, Kim

Fra : Christian, Odense

Dato : 04-07-07 01:57

Jeg så også lidt af udsendelsen, hvor hun kørte på offentlig vej i en
udenlandsk registreret Ferrari.
En person bosiddende i DK må IKKE benytte et i udlandet registreret
motorkøretøj til kørsel her i landet. Så grevinden var
færdselskriminel

Jf. § 17 i bekendtgørelsen om benyttelse af udenlandske køretøjer i
Danmark her:
http://iwww.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20040088005-regl

Fra : mfn

Dato : 04-07-07 09:57

En person bosiddende i DK må IKKE benytte et i udlandet registreret
motorkøretøj til kørsel her i landet. Så grevinden var
færdselskriminel

Nuvel. Men er der ikke noget med at "adelige" persone er immune dvs ikke kan
straffes?

I så fald kan hun jo være fløjtende ligeglad.

Fra : per christoffersen

Dato : 04-07-07 10:11

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En person bosiddende i DK må IKKE benytte et i udlandet registreret
> motorkøretøj til kørsel her i landet. Så grevinden var
> færdselskriminel

Hvis hun er bosiddende i DK.

> Nuvel. Men er der ikke noget med at "adelige" persone er immune dvs ikke
> kan
> straffes?

Nej, da.

/Per

Fra : BJ

Dato : 04-07-07 11:35

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis hun er bosiddende i DK.

> Nej, da.

Det er næsten ren James Bond.

mvh
Bjørn J.

Fra : H. Bojer

Dato : 04-07-07 11:40

mfn wrote:

> Men er der ikke noget med at "adelige" persone er immune dvs ikke
> kan straffes?

Nej, diplomater, kongelige, adelige og alle os andre kan straffes.

Dog er det kun monarken (i dag dronningen), som kan straffe de kongelige.

Hvem der så kan straffe monarken, er et godt spørgsmål.

Diplomater straffes heller ikke, som resten af samfundet af domstolene, men
jeg kan ikke huske hvordan.
--
Ingen signatur her!

Fra : H. Bojer

Dato : 04-07-07 09:49

Christian, Odense wrote:

> [...]
> færdselskriminel
>
> Jf. § 17 i bekendtgørelsen om benyttelse af udenlandske køretøjer i

Desuden kørte hun også uden sele.
--
Ingen signatur her!

Fra : TL

Dato : 04-07-07 10:38

Jf. § 17 i bekendtgørelsen om benyttelse af udenlandske køretøjer i
Danmark her:
http://iwww.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20040088005-regl

I kapitel 1 står:
§ 1. Ved et udenlandsk køretøj forstås et køretøj, hvis ejer eller bruger
har bopæl i udlandet, og som ikke er registreret her i landet.

Jeg vil høre, hvilke regler gælder der så for et køretøj som er registreret
i udlandet (Sverige), men som ejes og bruges i DK af en person med bopæl i
DK? Spørgsmålet er aktuelt, da jeg har familie, som netop er flyttet tilbage
til DK efter at have været bosat i Sverige. De har (indtil videre) en svensk
indregistreret bil. Jeg er overbevist om, at de IKKE må køre i bilen i DK,
men hvor omhandles den problemstilling i lovgivningen?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-07 23:43

"TL" <Thomas.Larsen_FJERN_@uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre i bilen i DK, men hvor omhandles den problemstilling i lovgivningen?

I den bekendtgørelse som du selv henviser til:
Fremtidig bopæl tages i Danmark

§ 16. Hvis ejeren (brugeren) af et fra udlandet indført køretøj, der er
registreringspligtigt efter § 1 i bekendtgørelse om registrering af
køretøjer m.v. (registreringsbekendtgørelsen), ved indrejsen tager bopæl her
i landet, skal køretøjet registreres eller samtlige dets nummerplader
afleveres til politiet inden 14 dage, efter at det er indført. Hvis ejeren
(brugeren) på tidspunktet for køretøjets indførsel har bopæl her i landet,
skal køretøjet straks registreres, eller nummerpladerne afleveres ved
indførslen, jf. dog stk. 3. Med bopæl sidestilles, at den pågældende har
opholdt sig her i landet i 1 år, eller, hvis han har opholdt sig her i
afbrudte perioder, at han inden for de sidste 24 måneder eller derunder har
været her i landet i tilsammen 365 dage.

Stk. 2. Hvis en ejer (bruger), der ikke har bopæl her i landet, tager bopæl
her i landet efter, at køretøjet er indført, eller hvis køretøjet overgår
fra ham til en ejer (bruger), der har bopæl her i landet, skal køretøjet
registreres eller nummerpladerne afleveres til politiet inden 14 dage
derefter. Stk. 1, 3. pkt., finder tilsvarende anvendelse.

Kurt

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-07-07 18:45

Christian, Odense skrev:

> Jf. § 17 i bekendtgørelsen om benyttelse af udenlandske køretøjer i
> Danmark her:
> http://iwww.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20040088005-regl

Hvordan forholder det sig hvis køretøjet er lejet.

Det hænder jo at man lejer et kørertøj i udlandet og kører hjem til danmark.

/Andreas

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-07-07 20:37

AL> Hvordan forholder det sig hvis køretøjet er lejet.

Nøjagtigt magen til.

AL> Det hænder jo at man lejer et kørertøj i udlandet og kører hjem
AL> til danmark.

Hvis man er bosiddende i Danmark kan det absolut ikke anbefales at
køre en bil på udenlandske plader ind i Danmark. Uanset om den er
ejet, lånt eller lejet.

Der er enkelte undtagelser til forbudet, men dem har andre vist været
rundt om i tråden.

/Benny

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 10:51

Christian, Odense wrote:
> [...]
> færdselskriminel
>
> Jf. § 17 i bekendtgørelsen om benyttelse af udenlandske køretøjer i

Hun må gerne køre i en udenlandsk indregistreret bil, bilens ejer skal bare
være i bilen

Fra : blue

Dato : 05-07-07 14:20

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hun må gerne køre i en udenlandsk indregistreret bil, bilens ejer skal
> bare være i bilen

Jf. hvilken paragraf?

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 18:01

blue wrote:
> "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Jf. hvilken paragraf?

Har desværre ikke en paragraf.En bekendt fik sidste år den forklaring fra
politiet, da hun spurgte om hun måtte køre sin søsters fransk inregistrerede
bil i DK.

Fra : BJ

Dato : 04-07-07 11:07

> [...]

> Ferrari'en der var på tyske plade blev ført af grevinden, men er det
> lovligt for en dansker, at køre i et udenlands indregisteret køretøj i

Hun er ikke bosiddende i Danmark men i England.

Her er hun desuden gift med en afskyelig rig mand.

Herligt..ik´...

mvh
Bjørn J.