hegn direkte op af ligusterhæk mod nabo, m~
Fra : Onix

Dato : 01-07-07 20:13

Hej

For at sige det ligeud og uden omsv´øb, så har vi en drøntræls nabo. Hækken
i skellet indtil ham er noget tynd og der er nærmest "huller" igen
ligusterhækken. Jeg overvejer her i sommerferien at sætte læhegn op klods op
af liguster lige på den anden side af skellet, hegnet er 180 cm højt.

MEN må jeg stille et hegn direkte op af min hæk mod naboens? Eller er jeg
for tæt på skel?

Onix

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-07-07 22:16

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> MEN må jeg stille et hegn direkte op af min hæk mod naboens? Eller er jeg

Prøv at se i hegnsloven
http://147.29.40.90/_MAINRF_A835991680/1047
pkt. 28

Kurt

Fra : Henning Sørensen

Dato : 02-07-07 10:13

On 1 Jul., 21:13, "Onix" <vedi...@fjerndettehotmail.com> wrote:
> [...]
> af liguster lige på den anden side af skellet, hegnet er 180 cm højt.
>
> MEN må jeg stille et hegn direkte op af min hæk mod naboens? Eller er jeg

Du må ikke på nogen måde skade hækken, hvad enten det er med et stakit
eller et levende hegn. Hvis du skader hækken kan du risikere at må
betale samtlige omkostninger ved at etablere en ny hæk...

Ville det ikke være bedre at køre på planteskolen og købe nogle
ligusterplanter i 80-100 cm højde og bare sætte i hullerne. Hvis det
skal gå helt efter bogen skal din nabo egentlig klare halvdelen af
arbejdet og halvdelen af udgifterne, men de beskedne udgifter og det
beskedne arbejde i projektet gør nok at det er nemmere og hurtigere at
bare selv klare det. Efter et år eller to vil en god del af hullerne
så være lukkede.

Mvh

Henning

Fra : Onix

Dato : 02-07-07 15:37

Hej Henning

Jeg er på ingen måder "grøn" så den vinkel tænkte jeg ikke over, tror jeg
tager på planteskolen og køber liguster og satser på levende hegn. Bare ikke
håbe fjolset også går i sort over det, og indgiver klage til hegnstilsynet
over jeg forbedre vores fælles hæk. Jeg betaler gerne for det hele.

Onix

Fra : Kim2000

Dato : 03-07-07 12:59

> [...]
>
> MEN må jeg stille et hegn direkte op af min hæk mod naboens? Eller er jeg

Har du hørt om ham om du må rive den gamle op og sætte hegnet i skelet? Hvis
du tilbyder selv at betale og sætte hegnet op er de fleste jo til at have
med at gøre?
mvh
Kim

Fra : Henning Sørensen

Dato : 03-07-07 17:36

On 2 Jul., 16:37, "Onix" <vedi...@fjerndettehotmail.com> wrote:
> [...]
> håbe fjolset også går i sort over det, og indgiver klage til hegnstilsynet
> over jeg forbedre vores fælles hæk. Jeg betaler gerne for det hele.

Der har du så ikke så meget at bekymre dig over. Der er nemlig ikke
noget forbud mod at forbedre hegnet, så det vil hegnsynet nok ikke
give dig tæsk for. Formelt skal naboerne altid være enige om hvad der
skal ske med en fælles hæk, men han kommer nok ikke så langt med den
sag...