Reklamationsret for erstatningsvare?
Fra : Sven

Dato : 30-06-07 22:26

Hej.
Købte mit TV for knap 3 år siden hos Elgiganten, og tegnede dengang en
5-årig tillægsforsikring. Nu er mit TV så gået i stykker med samme fejl for
3. gang, og forsikringen har meddelt, at jeg vil få et nyt TV inden for et
par uger. Nu er det så sådan, så forretningen ikke mere forhandler denne
type TV (52" baggrundsprojektor), men vil forsikringen så indkøbe et
tilsvarende TV et andet sted? Og hvad med reklamationret og fortsat
forsikring på det nye TV?
Jeg har kigget folderen igennem fra forsikringen, men jeg kan ikke rigtig
finde et eksempel der ligner mit. Nogen der ved noget om sådan et tilfælde?

Sven

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-07 22:59

Sven wrote:
> [...]
> Jeg har kigget folderen igennem fra forsikringen, men jeg kan ikke
> rigtig finde et eksempel der ligner mit. Nogen der ved noget om sådan

I hvertfald i deres nuværende forsikringer står der at hvis tv´et bliver
ombyttet, udløber forsikringen. Ønsker man garanti på det ombyttede tv, skal
man tegne en ny forsikring. Der kan måske stå noget andet i den folder hos
dig...
Men hvilket tv du for, er jo et godt spørgsmål... Måske siger butikken du
kan vælge et tv til samme pris e.l

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 30-06-07 23:17

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> dig...
> Men hvilket tv du for, er jo et godt spørgsmål... Måske siger butikken du

Elgiganten vil nu nok sprelde lidt hvis de kan komme til det, de er
kendt for en meget dårlig service, jeg er også en af dem der føler sig
taget ved r.......

Fra : Codexx

Dato : 30-06-07 23:15

Sven wrote:
> [...]
> Jeg har kigget folderen igennem fra forsikringen, men jeg kan ikke
> rigtig finde et eksempel der ligner mit. Nogen der ved noget om sådan

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000YCbFEu0H?ContentKey=2019&MenuId=2052

Dine spørgsmål er besvaret i betingelserne. Eftersom et bagprojektions-tv
nok er ganske svært at skaffe i dag, vil jeg tro du kan aftale med
forsikringsselskabet, at du kan vælge et TV i butikken til en eller anden
maxpris.

/Bacher

Fra : Codexx

Dato : 01-07-07 16:17

Sven wrote:

> Både og. Der står, at forsikringen ikke følger med over på det nye
> TV, men hvad med reklamationsretten? Det vil jo være et nyt TV jeg
> får.

Der starter en ny reklamationsfrist. Desuden vil der jo ofte også være en
fabriksgaranti på det nye produkt.

/Bacher

Fra : duff

Dato : 14-07-07 22:59

Sven skrev:
> [...]
> finde et eksempel der ligner mit. Nogen der ved noget om sådan et tilfælde?

Hvis du får et nyt af forsikringen, ophører denne og du skal tegne en ny
hos elgiganten hvis du ønsker det.
På det nye vil elgiganten automatisk yde 2 års reklamations ret.
Du har sikkert også muligheden for at tale med forsikringsselskabet om
et maxbeløb du kan shoppe noget andet for i elgiganten.

Hvis det bliver udbyttet under reklamationsretten bliver din forsikring
overført til det nye produkt.