Lejebolig akut problem
Fra : strit

Dato : 30-06-07 07:24

Hej

Jeg bor til leje på en ejendom og skal være ude 1 aug,, bor alene med 4
mindre børn , , derfor er det meget vigtig jeg kan blive i området,, jeg har
fundet et hus ikke langt herfra, udlejeren er en ældre meget forsigtig mand,
som vistnok gerne leje mig huset,, MEN det har været lejet ud til et par,
hvor manden mistede konen i februar, ( ved ikke helt hvad der menes med
det ) , siden har han ikke været der og har ikke betalt husleje, udlejer har
ikke kunne træffe ham, huset står fuld møbleret, posten bliver stadig
afleveret ved huset, uden at komme videre,, jeg har prøvet at forhøre mig
ved nogle naboer om ham, ingen kender ham, - udover han at han kørte og drak
med sig selv,, ifølge udlejer , siger hans advokat at han skal sikre sig at
lejer modtager opsigelsen ?(hvilket er nærmest er umulig), har vi mulighed
for at kontakte et flytte - opbevarings firma og få dem til at pakke tingene
ned og opbevare dem, hvis vi ligger penge ud for det, og må jeg flytte ind?
udlejer har ikke fået indskud,, lejer har én del brænde træ til at stå der
også

Jeg er meget "på den" og håber nogen kan hjælpe...

Mvh

Kent & Co.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-06-07 11:31

strit> Hej Jeg bor til leje på en ejendom og skal være ude 1 aug,,
strit> bor alene med 4 mindre børn , , derfor er det meget vigtig
strit> jeg kan blive i området,, jeg har fundet et hus ikke langt
strit> herfra, udlejeren er en ældre meget forsigtig mand, som
strit> vistnok gerne leje mig huset,, MEN det har været lejet ud
strit> til et par, hvor manden mistede konen i februar, ( ved ikke
strit> helt hvad der menes med det ) , siden har han ikke været
strit> der og har ikke betalt husleje, udlejer har ikke kunne

Ikke betalt husleje? Så kan han smides ud, men der er nogen krav der
nok kommer om lidt...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jubii

Dato : 30-06-07 12:11

"strit" <akita-inu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at stå der også
>
> Jeg er meget "på den" og håber nogen kan hjælpe...

Find et andet sted, den udlejer har et stort problem der IKKE løses med det
første, og hans lejer kan føst "smides ud" når den har været gennem
retssystemet, hvilket vil få lejer smidt ud men det tager længere end 1
måned i gennemsnit.
At bare rydde lejligheden er ulovligt.
Udlejer skal have en dom på at lejemålet er ophævet.
Det er muligt det kan ske uden partshøring, men jeg tvivler på det i første
omgang.

Fra : strit

Dato : 30-06-07 19:40

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Udlejer skal have en dom på at lejemålet er ophævet.
> Det er muligt det kan ske uden partshøring, men jeg tvivler på det i

Jeg er meget intr i huset, da det ligger lidt ligesom vores,, så,- er det
retten vi skal henvende os til ??

Hvis man kan støve lejeren op kan det så ikke gøre fra dag til dag eller
retter så hurtigt det nu lader sig gøre ??

Jeg troede faktisk at man kunne smides ud så snart man ikke betaler husleje

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-06-07 20:34

"strit" <akita-inu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er meget intr i huset, da det ligger lidt ligesom vores,, så,- er det
> retten vi skal henvende os til ??

Du er ikke part i sagen. Det er udlejer der skal starte med at få sin lejer
smidt ud.

> Hvis man kan støve lejeren op kan det så ikke gøre fra dag til dag eller
> retter så hurtigt det nu lader sig gøre ??

Der er mange hvis'er, og hvis lejeren var interesseret i at fraflytte så
havde han jo nok gjort det.
Med andre ord; forvent at sagen bliver forhalet.

> Jeg troede faktisk at man kunne smides ud så snart man ikke betaler
> husleje

Det kan man også. Men ikke fra dag til dag.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : strit

Dato : 30-06-07 20:55

> Du er ikke part i sagen. Det er udlejer der skal starte med at få sin
> lejer smidt ud.

tak for svar,,ved det, men ved at hjælpe, den ældre udlejer, slåer jeg jo to
fluer´, ( udlejer er privat mand, og det er hans afdøde mors hus han har
købt og lejer ud), "" få sin lejer smidt ud"" er via retten, politi, ??
undskyld jeg bliver ved

> Der er mange hvis'er, og hvis lejeren var interesseret i at fraflytte så
> havde han jo nok gjort det.
> Med andre ord; forvent at sagen bliver forhalet.

jeg ser det jo nok lidt mere naivt, at filmen er knækket for lejer og det er
lige før man gør ham en tjeneste, ved at konfronterer ham , hans problemer

> Det kan man også. Men ikke fra dag til dag.

nej nej men set fra udlejer kan det da ikke passe at man skal have at hus
til at stå i blockeret, hvis en anden lejer skubber på

mvh kent

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-06-07 21:12

"strit" <akita-inu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "" få sin lejer smidt ud"" er via retten, politi, ??

Retten først, senere evt politiet (i selskab med fogeden)

> nej nej men set fra udlejer kan det da ikke passe at man skal have at hus
> til at stå i blockeret, hvis en anden lejer skubber på

Beskyttelsen af lejeren går forud for evt kommende lejeres interesser.

Fra : strit

Dato : 01-07-07 11:46

> Retten først, senere evt politiet (i selskab med fogeden)

> Beskyttelsen af lejeren går forud for evt kommende lejeres interesser.

> [...]
så er jeg jo desværre blank for ideer igen ,, Takker mange gange,, Mvh
Kent

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-06-07 20:43

strit skrev:
> [...]
> retter så hurtigt det nu lader sig gøre ??
>
> Jeg troede faktisk at man kunne smides ud så snart man ikke betaler husleje

Udlejer skal hive lejer i retten.
Retten skal så smide lejer ud eventuelt ved hjælpe af Kongens
foged. Derefter kan du så flytte ind.
Men bliv ikke overrasket hvis det går et halvt år inden du kan
flytte ind.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : strit

Dato : 30-06-07 21:14

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Udlejer skal hive lejer i retten.
> Retten skal så smide lejer ud eventuelt ved hjælpe af Kongens foged.
> Derefter kan du så flytte ind.
> Men bliv ikke overrasket hvis det går et halvt år inden du kan flytte ind.

Shit - sorry Tak

mvh
Kent