Fortrydelse ved køb af andel
Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-06-07 13:45

En andelshaver, (herefter køber), ønsker at flytte internt.

Køber har aftalt med sælger at denne kan flytte ind straks.

Køber acceptere dette og går i gang med at lave forbedringer etc.

Bestyrelsen er ikke orienteret, og der er heller ikke udfærdiget aftale
om overdragelse eller lignende.

Køber kan ikke komme af med den andelsbolig denne havde i forvejen.
Køber kan derfor ikke købe den nye.
Og ønsker at træde ud af aftalen.

Administratoren forlanger at sagen behandles som om der er købt en
andelsbolig, uagtet at køber derved komme til at sidde med to boliger,
uden der ligger aftale om hvor længe køber må bruge på istandsættelse
etc.

Nu er mit spørgsmål, er køber omfattet af fortrydelsesretten i dette
tilfælde. Dvs. er den mundtlige aftale er bindende?

Mit eget forslag til strategi:
Køber undlader at skrive under på noget som helst.
Køber søger juridisk bistand, evt. hos en retshjælp.
Køber søger for at være aktiv i sagen.
Kan man rådgive om andet som lægmand?

Flemming Rubini

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-06-07 20:33

> [...]

> Nu er mit spørgsmål, er køber omfattet af fortrydelsesretten i dette
> tilfælde. Dvs. er den mundtlige aftale er bindende?

Ja. Og det vil være svært at lyve om den, når køber allerede har nøgle er og
er gået i gang med at lave forbedringer. Købers hidtidige andel må jo så
sælges til den pris, han kan få for den. Er der ikke en venteliste, evt.
ekstern? Ellers må han jo sætte en annonce i avisen.

Mvh Maria

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-06-07 21:10

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
> sælges til den pris, han kan få for den. Er der ikke en venteliste, evt.
> ekstern? Ellers må han jo sætte en annonce i avisen.

Tak for dit svar. (Jeg kan i øvrigt ikke se det stillede spørgsmål,
mystisk. Det har jeg ikke prøvet før. Min FUT er gået bananas, tråden
ses heller ikke hos bolig-gruppen)

Den vrangvilliges købers problem er nok også, at boligafgiften er på
7.500, og andelen på omkring 700.000, for bare 60m2.

Flemming Rubini